køkkenbord af hvide fliser m. hvide fuger
Fra : Ninett Green

Dato : 25-05-03 13:41

Hej alle sammen.

Nu skal vi til at bygge halmhus og endelig kan jeg få nogle af mine ønsker
gennemført...

Mit allerstørste ønske i forb. med kæmpe landkøkken er at få hvide fliser m.
hvide fuger på bordet. Jeg gider ikke træborde længere og laminat er IKKE en
mulighed Alternativet er selvfølgelig granit, men jeg drømmer virkelig
"bare" om ganske enkle 15X15 hvide glaserede fliser med hvide fuger.

"Desværre" er min mand murer og han siger, at fugerne ikke vil være til at
holde rene og pæne.

Nu er jeg ikke lige typen, der opgiver en drøm så nemt, og jeg vil høre om
der er nogen, der HAR eller kender til hvidfugede fliser på køkkenbordet,
der kan fortælle, hvordan de er at holde rene og pæne. Jeg mener der må da
være en måde næsten at forsegle fugerne på, eller en måde at holde dem rene?
Jeg er ligeglad, om jeg skal skure bord hver dag og vaske det med en tynd
klorinopløsning, ja jeg vil gøre næsten hvad som helst for at se denne drøm
gå i opfyldelse.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak.....

Mange hils, Ninett

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 25-05-03 15:14

Hvad med at give dem en gang matlak?

\MK

Fra : Tina Nilsson

Dato : 25-05-03 16:14

Hej Ninett,

Vi har lige fået sat nogle røde fliser med en sandfarvet fuge op i vores
køkken. Muren forbandede os og sagde at de ikke kunne holdes pæne, men til
hans store fortrydelse kan man få forsegling til fugerne, der gør at de er
vandafvisende, så er det kun rødbedesaft du skal passe på.

Det hedder Fila Fugaproff, Tile joint protection og jeg har købt det hos min
lokale flisehandler. Fugerne skal kun have en gang, så virker det.

Held og lykke
Tina

Fra : Ninett Green

Dato : 25-05-03 22:08

"Tina Nilsson" <tina_nilsson@subdimension.com> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> lokale flisehandler. Fugerne skal kun have en gang, så virker det.

Tusind Tak, Tina, det var liige sådan et råd, jeg havde brug for, du har
reddet min drøm

Knus fra Ninett

Fra : B. Byskov

Dato : 31-05-03 20:43

fugaproff holder sikkert midlertidig , men et køkkenbord er udsat for en del
... så lyt til din mand " mureren " han ved bedst i dette tilfælde
mvh. en anden murer