Rødehavet hvad og hvor ? ?
Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 25-05-03 10:01

Hej NG

Min kæreste og jeg er lige kommet lidt til muffen, så nu vil vi sku prøve en
tur til Rødehavet. De er billige lige nu, så nu skal det være ! :) .
Vi har kigget på en tur med Atlantis rejser til Sharm el Shekih 1uge for
4395 pr snude der er dyk i 5dage (2dyk pr dag), hotellet er Sharm Holiday og
for mig lyder det KANON ! :). Jeg vil godt høre jer om det er sådan en tur
et par "grønne" Rødehavs dykker skal tage eller om i har nogen bedre forslag
? ?
Er det nogen som har boret på Sharm Holiday ?? er det godt ? hvad med
sikkerhed i Ægypten lige nu ? og kan men godt for de sidste to dage til at
gå på Shopping/fridykning ? .
Hvad med forsikring ? ja jeg kunne blive ved. så alle gode råd er meget
velkomme :)

Mvh
L.M.Christiansen & K.L.Rasmussen

Nørresundbysportsdykkerklub
www.norresundbysportsdykkerklub.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 25-05-03 10:38

> for mig lyder det KANON ! :). Jeg vil godt høre jer om det er sådan en tur
> et par "grønne" Rødehavs dykker skal tage eller om i har nogen bedre forslag

Der er ingen problemer med at være 'grøn'.

> Er det nogen som har boret på Sharm Holiday ?? er det godt ? hvad med

Det er et udemærket hotel. Dog har de en lidt 'stram' politik om hvad du
må medtage på værelset. Vi havde f.eks. købe en ramme øl ude i byen, og
havde et større ægyptisk skænderi omkring den stakkels kasse øl da
hotelpersonalet 'fandt' den. Det endte dog med at vi fik vors vilje!

> sikkerhed i Ægypten lige nu ? og kan men godt for de sidste to dage til at
> gå på Shopping/fridykning ? .

Jeg tror at sikkerheden er i top. De passer meget på deres turister.
Omvendt er det svært at tage ud og fridykke på egen hånd. Det som nok
kommer tættest på, et bugtens venstre side (når du har næsen mod
vandet). Der er en lille times gåtur og slutteligt lidt klatren på
klipper. Men så er du også ude ved korellerne

> Hvad med forsikring ? ja jeg kunne blive ved. så alle gode råd er meget
> velkomme :)

Det gule sygesikringsbevis dækker også Ægypten.

Mvh

Jan Birk

Fra : max

Dato : 25-05-03 11:07

> [...]
> gå på Shopping/fridykning ? .
> Hvad med forsikring ? ja jeg kunne blive ved. så alle gode råd er meget

Sharm holliday er udemærket, 10min spadseretur fra
Naarma Bay centrum og dykkercenteret. Der kommer
mange danskere, italienere og russere på hotellet..
Bar personalet er flinke, øllet er ikke billigt..

Dykkercenteret er glimrende, engelsk ejet og ledet
med et par danske instruktører, flinke folk..
Tag evt. spegepølse,skinke og bacon med til de
flinke danske instruktører..
Lokal dykkene er flotte og lette, i sejler ud kl.9
og hjem kl. 15-16, alt fungerer som det skal.

Sikkerheden skulle være tip top i det område, det er
ejet af præsidentens familie, der ligger en usa militær
base lige overfor Sharm Holliday, tag ikke billeder på
området..

Naarma Bay er eet stort shopping center, hundredvis
af restauranter og et par natklubber, intet er billigt i
Naarma Bay.. Sharm el Sheik ligger 10 minutter med
taxi eller bus, der er hyggeligere og "billigere".. Der kan
i købe frisk frugt, det kommer i måske til at savne..

Sygesikringsbeviset gælder vidst også i Egypten, men
tjek det hellere hos Atlantis.. Vi kunne få refunderet penge
for en læge undersøgelse, sagde de, fik det ikke afprøvet..

Atlantis har andre hoteller apartments, der ligger tættere
på Sharm el Sheik, det ville jeg foretrækker..
-max-

Fra : Kristian Christianse~

Dato : 25-05-03 17:15

Hejsa !

ALLE kan dykke i Rødehavet, det er man ikke får "grøn" til, dog skal I huske
på jeres personlige grænser, da der hurtigt bliver dybt.

Vedr. forsikring, så gælder den gule sygesikring, almindelige ting som også
ville være dækket i DK., eks. syning af småskader, drop / medicin i
forbindelse med MEGET tynd mave, I skal selv betale, have en kvittering og
får pengene refunderet i DK.

MEN, vedr. dykkerskader, trykkammerbehandling m.m., så skal I tegne en
forsikring som dækker det, jeg anvender selv IHI ( www.ihi.dk ) god pris,
god dækning og meget fin service.

Kristian Christiansen www.active-sport.dk
PADI Dykkeruddannelse, dykkerture, salg af udstyr

Fra : Jan Peterson

Dato : 25-05-03 19:20

"Kristian Christiansen" <active-sport@slagelse.mail.telia.com> skrev i en

| MEN, vedr. dykkerskader, trykkammerbehandling m.m., så skal I tegne en
| forsikring som dækker det, jeg anvender selv IHI ( www.ihi.dk ) god pris,
| god dækning og meget fin service.
| --

Hej
Det gule sygesikringsbevis dækker også trykkammerbehandling. Der er ingen
forskel på trykkammerbehandling og anden (hospitals)-behandling af sygdom.
Dette gælder en amatør på ferie. Er man professionel - hvad du måske har
været - så dækker det gule bevis ganske rigtigt ikke.
Men måske myndighederne i Sharm forlanger en forsikring??
Det gule bevis dækker oven i købet transporten til trykkammeret. Også med
helikopter, hvilket ellers er hundedyrt. MEN det dækker ikke eftersøgning.
Så sørg for ikke at blive væk.
vh Jan Peterson,
som har spurgt på Europæiske, idet temaet har været diskuteret før her i
gruppen