Q: Problem med at genkende PCI kort
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-03 23:44

Hejsa - Jeg har en Compaq maskine i et smallform factor kabinet
Der er et AGP slot, men til lowprofile kort, og de er åbentbart ikke til at
skaffe i noget der er bedre end et TNT2
Jeg har så investeret i et Hercules Prophet 9000 PCI kort
Forsåvidt fungerer det ganske udmærket, lidt forbedret grafik i spillene,
ikke voldsomt meget, men ok

Jeg har bare et (for mig) besynderligt problem
Når maskine rebootes kan den ikke "se" grafikkortet og bipper alarmerende
Jeg kan så skille maskinen ad tage kortet ud og sætte det i igen (et par
gange)
boote maskinen - voila alting kører igen - indtil næste gang jeg starter
maskinen

Det er sgisme ikke så holdbart i længden
Hvad kan det evt skyldes og hvad kan man gøre, bortset fra at smide det
gamle TNT2 kort i maskinen igen :-/

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-05-03 05:27

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> wrote in message

> Jeg har bare et (for mig) besynderligt problem
> Når maskine rebootes kan den ikke "se" grafikkortet og bipper alarmerende

Hmmm, det hele bliver ikke mindre besynderligt når jeg kan starte maskinen
efter at den har været slukket hele natten - Øv
Varmeudvikling?
Jeg havde tænkt at jeg måske skulle ændre nogle biossettings, men nu...?

Device settings ser ok ud (for mig)

Hmmm, kortet sidder på et print der monteres på bundkortet
Der er to PCI slots på printet hvor det andet slot er optaget af et lydkort

mvh/Peter Lykkegaard