Totalt opreklameret bræk!
Fra : Søren

Dato : 24-05-03 23:22

Jeg har lige været i Kino i Roskilde og se Matrix.

Fattede ikke en skid. Jeg sad bare og ventede på en handling.

Men det er nok bare mig der er dum.

Søren

Fra : Andrew

Dato : 25-05-03 00:17

> Jeg har lige været i Kino i Roskilde og se Matrix.
>
> Fattede ikke en skid. Jeg sad bare og ventede på en handling.
>
> Men det er nok bare mig der er dum.

Først: Super fedt indlæg!

Dernæst: Grunden til at du synes det er noget "totalt opreklameret bræk!" er
nok at du "ikke fattede en skid". Det er jo egentlig ikke filmens skyld at
DU ikke fattede noget. Jeg tror personligt det er fordi du ikke har set
1'eren, hvilket må siges at være rimelig vigtigt da der er visse (!) ting
man HELST skal vide inden man sætter sig til rette foran lærredet!

Prøv at se The Matrix (den første) på video og tag ind og se Reloadet igen,
så håber jeg du vil føle anderledes omkring filmen, som jeg personligt
regner som en af de største filmoplevelser nogensinde! (lige efter 1'eren
selvfølgelig). Hvis du STADIG synes at det er noget "bræk" så argumenter
venligst, jeg vil meget gerne høre folks kritik.

Mvh Anders

Fra : Søren

Dato : 25-05-03 08:52

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> Først: Super fedt indlæg!
Tak for de smukke ord!

> [...]
> 1'eren, hvilket må siges at være rimelig vigtigt da der er visse (!) ting
> man HELST skal vide inden man sætter sig til rette foran lærredet!
Nej, jeg har ikke set 1'eren.

> [...]
> selvfølgelig). Hvis du STADIG synes at det er noget "bræk" så argumenter
> venligst, jeg vil meget gerne høre folks kritik.
Det bliver nok svært at overtale konen, men jeg vil prøve.

> Mvh Anders
Søren

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-05-03 10:20

"Søren" <leave@mealone.dk> skrev:

>Nej, jeg har ikke set 1'eren.

Så tror da pokker, du ikke har fattet en brik.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-05-03 11:48

"Søren" <leave@mealone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[...]
> Nej, jeg har ikke set 1'eren.

Så tro da fandnen at du ikek fattede en brik. Hvad forventede du af en toer?
En ting er at du gør det, det er der sikkert mange der gør, men at du
bagefter brokker dig, og ikke selv kan regne ud at du ikke fattede en meter
fordi du ikek havde gjort dit hjemmearbejde, det er jo som du selv siger
"for dumt".

Fra : Rune Zedeler

Dato : 25-05-03 19:10

Søren wrote:

> Nej, jeg har ikke set 1'eren.

.... Can't ... resist ... ... must ... repeat ... what ... others ...
have ... already ... said ...

Så er du sku da FOR DUM!

-Rune (der mindes hvordan han i sin tid rejste land og rige rundt for at
finde BTTF1 inden han skulle se BTTF2)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-05-03 20:46

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

> [...]
>have ... already ... said ...
>
>Så er du sku da FOR DUM!
>
>-Rune (der mindes hvordan han i sin tid rejste land og rige rundt for at

Min 16-årige datter fortalte mig i dag klokken 16, at hun skulle ind
og se Matrix 2 klokken 19. "Jeg vidste slet ikke, at du havde set
1'eren," sagde jeg. "Det har jeg heller ikke, " lød svaret.

Så oksede jeg hen til hylden efter 1'eren og tvangsindlagde hende til
at se den. Hun nåede ikke at få slutningen med, men hun gik da af sted
med en basal forståelse for, hvad plottet gik ud på.

Jeg tror desværre, at der er mange unge, som vil gå rundt og ligne
store spørgsmålstegn i den nærmeste tid. Husk, at det faktisk er fire
år siden, 1'eren gik i biffen.

Fra : Andrew

Dato : 25-05-03 20:56

> [...]
>
> Jeg tror desværre, at der er mange unge, som vil gå rundt og ligne
> store spørgsmålstegn i den nærmeste tid. Husk, at det faktisk er fire

Det er en fejl i opdragelsen at nogle ikke har fået set The Matrix (1), det
er et stykke filmhistorie!

Mvh Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-05-03 21:18

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

>Det er en fejl i opdragelsen at nogle ikke har fået set The Matrix (1), det
>er et stykke filmhistorie!

Min datter er vokset op i et hus sprængfyldt med bøger, tegneserier og
film. Men hvis du tror, du kan bestemme over en teenagepiges
kulturelle input, har du næppe selv prøvet at have sådan en.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-05-03 17:17

"Niels Søndergaard" wrote:

> Min datter er vokset op i et hus sprængfyldt med bøger, tegneserier og
> film. Men hvis du tror, du kan bestemme over en teenagepiges
> kulturelle input, har du næppe selv prøvet at have sådan en.

Det lykkedes dig da nu.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Rune Zedeler

Dato : 25-05-03 21:52

Niels Søndergaard wrote:

> Min 16-årige datter fortalte mig i dag klokken 16, at hun skulle ind
> og se Matrix 2 klokken 19. "Jeg vidste slet ikke, at du havde set
> 1'eren," sagde jeg. "Det har jeg heller ikke, " lød svaret.

Hehe, jeg er 76'er. Så kan du jo selv regne ud, hvor gammel jeg var, da
BTTF2 kom frem.

-Rune

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-05-03 23:12

In news:k472dvknq0m558um7ns2krq72fs5hl4qe5@4ax.com,
Niels Søndergaard typed:

> Så oksede jeg hen til hylden efter 1'eren og tvangsindlagde hende til
> at se den. Hun nåede ikke at få slutningen med, men hun gik da af sted
> med en basal forståelse for, hvad plottet gik ud på.

Du er hermed udnævnt til ansvarsfuld forælder! At sørge for at give din
datter den rette kulturelle ballast inden hun ryger ud i noget snavs... ;)
Seriøst - så har du nok reddet hende fra en dårlig film-oplevelse...!

> Jeg tror desværre, at der er mange unge, som vil gå rundt og ligne
> store spørgsmålstegn i den nærmeste tid. Husk, at det faktisk er fire
> år siden, 1'eren gik i biffen.

Ja, du har ret - din datter har så kun været 12 - naturligt at hun ikke har
set 1'eren, så. Selvom man må sige at TV har gjort sit for at sørge for dén
del af opdragelsen.

Må jeg i øvrigt tilføje at TheMatrix var min første DVD-film...?

/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Tenzel Kim

Dato : 31-05-03 06:03

H3nrik V! wrote:
> Seriøst - så har du nok reddet hende fra en dårlig film-oplevelse...!

Nej. Han har reddet hende fra at gå ind og se en film hun ikke ville
forstå en bjælde af men den dårlige filmoplevelse kan nok ikke helt
undgås når man tager filmens kvalitet i betragtning :)

Syntes dog at flyvescenerne viste at det vil være muligt at lave en
ganske god Superman-film.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-05-03 08:30

"Søren" <leave@mealone.dk> writes:

> Nej, jeg har ikke set 1'eren.

Jeg oplevede en gut klage sig inderligt over Back to the Future 3
engang. Den var dum og kedelig, sagde han. Jeg forsøgte at overbevise
ham om at den var ret underholdende, men det benægtede han. Jeg
snakkede om de mange referencer til de to tidligere film, men han
afbrød mig med "dem har jeg ikke set, og det gider jeg ikke nu, hvor
jeg har set 3'eren og den er dårlig."
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : AJC

Dato : 26-05-03 14:14

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> snakkede om de mange referencer til de to tidligere film, men han
> afbrød mig med "dem har jeg ikke set, og det gider jeg ikke nu, hvor

Du stak ham vel et par flade?
Back to the Future filmene rules!

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 27-05-03 11:44

Fra : LazyJones

Dato : 25-05-03 08:20

"Søren" <leave@mealone.dk> wrote in message news:baord5$lnm$1@sunsite.dk...

> Jeg har lige været i Kino i Roskilde og se Matrix.
> Fattede ikke en skid. Jeg sad bare og ventede på en handling.
> Men det er nok bare mig der er dum.

For nu at blive i dit indlægs stil:
Yep. ;)

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 25-05-03 00:09

"Søren" <leave@mealone.dk> writes:

> Fattede ikke en skid. Jeg sad bare og ventede på en handling.

Er det ikke en falliterklæring?

> Men det er nok bare mig der er dum.

Det håber jeg. No offense men jeg skal se den på fredag og jeg glæder
mig ret meget :)

Mvh
Christoffer

--
"You know the world is going crazy when the best
rapper is a white guy, the best golfer is a black guy,

Fra : Kong Kent

Dato : 25-05-03 11:35

> Er det ikke en falliterklæring?

Jo, for filmen og dens ophavsmagere :)

> Det håber jeg. No offense men jeg skal se den på fredag og jeg glæder
> mig ret meget :)

Så slem er den jo heller ikke. Den kan sagtens nydes som en action-film, men
du skal ikke forvente samme åbenbaring, som da du sad og tabte underkæben
gang på gang i 1999, da du så originalen. Det er mere af det samme, omend
effekterne naturligvis har fået et nøk opad!! :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.