Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Støjsvag køling til MSI Geforce TI4200 gra~
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 24-05-03 21:51

Hey!

Hvad kan i anbefale af støjsvag køling til et MSI Geforce TI4200 grafikkort?
Jeg er på jagt efter et støjsvagt system, og grafikkortet er en meget stor
synder lige pt.!
Det skal lige siges at løsningen til den støjsvage køling også skal være til
at betale når man er på SU!

Skriv gerne et link om produktet, såsom test og detaljerede oplysninger!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Brian Møller

Dato : 24-05-03 22:24

"Bjarke Rasmussen" <bjarke_nr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
være til
> at betale når man er på SU!
> Skriv gerne et link om produktet, såsom test og detaljerede

Hej

Jeg har selv med fordel anvendt denne:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=115
til mit Leadtek Winfast A250.

Så det er bare at bestille.

Mht. tests så er det bare at anvende google.com, tomshardware eller
lign. steder

/Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-05-03 10:51

Brian Møller wrote:
> Jeg har selv med fordel anvendt denne:
> http://www.studiedata.dk/group.asp?group=115
> til mit Leadtek Winfast A250.

Er der ikke denne du mener?
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

> Så det er bare at bestille.

Præcis - overvejer at bestille en sådan selv...

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 25-05-03 17:30

> Er der ikke denne du mener?
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

> Præcis - overvejer at bestille en sådan selv...

Og den kan du roligt sætte på en TI4200. Har selv én der sidder på en PoV
GeForce4 TI4800SE, og den trækker fint NFS-HP2, og UT2k3 i 1024*768(32)
uden at gå i knæ pga varmeproblemer.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-05-03 17:43

Stig Mogensen wrote:
> Og den kan du roligt sætte på en TI4200. Har selv én der sidder på en
> PoV GeForce4 TI4800SE, og den trækker fint NFS-HP2, og UT2k3 i
> 1024*768(32) uden at gå i knæ pga varmeproblemer.

Har selv et Ti4200... har du kabinetblæsere eller andet for for køling i dit
kabinet... Jeg har een kabinetkøler bagtil, og er lidt bange for at det
bliver for varmt. Lige nu er der 32 grader i kabinettet. Hvordan er det
egentlig med garenti? Når man flår den af, er der vel ikke garenti på
sagerne mere?

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 25-05-03 22:12

> [...]
> det bliver for varmt. Lige nu er der 32 grader i kabinettet. Hvordan er
> det egentlig med garenti? Når man flår den af, er der vel ikke garenti på

Ja, jeg har sat en Papst 80mm 12db kabinetblæser bagpå, bare for en
sikkerheds skyld. Næsten samtidig med at jeg monterede Zalman VGA Hetapipe
køleren på grafikkortet, monterede jeg også en Zalman CNP7000cu køler på
min P4, og jeg ville sikre mig der var kølig luft nok at trække på.

Mit bundkort er 32c. CPUen bliver 33c idle, og 47c v/100% load.

Garantien forsvinder sammen med den støjende køler er jeg bange for.

/Stig

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 26-05-03 13:33

> Og den kan du roligt sætte på en TI4200. Har selv én der sidder på en PoV
> GeForce4 TI4800SE, og den trækker fint NFS-HP2, og UT2k3 i 1024*768(32)
> uden at gå i knæ pga varmeproblemer.

Har du ekstra blæser monteret oven på gitteret?

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 26-05-03 14:00

> Så det er bare at bestille.

Det er hermed gjort! Tak for rådgivningen...

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Lasse

Dato : 25-05-03 12:58

Har du prøvet at rense køleren? Har sådan et kort, og kan overhovedet ikke
høre min :)

Lasse

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 25-05-03 15:09

> Har du prøvet at rense køleren? Har sådan et kort, og kan overhovedet ikke
> høre min :)

Jep! Hele to gange enda! Men den kører stadig med en hidsig blæser summen!
Og nu kan det være slut...

Mvh. Bjarke Rasmussen