Er dette en god lygte?
Fra : Peter Braun

Dato : 24-05-03 16:44

Hej NG.

Jeg er helt ny i dykkerverdenen og er i gang med at tage et CMAS **
certifikat i Poseidon Als, Nordborg. Jeg har fået tilbud et lygte der hedder
Underwater Kinetics UK800R. Er dette en god lygte? I kan se lidt
specifikationer på den her:
http://www.scubadiving.com/gear/divelights94/chart1.shtml og her:
http://www.scubadiving.com/gear/divelights94/chart2.shtml (den står næsten
nederst). Hvad skal man genrelt gå efter når man skal købe en lygte? Hvad
bør ovennævnte lygte koste når den er 5 år gammel og brugt til 10-15 dyk?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Peter Braun

Fra : Tigergutt1

Dato : 25-05-03 22:24

"Peter Braun" <braun@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
> [...]
> bør ovennævnte lygte koste når den er 5 år gammel og brugt til 10-15 dyk?

Lykten virker helt ok.
Men,,, Vær i alle fall opppmerksom på at batteriene kan være dårlige dersom
de har ligget ubrukt i 5år. Kontroller at de holder den oppgitte brenntid og
at der ikke er lekasjer. Må de evt. skliftes se her
http://www.deepbluedive.com/products/product.asp?pid=936

Lykke til

Fra : Peter Braun

Dato : 26-05-03 14:21

Hejsa.

Mange tak for svaret. Har du nogen ide om hvad denne lygte burde koste når
den er fem år gammel og brugt ca. 10-15 gange?

Med venlig hilsen

Peter Braun

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 14:33