reset()
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 24-05-03 16:01

hej

jeg har lavet et lille test program som har til formål at hente en tekstfil
og vise den line for linie.. til det bruger en en FileInputStream og en
BufferedReader.. jeg vil ha programmet til at loope den så den bliver vist
igen og igen.. problemet er at når jeg når enden af filen skal pointeren
hoppe tilbage til starten af filen.. dette ville jeg tro ville kunne gøres
ved at resette pointeren med reset() på BufferedReader og FileInputStream..
og før det lavet et mark(0);.. men den resetter ikke tilbage til mark(0)..
hvorfor?.. ligenu kan jeg få det til at virke ved at oprette et nyt
BufferedReader og FileInputStream objekt.. men dettet er jo ikke særlig
smart..

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 24-05-03 16:21

"Mike Crenshaw" <crenshaw@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor?.. ligenu kan jeg få det til at virke ved at oprette et nyt
> BufferedReader og FileInputStream objekt.. men dettet er jo ikke særlig

Har du prøvet at kalde markSupported() på din FileInputStream? Så vil du
sikkert se, at den returnerer false.

Hvis du selv vil kunne bestemme hvor du vil læse fra i en fil, så skal du
nok have fat i RandomAccessFile. Den har en seek metode som du kan bruge til
at nulstille file pointeren.

/Anders

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 25-05-03 10:28

> [...]
> nok have fat i RandomAccessFile. Den har en seek metode som du kan bruge

tak det virkede perfekt:)