?: Kontorhold eller leje af lokale i eget ~
Fra : scanboat.com

Dato : 24-05-03 12:48

Jeg driver en fritidsvirksomhed hvor der også genereres et overskud. Vi er
nu på vej i et nyt hus hvor der er mulighed for at et af værelserne afgives
til virksomheden.

Er der nogen der har en holdning til om jeg skal vælge - fradag for "hjemme
kontor" eller skal leje værelset ud til virksomheden ? Er der nogen regler
for størrelsen af lejen ? Er der nogen steder på nettet man kan læse lidt om
ovenstående hører jeg gerne fra jer.

På forhånd tak

pkc

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 24-05-03 15:28

Prøv at søge på fradrag kontor
http://www.startguiden.dk

Jan

Fra : Palle Bruselius

Dato : 26-05-03 14:30

"scanboat.com" <pkc@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for størrelsen af lejen ? Er der nogen steder på nettet man kan læse lidt

Det er forsøget værd, men spørgsmålet er om skattevæsenet accepterer det.
Der stilles helt vanvittigt høje krav til arbejdsværelsets indretning - det
skal således være ubrugeligt til private formål og så videre. Reglerne
tolkes ikke helt ens i alle kommuner, men prøv da at tage en snak med
revisor og evt. skattevæsen.
Du skal blot væbne dig med tålmodighed og forberede dig på afslag.
Afgørelsen kan du klage over og måske efterfølgende få medhold - måske!

Palle

Fra : scanboat.com

Dato : 26-05-03 20:47

> [...]
> Du skal blot væbne dig med tålmodighed og forberede dig på afslag.
> Afgørelsen kan du klage over og måske efterfølgende få medhold - måske!

Spørgsmålet gik ikke på hvad I mente jeg kunne - det var hvad I ville
foreslå som bedste (økonomisk mest attraktive) løsning. Jeg har talt med
Skatteforvaltningen (en af ligningsfolkene) - og de havde en relativ
"afslappet" holdning til rummets indretning.

Jeg har hørt skræk historien om ham der havde en hundekurv i kontoret og så
afviste man.

Så back til ?

pkc

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 29-05-03 13:16

"scanboat.com" wrote:

> [...]
> for størrelsen af lejen ? Er der nogen steder på nettet man kan læse lidt om

Max skattefri "udlejningsværdi", det er efter de nye regler sjældent,
at faktiske omkostninger er større.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : scanboat.com

Dato : 29-05-03 14:05

> Max skattefri "udlejningsværdi", det er efter de nye regler sjældent,
> at faktiske omkostninger er større.
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen

Hvor finder jeg info om "Max skattefri udlejningsværdi" - hvordan udregnes
den ?

scanboat.com / pkc

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 29-05-03 14:07

"scanboat.com" wrote:

> Hvor finder jeg info om "Max skattefri udlejningsværdi" - hvordan udregnes
> den ?

Svjh 2.000 kr pr mdr, men det var fordi jeg ikke gad tjekke det, at jeg
skrev max..

Se skatten, en bog til ca 50 kr.