Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2 / G3
Fra : Lexus

Dato : 24-05-03 11:30

Hej Gruppe!
Mit G2 som jeg lige havde lært at kende er blevet totalskadet. Jeg har nu
anskaffet et G3, skal jeg virkelig også sætte mig ind i det, eller skal jeg
bare lade som om at det er en G2ér. Hvad er forskellen ?
Tak for venlighed og god weekend hilsen Lene

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 24-05-03 11:54

On Sat, 24 May 2003 12:29:51 +0200, "Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>anskaffet et G3, skal jeg virkelig også sætte mig ind i det, eller skal jeg

Jamen... det bestemmer du da helt selv. Du kan jo se på resultaterne,
om de bliver som ønsket.

> Hvad er forskellen ?

Jamen... du kender din G2. Og du har en G3. Hvem er bedre til at
spotte forskellene (til dit behov), end du selv?

Hilsen

Kurt Friis Hansen
---
A bribe a day keeps the tax man away.
Life has a one hundred percent mortality rate.
One picture kills more bandwidth, than a thousand words.

Fra : Lexus

Dato : 24-05-03 15:33

Ups! Jeg fik ikke begrundet mit spørgsmål og undskyld. Mit behov er, at mit
personale ca. 17 stk. får taget nogle rigtig gode situations og
oplevelsesbilleder af mine 2 svært handicappede børn der har et stærkt
afkortet livsforløb. En af mine hjælpere (er her ikke længere) anbefale mig
at købe G2, dette har de alle brugt i 6 måneder med fint resultat, de har
også ødelagt det. Derfor køber jeg så et G3. Jeg selv kan kun trykke på
knappen. Det handler om at jeg til personalegruppen kan meddele at der er
ikke den store forskel.
Hilsen fra Lene

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 24-05-03 19:17

On Sat, 24 May 2003 16:32:43 +0200, "Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>også ødelagt det. Derfor køber jeg så et G3. Jeg selv kan kun trykke på
>knappen. Det handler om at jeg til personalegruppen kan meddele at der er

Hvis personalet i forvejen kun har anvendt kameraet i "Auto"
positionen er forskellen nok minimal. De få, der er gået videre (hvis
der nu er nogen, der har det , bør nok lige skimme manualen.

Men stiller du kameraet i "Auto" og benytter du intet ekstra tilbehør,
er der nok kun den nye software at kigge på - især den software, der
kan gøre det muligt at fjernbetjene kameraet fra en computer - så
"ofrene" kan "fanges", uden at fotografen er synlig. USB kabler kan
forlænges op til omkring 5 meter (med en"powered hub" imellem,
længere).

I dit tilfælde ville jeg nok have valgt S45 (evt. S50) i stedet, hvis
kameraet blot skal anvendes til "sigt og skyd". Det er - stort set -
en forenklet og mindre udgave af G3, men langt mere handy (selv om G3
har en "hurtigere" linse - dvs. at der kræves mindre lys hhv.
sjældnere udløst blitz sammenlignet med S45).

Jeg vil forslå dig, at du spørger den bruger, der er mest kompetent i
omgangen med G2 kameraet. Vedkommende kan give dig flere og mere
værdifulde råd - i Jeres specielle situation - end de fleste andre
(mange, der køber G3 - eller købte G2 - gjorde det ud fra mere
tekniske overvejelser).

Venlig hilsen

Kurt Friis Hansen
---

Fra : Peter Andersen

Dato : 24-05-03 15:18

Lexus wrote:
> [...]
> ?
> Tak for venlighed og god weekend hilsen Lene

Undskyld jeg siger det, men det var da det mest skøre spørgsmål jeg længe
har læst. Du har vel sat dig ind i hvad forskellen er mellem de to apparater
inden du købte og når du er så bekendt med G2 så kan du sikkert bladre
manualen igennem for hurtigt at se om der er forskelle.

Man tager sig til hovedet...... og tænker alligevel om det ik var en ide at
få delt gruppen op!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Leif Elsborg

Dato : 24-05-03 16:10

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Cut !

Hej Lene

Jeg kender ikke G2, men efter hvad jeg har læst er der ikke den store
forskel. I følge Dpreview.com er bla. nyt design på huset, net control
layout samt image processor, samtidigt er der kommet en længere zoom.

Prøv at printe denne side ud den viser forskellen listet op

http://www.dpreview.com/reviews/print.asp?review=canong3&page=1

Mvh.

Leif Elsborg