Four danes
Fra : Møller

Dato : 24-05-03 10:44

For et par dage siden mødte jeg på en musiker på 63 år. Han var
førtidspensionist,
Han havde et stort kendskab til ældre Jazz og dansktopmusik, og han havde
spillet i "Four Danes"Jeg kender dem ikke.
Han skulle også havde spillet med John Mogensen, Otto Brandenburg? m.fl.
..
Jeg er lidt nysgerrig, kan nogle hjælpe mig
--
Møller

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-03 11:21

Møller <eamfjern@fjernget2net.dk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ecf3edf$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> .
> Jeg er lidt nysgerrig, kan nogle hjælpe mig
__________

Ja, det kan nogen godt.

Der er ikke tale om "Four Danes", men "Four Jacks".

I denne gruppe har både Otto Brandenburg og John Mogensen spillet med.

Der er sansynligvis tale om::

James Rasmussen, som afløste John Mogensen i gruppen i 1958, men jeg tror
ikke at han er pensionist. Han kører videre med "Four Jacks", nu som "Two
Jacks", med Asger Rosenberg, hehehe. Nej de kalder sig bare "Jacks". Han er
en stadig en meget populær dansktopkunstner, med store hits.
Genindspilninger af gruppens gamle slagere.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-03 11:45

"Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .
> Jeg er lidt nysgerrig, kan nogle hjælpe mig

Hej Møller

Du kan måske finde nogle interessante oplysninger her.

http://www.gustavwinckler.dk/four_jacks/four_jacks.htm

Der står faktisk en del interessante ting, så måske finder du din musikerven
der, et eller andet sted.

M.V.H.....Benny..

Fra : Møller

Dato : 24-05-03 12:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://www.gustavwinckler.dk/four_jacks/four_jacks.htm
>
> Der står faktisk en del interessante ting, så måske finder du din

Tak for oplysningerne, jeg havde været der inde, men ikke fundet pesoene,
men i mellemtiden fået at vide, at det var i Four Danes, han hedder Bjarne
Larsen og gruppen har bla. indspillet
Kæmpetorsk (Trad. arr. R. Hopkins, Gustav Winckler) (Indspillet af Four
Danes 1973)

Jeg ved ikke om det hjælper lidt mere.
--
Møller

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-03 11:43

> [...]
> Larsen og gruppen har bla. indspillet
> Kæmpetorsk (Trad. arr. R. Hopkins, Gustav Winckler) (Indspillet af Four

Hej Møller

Nej jeg har nu heller ikke ledt specielt på Four et eller andet. Det jeg
gjorde, var at gå den anden vej, og søge på John Mogensen, som han jo skulle
have spillet sammen med. På den link jeg sendte, stod der jo en del om JM's
vej gennem karrieren, og ad den vej, kunne du måske finde frem til noget.
Hvis de havde spillet sammen, måtte din ven jo dukke frem på et eller andet
tidspunkt, og så kunne du måske følge ham i stedet, når først han var
fundet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Møller

Dato : 25-05-03 19:20

> "Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk.dk> skrev i en meddelelse

Bjarne

> Hej Møller
fundet.

> [...]
andet
> tidspunkt, og så kunne du måske følge ham i stedet, når først han var

a prøver sq. Aps
--
Møller