Erfaringer med digital signatur fra TDC
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 24-05-03 09:53

Hej.
Jeg har installeret subject og synes at daglig brug genererer en del
problemer.
1 / Visse modtagere kan ikke besvare mine mail ved brug af "Besvar/Reply"
2 / Outlook 2000/XP brugere får konstant beskeden "Den digitale signatur er
ugyldig" når de åbner mine mails.
3 / Modtagere der er koblet op mod Exchange-servere har problemer med at
deres mailprogram efter åbning af min mail, ikke vil lukke mailen igen.
3 / Jeg bruger Outlook XP og Word til redigering, og kan derfor
tilsyneladende ikke vælge at tilføje Digital ID til den enkelte mail, men må
enable det generelt.
Andre med samme erfaringer?
Erik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-05-03 07:28

Erik M. Nielsen wrote :

> [...]
> igen. 3 / Jeg bruger Outlook XP og Word til redigering, og kan derfor
> tilsyneladende ikke vælge at tilføje Digital ID til den enkelte mail,

Mjaeh ... nogle erfaringer har jeg dog med signaturen.

Jeg har installeret certifikatet på en Windows XP med Office XP - begge
engelske. Jeg har oplevet følgende problemer.

1.
Jeg kan ikke kryptere udgående emails (selvom modtagerens certifikat er i
mit system).

2.
Nogle af modtagerne brokker sig over, at der er fejl i signaturlaget i de
emails de modtager fra mig.

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

.... der gerne vil gøre usenet til et trygt sted at være.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-05-03 07:47

Jesper Stocholm wrote :

> [...]
> er i mit system).
>
> 2.
> Nogle af modtagerne brokker sig over, at der er fejl i signaturlaget i

Jeg kan lige uddybe med at jeg lige fik en signeret email fra en Outlook
XP UK bruger, og jeg fik fejlen:

Warning: The Certificate Revocation List needed to verify the signing
certificate is either unavailable or it has expired.

Fra : Jochke

Dato : 29-05-03 23:37

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message

> 1 / Visse modtagere kan ikke besvare mine mail ved brug af "Besvar/Reply"

Jeg har efterhånden sendt mail med signatur til mange. Men ingen har klaget
over at det ikke virker.

> 2 / Outlook 2000/XP brugere får konstant beskeden "Den digitale signatur
er
> ugyldig" når de åbner mine mails.

Mener de får den besked, da de ikke har installeret signaturen, så de
acceptere mails fra denne person.

> 3 / Modtagere der er koblet op mod Exchange-servere har problemer med at
> deres mailprogram efter åbning af min mail, ikke vil lukke mailen igen.

Er det i Outlook webaccess, eller Outlook de rer koblet op mod en exchange?
For så vil jeg lige høre nogen om de har oplevet samme problem.

> 3 / Jeg bruger Outlook XP og Word til redigering, og kan derfor
> tilsyneladende ikke vælge at tilføje Digital ID til den enkelte mail, men

> enable det generelt.

Jeg bruger ikke word til redigering, men man kan vist kun slå det til, så
man må tilføje signaturen på alle mails, eller slå det fra. Er ikke sikker.
Men har ikke kunne finde funktionen til selv at bestemme.

> Andre med samme erfaringer?

Nej ikke helt, men nu får du da min erfaring. :D

--
/Jochke

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 30-05-03 05:36

"Jochke" <ask@me.com> wrote in message
snip
> [...]
exchange?
> For så vil jeg lige høre nogen om de har oplevet samme problem.
Det er Outlook XP
Erik