Lægens råd...
Fra : Silver

Dato : 23-05-03 23:50

Davs alle.

Ja, hehe nu har min læge desværre rådet mig til at tabe mig pga helbreddet
halter en anelse, vejer over 110 kilo (men har dog højden til det, lyder som
en fin undskyldning ikke ...) og så er det jeg ville høre om der er nogen
som kender nogle rigtig gode opskrifter på slank MEN MÆTTENDE! mad, enten på
hjemmesider eller bare i jeres hoveder og er friske på at dele dem med mig?.

Jeg kommer altså fra et forbrug som kunne bestå af:

- Pizza (har min pizzapusher på speeddial på min mobil ...)
- Grillkylling (1 hel med lidt tilbehør ..errhm...hehe)
- Knorrs Burritos (med masser af creme fraiche ovenpå)
- Spareribs med masser af dressing på.
- Engelske bøffer om fredagen med fed bernaisesovs til
(tak til dem som hjalp mig før med råd om disse), får nok problemer med
at holde mig fra dem hehe,

Og ellers generelt tung mad, og hyppige snack måltider om aftenen når maven
igen fik overtaget styringen med hjernen .

Så det skal helst være velsmagende og mættende, det der med at æde lupo
slankemiddel er overhovedet ikke aktuelt for mit vedkomne, mad er noget som
skal være en nydelse uanset kalorieindhold hehe.

Prisen på maden må heller ikke være alt for dyr da økonomien skal passe
sammen. Brugte normalt omkring 700 kr på maden om ugen ved indkøb og
bestillinger over tlf.

Så hjælp mig venligst med forslag og opskrifter og generelle råd om tab af
vægt.....suk.....det bliver en hård tid tror jeg desværre :o/....

Med Venlig Hilsen
Silver aka Michael E.

Fra : kautaq

Dato : 24-05-03 02:29

Silver wrote:

> Davs alle.

Davs du

> Jeg kommer altså fra et forbrug som kunne bestå af:
> - Pizza (har min pizzapusher på speeddial på min mobil

Mel + fedt = feder

> - Grillkylling (1 hel med lidt tilbehør)

Kylling er ok, men stegningen + pommes frites + mængden = feder

> - Knorrs Burritos (med masser af creme fraiche ovenpå)

Smagsforstærker + fedt = feder (lyder ret ulækkert)

> Og ellers generelt tung mad, og hyppige snack måltider om aftenen når maven
> igen fik overtaget styringen med hjernen .

Ingen natmad. (lidt frugt eller rester af kogt grønt kan hjælpe)

> Så hjælp mig venligst med forslag og opskrifter

Kogt/stegt magert kød med masser af kogte grønsager.

> og generelle råd om tab af
> vægt.....suk.....det bliver en hård tid tror jeg desværre :o/....

Prøv: dk.helbred.slank

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-05-03 05:28

Silver wrote:
> [...]
om
> tab af vægt.....suk.....det bliver en hård tid tror jeg

....jeg ved ikke, om du kan bruge min erfaring til noget - jeg er
vegetar:

....jeg har været oppe på noget, der ligner et par og 90 kg,
hvilket for mit vedkommende måske er ti kg for meget - taber mig
nu stille og roligt via én daglig pastasalat med blandede
grøntsager med én spskf. god olivenolie over hver dag, et
hjemmebagt flutes med skrabet plantemagarine på og dertil et par
modne bananer - og ind i mellem to måltider bestående af frugt -
lige i øjeblikket de pragtfulde stenløse druer man kan købe hos
Aldi...

....alle delene smager efter min mening fint - jeg starter gerne
med druerne om morgenen...

....jeg øver mig gerne i ikke at lave for store portioner (af
pastasalaten m.m.): prøv at læg mærke til, hvornår du bliver
mæt - hos mig var det gerne, når jeg var igennem halvdelen af en
portion - næste dag kan man så prøve at gøre den mindre...

....jeg tror ikke, at du kan undgå, at det blir et stykke arbejde
at tabe dig, ligesom alle de andre færdigheder man gerne vil
opnå - men når man kan se, at det kan lykkes, ligger der en
belønning i dét

....for mit vedkommende har jeg også prøvet at gå ind i den
psykologiske del af dét og spørge mig selv, hvorfor jeg i nogen
situationer har overspist, hvilket har været tilfældet - jeg
kender flere personer med hhv. bulomi og anorexi, hvor jeg har
brugt deres eksempel som udgangspunkt...

....derudover har jeg gjort op med mig selv, at jeg ikke kan
tillade mig selv at spise junkfood i form af slik - og undlader
at komme i situationer, hvor jeg har mulighed for at købe ind af
dét

....jeg har for længe siden læst en bog af Susan Powder
(efternavnet staves på en anden måde, siger Google), som var en
stor hjælp mht. at udvælge mad - og tilrettelægge spise- og
bevægelsesvaner! - desuden bogen "Fit for life" (på dansk), som
jeg osse synes er udmærket...

Held og lykke!

Hans

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-05-03 05:42

Silver skrev:

> jeg ville høre om der er nogen som kender nogle rigtig gode
> opskrifter på slank MEN MÆTTENDE! mad, enten på hjemmesider

Jeg har gode erfaringer med <http://www.omegametoden.dk/>.

// Klaus

Fra : Ida Nielsen

Dato : 24-05-03 06:04

Hej jeg har før haft stor glæde af en diatist.
Hende som jeg havde fortalt mig mange ting - som gav alt formange kaloier,
eks. vindruer smager skønt og er sunde ( det er jo frugt). MEN hendes ord
var vindruer er saftevand i geleform - for mange kaloier og for lidt fibre.

Det jeg ellers har haft god glæde af er at planlægge min mad, lave en
ugeplan og handle ind til hele ugen på engang. Derved skal du ikke til at
hitte på efter arbejde og samtidtig har du mulighed for at finde opskrifter
på nettet som du syntes ser indbydende ud. Maden må for alt i verden ikke
være kedelig - rent faktisk går der sport i at finde gode opskrifter med
lavt kalorieindhold

Mht. snack om aftenen skift disse ud med frugt eller grønsags stænger, lav
evt. lidt dip af fromas fraish. Hvis du savner de franske kartofler meget,
så lav selv nogle kartoffelbåde i ovnen ( Det er ikke det samme - men det er
ganske udemærket)
Sidst men ikke mindst lav en aftale med dig selv og bliv enig med dig selv
om at nu skal det være.
Hilsen
Ida

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-05-03 16:30

Silver wrote:
> [...]
> slank MEN MÆTTENDE! mad, enten på hjemmesider eller bare i jeres
> hoveder og er friske på at dele dem med mig?.

en ide kunne være at fortsætte med de madtyper du kan lide, men gøre dem
magre.....
noget kunne tyde på at du er glad for fed mad, så en plan hvor du skærer ned
på fedtet er nok den nemmeste vej frem lige nu.....

> Jeg kommer altså fra et forbrug som kunne bestå af:
>
> - Pizza (har min pizzapusher på speeddial på min mobil ...)

drop pizzapusheren, invester i en pizzabagesten og lav dem selv.... brug
masser af grønt ( gerne stærkt) og magert kød og fedtfattig ost......

> - Grillkylling (1 hel med lidt tilbehør ..errhm...hehe)

køb ovnstegt kylling i stedet for friturestegt..... og skift "tilbehøret" ud
med en bagt kartoffel.....

> - Knorrs Burritos (med masser af creme fraiche ovenpå)

ok den var straks værre*G* er det noget med salat, masser af kød og
dressing??

> - Spareribs med masser af dressing på.

dem ville jeg nok springe over generelt set, og evt bruge dem som belønning
en gang hver 14 dag......

> - Engelske bøffer om fredagen med fed bernaisesovs til

bruger du pulversovs er det nemt at gå fra fed til mager...... drop smørren
og brug skummetmælk i stedet...
tørsteg de engelske bøffer og brug masser af salat som tilbehør.....
køb en fedt

> Og ellers generelt tung mad, og hyppige snack måltider om aftenen når
> maven igen fik overtaget styringen med hjernen .

hav altid ligt grønt på lager.. gulerødder, agurker, kogte bønner ( synes
jeg er lækkert*G*) og lignende, som er gjort klar og står lige til at
spise......

> Prisen på maden må heller ikke være alt for dyr da økonomien skal
> passe sammen. Brugte normalt omkring 700 kr på maden om ugen ved
> indkøb og bestillinger over tlf.

yikes*GGG* det er hvad jeg bruger til en hel familie ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Silver

Dato : 26-05-03 17:03

Davs Sabine og tak for dine råd, jeg vil prøve det med selv at lave min
pizza, og i de burritos kommer jeg kød og hot sauce i, og så creme fraiche
ovenpå, ved godt det lyder lidt klamt men det smager simpelthen himmelsk :D,
suk....

Ved godt det med spareribs er big NONO meeen de smager jo....hehe.

Mvh
Silver

Fra : Pia J

Dato : 26-05-03 17:46

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Davs Sabine og tak for dine råd, jeg vil prøve det med selv at lave min
> pizza, og i de burritos kommer jeg kød og hot sauce i, og så creme fraiche

Udover de gode råd du allerede har fået, kan du også gøre noget mere.
Istedet for en hel kylling kan du nøjes med en halv, istedet for creme
fraiche = fromage frais. I det hele taget halvere. Hvis du spiser 4
krydderboller om morgenen, nøjes med 2. Halvt så meget sukker i kaffen. En
banan til pausen istedet for wienerbrød.

Min mand er cola-narkoman, men den nye light med citrus kan han faktisk
acceptere og har tabt 11 kg siden december.

Mange færdigprodukter feder meget - begynd at lave mere mad selv.
Ovnpomfritter er ikke slankemad, men de er en hel del bedre end dem fra
grilleren.

:Pia

Fra : Silver

Dato : 26-05-03 18:28

> [...]
>
> Mange færdigprodukter feder meget - begynd at lave mere mad selv.
> Ovnpomfritter er ikke slankemad, men de er en hel del bedre end dem fra

Javel!, det lyder nemlig osse som en god ide, gradvis nedskæring af maden
som min krop er vænnet til, det kan jeg leve med hehe, mange tak for rådet

Mvh
Silver

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-05-03 20:55

Silver wrote:
> Javel!, det lyder nemlig osse som en god ide, gradvis nedskæring af
> maden som min krop er vænnet til, det kan jeg leve med hehe, mange
> tak for rådet

jeg kom til at tænke på at du nok er nødt til at overveje hvilken ændring
der er bedst for dig....
om du skal gøre det kold tyrker og lave hele din livsstil om eller ej....
for nogen kan det nemlig være en lidt for stor mundfuld at håndtere..

nogle har det bedst med at starte et sted.... for dit vedkommende kan du så
vælge om det skal være på mængden, fedtindholdet eller begge dele........
det vigtigste i enhver kostomlægning er at gøre det så man selv kan følge
med, både fysisk og mentalt...... hvis man lægger for hårdt ud, er det
desværre ofte en sikker vej til fiasko, og det er jo ikke meningen ;)
så hellere starte småt men sikkert......

feks kan du beslutte dig for at halvere din mad, og samtidig skifte
halvdelen af dit daglige sodavands forbrug ud med vand.......
og holde den en periode..... derefter lægge mere på efter hånden.....

men igen... for nogen er det det bedste at gøre det "kold tyrker", og bare
lægge ALT om på en gang...... det kan du kun selv afgøre hvad der vil
fungere bedst for dig ;)

Fra : Silver

Dato : 26-05-03 18:30

> Min mand er cola-narkoman, men den nye light med citrus kan han faktisk
> acceptere og har tabt 11 kg siden december.

Jeg drikker normalt 12 liter grøn sodavand om ugen, dem fra netto... dem
må jeg vel osse skære ned på så....de fåes desværre ikke i light version
hehe.

Mvh
Silver

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-05-03 20:40

Silver wrote:

> Jeg drikker normalt 12 liter grøn sodavand om ugen, dem fra netto... dem
> må jeg vel osse skære ned på så....de fåes desværre ikke i light version
> hehe.

Alene halveringen af dit forbrug af denne sodavand vil give en del på
kaloriekontoen.

Der er ufattelige mængder sukker i disse.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk