Brian Bilenberg wrote:
> Det skete umiddelbart op til, at haburi.com gik konkurs (selvom det
> reetablerede firma fungerer i bedste stil fra samme adresse), men ifølge
> forbrugerombudsmandens retningslinier for fjernsalg med visa/dankort fremgår
> det så vidt jeg læser det (og så vidt forbrugerstyrrelsen vist læser det)
> som om det ikke er mit problem som kunde, men bankens problem at firmaet er
> gået konkurs. Jeg har dog store problemer med at overbevise min bank om
> dette, og har efterhånden brugt 1,5md på det, og er ved at midste
> tålmodigheden (er faktisk allerede igang med at skifte bank af samme grund).
Har du specifikt henvist banken til
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/rt_fjern.htm og bedt dem kigge på pkt. 5
tilfælde c? Gør dem også opmærksom på, at "Er kortindehaveren allerede blevet
debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til
kortindehaveren." - og understreg gerne _straks_.
Skandiabanken, som jeg ellers har været meget tilfredse med, skiftede i en
anden sag holdning 3 gange på en aften (de svarer hurtigt på emails). Først
kunne de ikke tilbageføre beløbet. Så ville de bede kreditor om dokumentation og
tilbageføre, hvis de ikke fik dokumentationen. Efter tredje mail (og med
henvisning til ovenstående regler) tilbageførte de beløbet og sendte en
indsigelsesblanket.
M.v.h.
Jonathan
--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/