At finde ud af om et andet program kører!
Fra : Heinrich Christianse~

Dato : 23-05-03 18:57

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan men kan finde ud af om et andet
program kører, sådan at man lan logføre start og slut tid på kørslen!

F.eks. Internet explorer til evt begrænsning af internet forbrug på en fast
internet linie!

Jeg har en genbo som er meget interesseret i at chatte og det tager sin tid!
Derfor vil jeg gerne kunne lave en slags tidstæller der tæller op hvor lang
tid vedkommende er på nettet!

Vedkommende har nemlig ikke lagt en rød øre for forbruget og internettet er
jo ikke gratis - vel!?

Med venlig hilsen

Heinrich Christiansen

NB: Hvis du vil skrive til mig udenom nyhedsgruppen så husk at fjerne _
underscore fra email adressen!

---
Denne mail er certificeret virusfri
This mail is certified Virus Free.

Fra : Ingmar Jørgensen

Dato : 24-05-03 07:50

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan men kan finde ud af om et andet
> program kører, sådan at man lan logføre start og slut tid på kørslen!

På SwissDelphiCenter kan du hente en række gode eksempler, fx nedenstående
der kan give dig oplysninger, om et givet program kører:

http://www.swissdelphicenter.ch/en/showcode.php?id=616

Herefter skulle det være enkelt at kombinere med en timer event.

mvh
Ingmar Jørgensen http://www.ingmar.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-05-03 12:17

> [...]
lang
> tid vedkommende er på nettet!
> Vedkommende har nemlig ikke lagt en rød øre for forbruget og internettet

Jeg må nok indrømme at jeg ikke helt forstår din tankegang her. Du siger du
vil bruge et delphi program til at måle den tid han har internet explorer
åbent.

Så det du ønsker er at tage penge for den tid han har internet explorer
åbent?

Det er da en urimelig måde at gøre det på.

Forestil dig at han har fundet en hjemmeside, hvor der står en masse
interssant på. Så har han programmet åbent i lang tid uden at skabe noget
datatraffik (jeg går ud fra at du betaler for datatrafik og ikke for tid).

Han kan heller ikke hente sider ned fra internettet, som han vil gemme til
senere brug - fordi for at se den gemte side, skal han åbne internet
explorer. Heller ikke her skaber han datatrafik.

Med andre ord... det er en rigtig dårlig måde at måle sit forbrug på.

Fortæl os om dit internet abonnementet ... og jeg skal gerne give dig et
forslag til en bedre løsning.

Klaus.

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-05-03 12:28

Klaus Petersen wrote:

> [...]
> senere brug - fordi for at se den gemte side, skal han åbne internet
> explorer. Heller ikke her skaber han datatrafik.

Det kan også være at han hurtigt lærer at bruge stifinderen til at
browse med, men det ville vel være urimeligt også at tage penge for at
have den åben... :)

Jeg ved godt nok ikke hvordan man skulle gøre det, men den bedste måde
ville vel være at måle hvornår han lavede request til internettet, og
hvis to målinger lå tæt, så betød det, at de er lavet ved samme
online-session.
Kan man lægge et lille log-program ned over en ud-port, som loggede
requesten, men også lod det passere videre til internetserveren?

/Torben

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-05-03 12:35

> Det kan også være at han hurtigt lærer at bruge stifinderen til at
> browse med, men det ville vel være urimeligt også at tage penge for at
> have den åben... :)

Enig :)

> [...]
> ville vel være at måle hvornår han lavede request til internettet, og
> hvis to målinger lå tæt, så betød det, at de er lavet ved samme

Jaæh... men du ville hjælpe meget på min forståelse hvis du sagde hvilket
internet abonnement du har. Et det stofa?

Hvis det er stofa har i vel flexrate. Det "eneste" i skal gøre er at måle
mængden af trafik på port 80 via. noget man kalder en sniffer. En sniffer
kan "snuse" til alle netværkspakker, der ryger ud og ind af computeren og
faktisk også netværkspakker fra andre computere (men det er en hel anden
sag).

> Kan man lægge et lille log-program ned over en ud-port, som loggede
> requesten, men også lod det passere videre til internetserveren?

Ja det kan man da. Men igen mangler jeg abonnements typen.

Internetserveren er så den server i bruger til at dele forbindelse med eller
hvad...?

/Torben

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-05-03 08:37

Klaus Petersen wrote:
> Jaæh... men du ville hjælpe meget på min forståelse hvis du sagde hvilket
> internet abonnement du har. Et det stofa?

host 213.237.45.85
85.45.237.213.in-addr.arpa domain name pointer
213.237.45.85.adsl.rd.worldonline.dk.

Stig Johansen

Fra : Heinrich Christianse~

Dato : 27-05-03 14:54

Hej Klaus Petersen!
Snip
> Enig :)

Uaktuelt!

Ligeså uaktuelt!

Browseren er det eneste værktøj der bliver brugt!

Til hvad spørger man så: Til at chatte med i flere timwer ad gangen og det
er
irriterende!

Jeg vil lokke vedkommende til at bruge en anden computer, eks. bibliotekets
som bl.a. er sat op til samme formål.

> Jaæh... men du ville hjælpe meget på min forståelse hvis du sagde hvilket
> internet abonnement du har. Et det stofa?

Abbonnementsformen er uden betydning! Jeg vil bare ikke misbruges!
Desuden er det ikke kun min computer det skal bruges til!

> mængden af trafik på port 80 via. noget man kalder en sniffer. En sniffer
> kan "snuse" til alle netværkspakker, der ryger ud og ind af computeren og

En sniffer ville jeg nok bruge hvis det var meningen jeg ville snage i
vedkommendes chatten men det er ikke mit mål!

> Ja det kan man da. Men igen mangler jeg abonnements typen.

Som sagt tidligere så er det ligegyldigt hvilken abbonnementsform jeg
bruger!
Mit mål er at få vedkommende til at bruge en anden computer. Jeg er ved at
være træt af at have vedkommende rendende i tide og utide fordi der skal
chattes!

Det var derfor!

EOD fra min side!

Mvh. Heinrich Christiansen

---

Fra : Torben Brandt

Dato : 27-05-03 17:30

Heinrich Christiansen wrote:
> Uaktuelt!

> Ligeså uaktuelt!

... undskyld vi svarede...

PS Prøver du at slå rekorden i flest udråbstegn i et indlæg?
Du er forelåbig oppe på 13 (uden emnet :) ).

/Torben

Fra : Klaus Petersen

Dato : 29-05-03 11:24

> En sniffer ville jeg nok bruge hvis det var meningen jeg ville snage i
> vedkommendes chatten men det er ikke mit mål!

fyi. en sniffer kan bruges til mange ting.

> [...]
> være træt af at have vedkommende rendende i tide og utide fordi der skal

hvad regner du med at få ud af det her...?

- At vi går ind og siger til ham at du er træt af hans chatten og at han
skal finde en anden computer?

Du giver os meget ringe grundlag for at give et ordentlig svar.