Java.net OG Java.IO
Fra : Martin Mangaard

Dato : 23-05-03 17:48

Jeg sidder og er ved at lave et program der kan sende en fil over et net!

* Findes der noget dokumentation På DANSK som beskriver java.io pakke
bedre en api'en.
syntes den virker rodet og jeg mangler noget overblik over den.

* Soket.
kan godt finde ud af at bruge soket.getinputstream() &
getoutputstream.
men kan ikke helt finde ud af hvad disse: inputstream og outputstream
og der tilhørende reader og writer gør.

* kan man fx. ikke læse en fil ind i en stream(ind/out)? og derefter
overføre den til overstående soket.outputstream?

* kan man også selv lave en inputstream fx. selv putte ting ind i den som
outputstream.
Martin Mangaard mr. ICQ#: 5389045 Current ICQ status: + More ways to contact
me

Fra : Soren Davidsen

Dato : 23-05-03 20:21

"Martin Mangaard" <NewsgGrupe@vip2000.dk> writes:

> [...]
> getoutputstream.
> men kan ikke helt finde ud af hvad disse: inputstream og outputstream

Streams er til byte[]s og Reader/Writer er til char[]s.
InputStream svarer til Reader, og OutputStream til Writer.

> * kan man fx. ikke læse en fil ind i en stream(ind/out)? og derefter
> overføre den til overstående soket.outputstream?

Hm, nej. Men man kan laese fra en InputStream til en buffer, og
derefter skrive fra bufferen til din socket's OutputStream, ala:

OutputStream out = socket.getOutputStream();
InputStream in = new FileInputStream("hello.txt");
byte[] buf = new byte[4096];

while (true) {
int rc = in.read(buf);

if (rc < 0)
break;

out.write(buf, 0, rc);
}

> * kan man også selv lave en inputstream fx. selv putte ting ind i den som
> outputstream.

Man putter ikke ting ind i InputStreams, dem laeser man fra.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\