SHOEI støvler
Fra : Henning Jensen

Dato : 27-03-01 15:25

Nu har jeg fået SHOEI tøj og hjelm - så vil det jo se godt ud med et par
SHOEI støvler. De er lidt dyre (1700-1900 kr.). Derfor er spørgsmålet: Er de
pengene værd?

Venlig hilsen
Henning Jensen

Honda CX500 Custom

Fra : Adam Christensen

Dato : 27-03-01 15:37

"Henning Jensen" <tjell@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> SHOEI støvler. De er lidt dyre (1700-1900 kr.). Derfor er spørgsmålet: Er

Hvad er prisen på knuste tæer og et læderet fodled? Hvis alternativet er
gummisko er de (og alle andre mc støvler) afgjort pengene værd!

Jeg har selv et par Shoei Comet Iluminite til ca. 1900,- og er ganske glad
for dem. De er lette at få af og på og nogenlunde vandtætte. Og så er der
plads til hverdagsbukserne _nede_ i dem, således at mc-bukserne kan sidde
udenpå. Derved bliver de alm. bukser ikke våde/beskidte i dårligt vejr.

--
Adam

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-03-01 17:46

Mit alternativ var et par billigere MC-støvler.

Henning

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 28-03-01 08:58

> [...]
> SHOEI støvler. De er lidt dyre (1700-1900 kr.). Derfor er spørgsmålet: Er de

Jeg købte netop et par i går og er foreløbigt tilfreds efter 2 ture. Varme og stabile. De afløste et
par Diadora med ca. 18 år på bagen. Så tænk lige over hvor ofte et par billige støvler skal skiftes
i sammenligning. Jeg havde et par lette Falco til sommerbrug som kostede ca. det halve. Til gengæld
holdt de kun 2 sæsoner før læderet revnede langs hele sålen. Vel at mærke ved almindeligt brug, ikke
i en ulykke. Jeg er af den principielle holdning at kvalitet betaler sig i det lange løb. Læg dertil
sikkerheds aspektet.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS + EML GT2000