Automatisk afsendelse af mail med fast tek~
Fra : Calle.

Dato : 23-05-03 17:10

Hej

Hvordan laver jeg så programmet afsender en standard mail ved en bestemt
hændelse?
Bruger Delphi 4. Da jeg er meget grøn, må der godt være et eksempel med.

--
Calle

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 23-05-03 20:00

hej der....

det er nemt ... hvis du bruger INDY

Du kommer bare en SMTP - client, og en Message - dims paa din form. Men du
kan iøvrigt se
ALT om hvordan i INDY-DEMO'erne.......

procedure TForm2.SendMail(Filen:string ;s: String; til: String );
begin
msg.Clear;
Msg.Body.add(s);
Msg.From.Text :=SMTPReturnPath;
TIdAttachment.Create(Msg.MessageParts,filen);
Msg.Recipients.EMailAddresses :='Service@tdc.dk';
Msg.Subject := s ;
SMTP.AuthenticationType := atNone;
SMTP.UserID := SMTPUserID;
SMTP.Password := SMTPPassword;
SMTP.Host := SMTPServer;
SMTP.Connect;
try
SMTP.Send(Msg);
finally
SMTP.Disconnect;
end;
end;

/Finn

Fra : Calle.

Dato : 23-05-03 20:27

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
> Msg.Body.add(s);
> Msg.From.Text :=SMTPReturnPath;
> TIdAttachment.Create(Msg.MessageParts,filen);

Og hvor finder jeg så INDY?
--
Calle

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 23-05-03 20:29
Fra : Calle.

Dato : 24-05-03 11:55

Finn Bindeballe wrote:
> http://www.indyproject.org/

Er det freeware?
--
Calle

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 24-05-03 12:04

tjaaaaa.... hvad med at besøge siden......... det alderførste der staar
er flg:

The Indy Project

The Indy project is an Open Source
project that maintains several active projects which grew out of the
original Indy
project.

Fra : Calle.

Dato : 24-05-03 16:22

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
>
> The Indy Project
>
> The Indy project is an Open Source
> project that maintains several active projects which grew out of the

Undskyld, men det var License linket der forvirrede mig.
--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 24-05-03 16:40

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
>
> The Indy Project
>
> The Indy project is an Open Source
> project that maintains several active projects which grew out of the

Nu har hentet og udpakket den og fulgt textfilen der var med, men punkt
2. tror jeg ikke jeg gør rigtigt, hvad skal jeg gøre helt præcist? Jeg
har kørt fulld4 som der står i punkt 1.
her er textfilen:
To install Indy manually, please do the following:

1. Run the appropriate batch file for your Borland Product.
Delphi 4.0 - c:\Indy\Source\Fulld4.bat
Delphi 5.0 - c:\Indy\Source\Fulld5.bat
C++Builder 4.0 - c:\Indy\Source\Fullc4.bat
C++Builder 5.0 - c:\Indy\Source\Fullc5.bat
2. In your Integrated Development Evnornment, install the DclIndy*.bpl
which is located in the appropriate directory. Those are:
Delphi 4.0 - c:\Indy\d4
Delphi 5.0 - c:\Indy\d5
C++Builder 4.0 - c:\Indy\C4
C++Builder 5.0 - c:\Indy\D4
3. Add the appropriate directory from the ones listed above to your
library path. To do this, click Tools|Environment Options...|Library.
Just add the directory in Library path to end of the path preceded by a
";" such as:
;c:\Indy\d5

Please visit our website at http://www.nevrona.com/indy for the latest
updates and information.

--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 24-05-03 22:15

Calle. wrote:

> [...]
> library path. To do this, click Tools|Environment Options...|Library.
> Just add the directory in Library path to end of the path preceded by

Har fået det til at virke.
--
Calle

Fra : Calle.

Dato : 08-06-03 19:29

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
> Msg.Body.add(s);
> Msg.From.Text :=SMTPReturnPath;
> TIdAttachment.Create(Msg.MessageParts,filen);

Jeg har været ved at se lidt på dette, jeg kan ikke få det til at
fungere, Kan jeg ikke få dig til at lave et eksempel, hvor den sender en
fast tekst hvergang der trykkes på en knap.

--
På forhånd tak
Calle

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-05-03 12:22

> Hvordan laver jeg så programmet afsender en standard mail ved en bestemt
> hændelse?
> Bruger Delphi 4. Da jeg er meget grøn, må der godt være et eksempel med.

Hov stop. Du behøver ikke at bruge Indy til at fremsende en mail.

Her er et virkende eksempel (det er faktisk et helt unit) :

<KODE>

unit mailnotifier;

interface

uses classes;
procedure MailNotify_Notify (email : string; indhold : tstrings);

implementation

uses sysutils, Psock, NMsmtp;

procedure MailNotify_Notify (email : string; indhold : tstrings);
var
mailer : tnmsmtp;

begin;

mailer := tnmsmtp.Create ( nil );

with mailer do begin;
Host := '10.2.2.10'; ' Dette er adressen på din mail server
Port := 25; ' Dette er SMTP porten
UserID := 'klaus'; ' Brugernavn
Connect; ' Forbinder sig til mailserveren
PostMessage.FromAddress := 'no-reply@winner-checker.dk';
PostMessage.FromName := 'Winner-Checker' ;
PostMessage.Subject := 'TILLYKKE! DU HAR VUNDET' ;
PostMessage.ToAddress.Add(email);
PostMessage.Attachments.add ('c:\fulllist.txt');
PostMessage.Body.AddStrings (indhold);

FinalHeader.Values['X-Priority'] := '1';
SendMail;
Disconnect;
Abort;
end;

mailer.Destroy;
end;
end.

<//KODE>

Fra : Calle.

Dato : 25-05-03 14:25

Klaus Petersen wrote:

> [...]
> PostMessage.Attachments.add ('c:\fulllist.txt');
> PostMessage.Body.AddStrings (indhold);
>
> FinalHeader.Values['X-Priority'] := '1';

Er du sikker på den virker i D4 standard, den har nemlig ingen internet
funktioner.
--
Calle