Hvordan redder jeg data på
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-05-03 16:28

Jeg har netop forsøgt at sætte en mail op på en imac 266, hvilket også
lykkedes. Jeg undrede mig dog over at der kun var ca. 100 MB diskplads
på den 3 GB HD der sad i den, så jeg forsøgte at ryddee lidt op.
Imidlertid var der stadigvæk noget som lå og fyldte.

Jeg genstarter og pludselig starter en gammel version af OS X Server op
.................... wwoohhw ?! Hvad skete der der ?

Det viser sig nu at vedkommende har forsøgt at installere en OS X Server
for et par år siden og glemt alt om det.

Jeg sletter de filer som ikke har noget med OS 8.5 DK at gøre og
genstarter, men nu vil den ikke genstarte andet end fra en CD.

Hvordan laver jeg en back up af filerne, så jeg kan formatere harddisken
og installere et frisk OS ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-05-03 18:13

> Hvordan laver jeg en back up af filerne, så jeg kan formatere harddisken
> og installere et frisk OS ?

Du er jo nødt til at forbinde med anden mac...

Har den Firewire? (det har den så vidt jeg husker ikke - men ellers kan
du forbinde med anden mac og slukke og så genstarte mens du holde com-T
nede. Så vil den mounte som ekstern disk)

ellers må du jo køre den enten via usb eller ethernet - her beder jeg
dig svar skyldig mht. overførsel, når den ikke vil boote. Jeg er sikker
på at der heinde er folk der kan hjælpe, så held og lykke.

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-05-03 02:39

Hej Jesper

Som Martin skriver burde du kunne starte den som ekstern disk, men hvis du
kan starte den fra en OS 9.x CD, så mener jeg, det er muligt at bruge et
_cross-over_ kabel og forbinde den til en anden via ethernet, og du kan så
flytte data ad den vej. TCP/IP mener jeg ligger i mappen kontrolpaneler på
CD'en, det er derfor, det turde være muligt

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-05-03 07:22

> [...]
> flytte data ad den vej. TCP/IP mener jeg ligger i mappen kontrolpaneler på
> CD'en, det er derfor, det turde være muligt

Jeg har løst det ved at strate min Pismo i OS 9 og så lave en back up
via mit LAN.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Jesper