"Er der en knallert-læge til stede?!" (Pia~
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 14:32

Jeg er den lykkelige ejer af en Piaggio Nrg, købt ny for godt 2 - 3 år
siden. Den har kørt fint indtil forleden dag. Nu opfører den sig underligt.
Når man drejer gashåndtaget følger den nogle gange med, andre gange sker der
ikke rigtigt noget, lige meget hvor meget jeg drejer. Den er blevet tunet i
sin tid af en mekaniker & har kørt strålende lige siden, indtil nu.
Det sidste jeg har fået lavet er bremserne for & bagpå. Derudover har jeg
hældt olie på, samme slags som jeg plejer. Det virker ind i mellem som om
den "rykker" lidt i optrækket, samtidig med det med gassen. Nogle gode bud?
Jeg har ingen forstand på den slags & gider ikke slæbe den på værksted, før
jeg ved hvad jeg skal sige til dem, at jeg gerne vil ha' repareret.
Jeg ved at min forbremse begyndte at hænge kort efter, men kan mekanikeren
har lavet lort inde ved bagbremsen, som gør at den opfører sig sådan?
Håber nogen kan hjælpe.

Thomas

Fra : Fuerzzz

Dato : 23-05-03 23:36

bremser og gasproblemer har intet med hinanden at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-03 01:26

"Fuer" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> bremser og gasproblemer har intet med hinanden at gøre.

Nej, det kunne jeg vel godt sige mig selv. Men jeg aner ikke hvad problemet
skyldes. Jeg tænker lidt i retning af olien jeg har skiftet, men det er som
sagt den samme som altid. Nogle reelle bud på hvad problemet kan være?

Thomas

Fra : BSJ

Dato : 24-05-03 09:29

................jeg har skiftet, men det er som
> sagt den samme som altid. Nogle reelle bud på hvad problemet kan være?
>
> Thomas

Nu forstår jeg det sådan at den ikke vil ta' gassen (dvs. når du åbner for
gashåndtaget så stiger omdrejningstallet måske en smule, men den går skidt
(plutter)) er det sådan det er??

Hvis ja - så er dit blandingsforhold forkert (fed blanding - check luftilter
(prøv at pille filteret ud))

Går den fint i tomgang, men "dør" når du åbner helt for gashåndtaget?

Hvis ja - mager blanding - skidt i hoveddysen - eller måske en lille smule
vand i bunden af svømmerhuset.
Skidt i dysen kræver adskillelse og rensning af hele karburatoren.
Vandet kan sandsynligvis drænes ud af bunden på svømmerhuset vha. en lille
skrue i bunden af svømmerhuset.

mvh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-03 09:48

> [...]
> Skidt i dysen kræver adskillelse og rensning af hele karburatoren.
> Vandet kan sandsynligvis drænes ud af bunden på svømmerhuset vha. en lille

Jeg har faktisk ikke lagt mærke til det med omdrejningerne, men det virker
bare som om der ikke sker noget. Nu kom det her i de dage hvor det
styrt-regnede, så jeg overvejede om der kunne være kommet vand i motoren
eller lignende. Det lød dog alligevel for usandsynligt i mine ører, men
måske er der noget om det?
Jeg tror jeg vil slæbe den på værksted & nævne det som en mulighed. Tak for
Jeres bud på problemet.

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 24-05-03 09:32

Thomas wrote:
> [...]
> at min forbremse begyndte at hænge kort efter, men kan mekanikeren
> har lavet lort inde ved bagbremsen, som gør at den opfører sig sådan?

Jeg tror at du skal tage et kig på din udstødningsport, afgangsrør.
Jeg tror at det er kokset til !

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-03 09:50

> Jeg tror at du skal tage et kig på din udstødningsport, afgangsrør.
> Jeg tror at det er kokset til !

Hmm så okay da, kigger lige inden jeg slæber den til knallertlægen..

Thomas

Fra : BSJ

Dato : 24-05-03 10:42

> Hmm så okay da, kigger lige inden jeg slæber den til knallertlægen..
>
> Thomas

Offentliggør du diagnosen?

mvh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 09:45

"BSJ" <bjarne.sigDETTESKALFJERNES@get2net.dk> wrote in message

> Offentliggør du diagnosen?
>
> mvh
> Bjarne

Det skal jeg nok, men mekanikeren havde fri igår, så det bli'r i starten af
den kommende uge, regner jeg med.

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 25-05-03 09:45

Thomas wrote:
> "BSJ" <bjarne.sigDETTESKALFJERNES@get2net.dk> wrote in message

> Det skal jeg nok, men mekanikeren havde fri igår, så det bli'r i
> starten af den kommende uge, regner jeg med.

Så tjekkede du ikke porten ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-05-03 18:54

> Så tjekkede du ikke porten ?

-eller luftfiltret?
-eller kaburatoren?

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-03 23:20

> Så tjekkede du ikke porten ?

Altså.... Som sagt er mit kendskab til mekanik lig nul, sådan er det nu
engang desværre.

Jeg prøvede at stikke en finger ned i udstødningsrøret...Var det dét du
mente eller er jeg bare
endnu mere idiot nu? Der sad ihvertfald ikke rigtigt noget jeg kunne mærke..
Men kan sådan
noget komme fra den ene dag til den anden?

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 25-05-03 23:25

Thomas wrote:

> [...]
> mærke.. Men kan sådan
> noget komme fra den ene dag til den anden?

Du skal tage og skrue din udstødning af, 2 bolte, og så skal du se om det
hul, den port, som udstødningen sidder op til, er helt rent, at der kun er
metal og ikke koks, det samme skal du så kigge efter i din udstødning, der
hvor den sidder fast på cyllen, inde i røret, det skal også værre rent.

Det kommer ikke på en dag, men det er lidt underligt, for det er ligesom om
at man skal ned på en hvis diameter i porten, så kan den bare næsten ikke
tage omdrejninger, eller trække, og det kommer faktisk ret pludseligt,
undermærkeligt !

Ang. Luftfilter, det skal du bare tage op, og så forsigtigt rense med
trykluft, eller støvsuger, eller endnu bedre, købe en ny, koster ikke en
bondegård.

Ang. karburatoren, så skal du tage den af, fjerne det hus der sidder i
bunden, bundkarret, og så sidder der nogen små msiingdimser, og diverse
huller, tag de messingdimser ud du kan få ud, skil dem ad der kan skilles
ad, og rens dem, med luft, (har du ikke trykluft, så er en ganske almindelig
flaske lightergas, ganske glimrende til det, men vær lidt forsigtig. alle
steder der er huller og deslige skal renses !

Håber at det kan hjælpe dig lidt, men her har jeg sparet dig for en lille
1000 hos mekkeren, sådan ca. i arb. tid, og så må vi håbe at det er en af de
ting der er misæren !!

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 00:53

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message

> [...]
> Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Problemet er bare at der stadigvæk er garanti på knallerten & derfor vil jeg
nødigt selv begynde at rode med den. Suk, jeg orker næsten heller ikke at
smide 1000 bobs i nakken på cykelhandleren.

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 06:37

Thomas wrote:
> [...]
> vil jeg nødigt selv begynde at rode med den. Suk, jeg orker næsten
> heller ikke at smide 1000 bobs i nakken på cykelhandleren.

Skid på den garanti, du skal bare lade være med at ødelægge dine bolte og
møtrikker/skruer, eller sætte nye på, så kan de intet se, og garantien
dækker også kun motorhavari og lign. ikke alm. service og små rep.

Hvor bor du henne i landet ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 10:06

> [...]
> Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Ja, jeg har endnu ikke fundet noget garantien har hjulpet med økonomisk
med.. Derfor vil det stadigvæk være rart, hvis den skulle blive nødvendig,
at jeg har muligheden for at benytte mig af den.
Bor i København.

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 10:11

Thomas wrote:

> [...]
> økonomisk med.. Derfor vil det stadigvæk være rart, hvis den skulle
> blive nødvendig, at jeg har muligheden for at benytte mig af den.

Nu ved jeg ikke om jeg kommer til København i denne uge, tror det desværre
ikke, men hvis du kan og vil, så står jeg helt til din rådighed, hvis du
skulle have muligheden for at komme til Holme-Olstrup, lige uden for
Næstved, så skal jeg ganske gratis, kigge din pede igennem !

Vi kan korrespondere videre over e-mail...

E-mail mig på..
familien_riise@adslhome.dk

Fra : Lars Hoppe Faurschou

Dato : 26-05-03 10:50

> [...]
> Jeg ved at min forbremse begyndte at hænge kort efter, men kan mekanikeren
> har lavet lort inde ved bagbremsen, som gør at den opfører sig sådan?

Hej Thomas

Det første jeg tænkte da jeg havede læst dit indlæg var hvor meget har din
scooter kørt?
For har den kørt over 3000 km og er tunet en smule, Ja så ville jeg sige at
det er dine vario Ruller der er slidt.

Mvh.
Lars Hoppe

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 11:04

> [...]
> scooter kørt?
> For har den kørt over 3000 km og er tunet en smule, Ja så ville jeg sige

Den har kørt ca. 3900 så vidt jeg husker & tuningen er i form af ringene
fjernet fra vario'en... Kan det så være dét?
Jeg har ellers sjældent kørt ret hurtigt på den, har ikke engang udnyttet
ordentligt at den kan køre hurtigt..

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 11:02

Thomas wrote:

> [...]
> Jeg har ellers sjældent kørt ret hurtigt på den, har ikke engang
> udnyttet ordentligt at den kan køre hurtigt..

Tror ikke på rullerne, da du har et problem med at få gas på motoren, sådan
som jeg har forstået dit første indlæg !

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 11:23

> [...]
> Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Ja, det jeg bare ikke fatter, det er hvorfor der nogle gange ikke er nogle
problemer, mens der er det andre gange...On/off-ting går mig på nerverne.

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 11:23

Thomas wrote:

> Ja, det jeg bare ikke fatter, det er hvorfor der nogle gange ikke er
> nogle problemer, mens der er det andre gange...On/off-ting går mig på
> nerverne.

Hmm, du skriver nu on/off !
Så kan det vel egentlig også være din CDI, der er gået, og den kan ikke
repareres (af undertegnede), har du ikke en ven eller to, der har "hænderne
skruet ordentlig på", og som skylder dig en tjeneste ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-03 11:51

> [...]
> Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Nu synes jeg efterhånden vi har været samtlige emner der kan være galt
rundt, mon ikke jeg bare skal bide i æblet & smide den afsted?

Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 26-05-03 12:06

Thomas wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in message

> Nu synes jeg efterhånden vi har været samtlige emner der kan være galt
> rundt, mon ikke jeg bare skal bide i æblet & smide den afsted?

Jo

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 13:52

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> her !! -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Så nåede vi til resultatet... "Periodisk fejl" i flg. mekanikeren. Den kører
fint nu, hvor vejret er godt. Så nu må jeg vente & se om knallerten ændrer
mening, når regnen engang kommer igen. Det var da altid noget, at jeg ikke
skulle betale for noget, de alligevel ikke havde lavet.

Thomas