Depreciated. awt? observer?
Fra : No1

Dato : 23-05-03 12:30

Når jeg forsøger at compile eksemplerne her:
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-10-1996/jw-10-howto-p2.html (under "A
demonstration"), får jeg af vide at der bruges deprecierede API. Dette
gælder kun ScrollObserver og TextObserver. ObservableValue virker fint.

Jeg vil gerne vide, hvad der er deprecieret kode, sådan at jeg kan få et
fungerende eksempel uden deprecieret kode.

Er der nogen der kan hjælpe?

jdk 1.41

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 23-05-03 13:35

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne vide, hvad der er deprecieret kode, sådan at jeg kan få et
> fungerende eksempel uden deprecieret kode.

Normalt skriver compileren hvilken del af din kode der er deprecated. Prøv
at læse dens meddelelser. Hvis du ikke forstår dem, så post dem her i
gruppen - gerne sammen med kodeeksempler.

Hvis du vil finde ud af, hvordan du kan undgå deprecated kode, så prøv at
kikke på JavaDoc beskrivelsen af det API du bruger. Her plejer der at stå
hvorfor en metode er deprecated, og evt. en alternativ løsning.

Du kan finde API beskrivelsen til J2SDK 1.4.1 her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/

/Anders

Fra : No1

Dato : 23-05-03 14:45

> Normalt skriver compileren hvilken del af din kode der er deprecated. Prøv
> at læse dens meddelelser. Hvis du ikke forstår dem, så post dem her i
> gruppen - gerne sammen med kodeeksempler.

Den skrev faktisk ikke andet end at det var depreciated.

Men jeg fandt problemet og løste det. Det var noget gammelt AWT
eventhandling.