Erstatningsadvokaterne Hougaard & Bunk
Fra : NFE

Dato : 23-05-03 11:11

http://www.erstatningsadvokaterne.dk/

Jeg vil gerne høre om her er nogen der kender Erstatningsadvokaterne
Hougaard & Bunk i forbindelse med arbejdsskade sager. Jeg tænker her på om
det kan være en fordel at hyre en advokat med speciale i erstatnings sager,
frem for at lade sagen ligge hos fagforeningen. Jeg ved godt at det hurtig
kan koste 30.000 kr., men det er jo småpenge i forbindelse med
erstatningssag.
--
Mvh.
NFE

Fra : MAndersen

Dato : 23-05-03 16:31

"NFE" <ask@ask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frem for at lade sagen ligge hos fagforeningen. Jeg ved godt at det hurtig
> kan koste 30.000 kr., men det er jo småpenge i forbindelse med

Advokat ville jeg foretrække, men lige nøjagtig på dette punkt tror jeg det
er underordnet. Der er kørt så mange sager at der pt. er rimelige klare
retningslinier for hvornår noget er dækket og ikke, samt hvad der kan opnåes
i erstatning.

mvh
MAndersen

Fra : NFE

Dato : 23-05-03 17:01

> [...]
> er underordnet. Der er kørt så mange sager at der pt. er rimelige klare
> retningslinier for hvornår noget er dækket og ikke, samt hvad der kan

Det betyder jo en del om man får trukket i de rigtige tråde på det rigtige
tidspunkt - om man kommer til de rigtige speciallæger. Jeg har ladet mig
fortælle at fagforeninger er ok til mindre arbejdsskader og faglige sager,
men når det er større skader og langvarige behandlings forløb, så får man
mere ud af en advokat. Jeg har overvejet at lade en advokat vurdere sagen,
og så derefter beslutte hvem der skal køre den. Det koster godt nok i
omegnen af 5000 kr., men så er man da ikke plaget mere af de penge.

Mvh. NFE

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 26-05-03 15:03

"NFE" <ask@ask.dk> writes:
>Jeg har ladet mig fortælle at fagforeninger er ok til mindre
>arbejdsskader og faglige sager,
>men når det er større skader og langvarige behandlings forløb, så får man
>mere ud af en advokat.

Nu skal man ikke tro på alt hvad man hører. Fagforeningerne kobler også
advokat, på når der skal køres civilt søgsmål/erstatningssager. (I hvert
fald de fagforeninger der kører erstatningssager)

Du risikere at fagforeningen vælger at stoppe sagen, hvis du kobler din
egen advokat på. Det er i hvert fald den besked vores medlemmer får, hvis
tager kontakt med en anden advokat, mens sagen kører.

Så kan man altid, når sagen er afsluttet, gå til en advokat og få hans
vurdering af om sagen er kørt tilfredsstillende.

Det har jeg oplevet en gang. Den pågældende advokat mente ikke
fagforeningen havde gjort nok i sagen og startede den op igen. Den eneste
forskel der skete var, at medlemmet måtte af med salær til advokaten uden
at få en krone mere ud af det. Til gengæld kan man så sige, at han blev
sikker i sin sag på, at hans fagforening havde gjort hvad der skulle gøres
i hans sag.

Hilsen
Poul Erik Rise