Ramhandlere fupper macbrugere?
Fra : Hammerhead

Dato : 27-03-01 14:31

jeg er blevet gjort opmærksom på dette af en ven:

"Check Nemdirect, de fupper Mac-ejere.

Hvis man går ind på PC på deres hjemmeside, koster 128
mb 133 mhz Kingston RAM : 500 kr.

Hvis man går på deres Mac side koster det 1045 kr.
Godt nok står der G3 beige RAM, men er brugere af
beige Macer da dumme? Det er sikkert
nødagtigt den samme RAM-blok."

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-01 16:05

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> mb 133 mhz Kingston RAM : 500 kr.
>
> Hvis man går på deres Mac side koster det 1045 kr.
> Godt nok står der G3 beige RAM, men er brugere af

I så fald gør alle macforhandlere dette.

Officeline har/havde også dedikeret beige G3 RAM, dvs 66MHz, _med_ ID i
EEPROM, ganranteret fri for 256Mbit moduler, og lav nok bygningshøjde
til at de kan sidde i en Desktop.

NB. det er ikke det samme som PC66 RAM, da PC66 ikke har ID i EEPROM.

Du selv lige har prøvet at få RAM som i teorien burde virke i din Mac.
Nem garanterer at den dedikerede klods virker i en Beige G3, de
garanterer ikke at PC133 klodsen virker.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper

Dato : 27-03-01 18:04

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> Nem garanterer at den dedikerede klods virker i en Beige G3, de
> garanterer ikke at PC133 klodsen virker.

Men det er ikke altid at man bliver 'snydt' som beige g3 ejer...
Jeg har f.eks. lige købt [http://www.dsp-info.com] en 256 mb blok til
min beige - en speciel 'low profile' model til 800 kr. Det ser faktisk
ud til at være PC133 ram - og fungerer helt fint

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-01 19:32

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> min beige - en speciel 'low profile' model til 800 kr. Det ser faktisk
> ud til at være PC133 ram - og fungerer helt fint

Min pointe er netop at man ikke bliver snydt ved hverken det ene eller
det andet.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-01 19:35

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Min pointe er netop at man ikke bliver snydt ved hverken det ene eller
> det andet.

Hva'? Skrev jeg "Men ..."?! jeg mener selvfølgelig "Ja, det er ikke
altid man... osv." - der må være virus i systemet... :-|

))

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-03-01 02:11

Hej Peter

Hvis du læse de infos fra OWC, jeg sendte til listen, så burde du vide,
at en beige G3 _ikke_ kan køre med PC133 RAM - men kun med PC 100.

Men stadig er det en fuldstændig vanvittig ublu pris! Jeg har fornylig
givet 1180kr. inkl. moms for en 256 mb Kinsgton PC 100 (Lifetime
Warranty) til min G3/233DT hos www.chippen.dk, - så det er da en helt
anden pris.

mvh. Erik Richard

Hammerhead wrote:

> [...]
> mb 133 mhz Kingston RAM : 500 kr.
>
> Hvis man går på deres Mac side koster det 1045 kr.
> Godt nok står der G3 beige RAM, men er brugere af

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-03-01 01:59

> Hvis du læse de infos fra OWC, jeg sendte til listen, så burde du vide,
> at en beige G3 _ikke_ kan køre med PC133 RAM - men kun med PC 100.

De kan såmænd godt køre med PC133, de vil bare ikke acceptere 256Mbit
moduler på DIMM'en.

Fra : Hammerhead

Dato : 29-03-01 17:35

> Hej Peter
>
> Hvis du læse de infos fra OWC, jeg sendte til listen, så burde du vide,
> at en beige G3 _ikke_ kan køre med PC133 RAM - men kun med PC 100.

Sorre, Erik. Det tror jeg ikke på. Spændingskarakteristikkerne for de to
slags kredse er identiske. Det er resten af teknikken, bortset fra
frekvenstolerancen, også.

> Men stadig er det en fuldstændig vanvittig ublu pris! Jeg har fornylig
> givet 1180kr. inkl. moms for en 256 mb Kinsgton PC 100 (Lifetime
> [...]

Det er da en OK pris..?!