Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et spml. om udprintning af digitale billed~
Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 23-05-03 07:25

Hej,

Håber ikke en lign. tråd har været startet 100 tidligere, men hvis det
skulle være tilfældet, så sorry!

Jeg har et Canon PowershotA10, som jeg er meget glad for. Tager nogle fine
billeder syntes jeg. Det er dog "kun" på 1.3 MegaPixels(hvilket er rigeligt
for mig hvis vi kun snakker digitaler billeder), så jeg er lidt i tvivl om
hvorvidt, det kan betale sig at få printet billeder ud hos en fotobutik. Er
der nogen af jer der har erfaringer med udprint af 1.3MP billeder? SKAL jeg
evt. gå op i et 3MP eller højere eller? Noget andet jeg burde være vidende
om? Det skal bare være alm. stnd størrelse billeder, så der er ikke tale om
udprint af plakater eller lign.

Håber i kan hjælpe mig.

Spurgte i øvrigt til pris hos Japanphoto i Århus. De skal have 2.5,- pr
billede. Er det dyrt eller det alm. pris?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : J@N

Dato : 23-05-03 09:03

Prøv http://groups.google.com/

http://groups.google.com/groups?as_q=digital%20print&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=&num=100&as_scoring=d&hl=da

--
mvh Jan

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 23-05-03 08:09

"J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> wrote in message
> [...]
http://groups.google.com/groups?as_q=digital%20print&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ug
roup=dk.fritid.foto&lr=&num=100&as_scoring=d&hl=da

http://groups.google.com/groups?q=digital+print+group:dk.fritid.foto&hl=da&l
r=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d&selm=n9lcmus7253e66v8qbma5o03l7tdojlb6s%404ax
..com&rnum=33

.... giver svar på mit spml mht. opløsning. mange tak.

Nu mangler jeg bare at forhøre mig om priser.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-03 09:28

> Nu mangler jeg bare at forhøre mig om priser.

Bedste pris og kvalitet finder du efter min og mange tests mening hos
www.pixum.com
Især er det interessant at man kan få op til 13x23 cm for kun (0,39 euro)
kr.3,00. 10x15 koster kr.2,20 (0,29 euro).
Du får tilmed dine første 10 billedet gratis. Du skal bare betale portoen,
som vist er 3 euro.
Leveringstiden er normalt 3-5 dage.

De leverer også en masse 'fun' produkter hvis det har interesse.
3 forskellige måder at uploade på.

Ja ok, det lyder næsten som en reklame det her, men jeg brugte virkelig
mange kræfter på at finde det bedte fremkaldested for os amatører da jeg
startede, og efter at have prøvet 5-6 steder fandt jeg endelig nogen der
kunne ramme farverne. Alle andre steder jeg prøvede fik jeg billder hvor
især ansigtsfarver var helt ved siden af. Folk var gule og spættede i
ansigterne.

Mvh
Peter

Fra : poul madsen

Dato : 23-05-03 08:34

Hej
Har lige købt et Canon A10, det som tdc online havde på tilbud.
Har prøvet at få nogle fremkaldt hos Digitalshoppen. 32 stk. 10x15- 1 Stk.
13x18. Pris ialt. 53 kr. afhentet i den nærmeste fdb. butik.
Jeg beskar selv så de passede til målene.
Det på 13x18 beskar jeg en hel del, et billede af min søn, og jeg må sige at
jeg var temmelig overrasket over det gode resultat. Oploadede dem i 300 dpi.
Eneste negative var at det tog næsten en uge før de kom.
Mvh.
Poul Madsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-03 08:48

> [...]

> evt. gå op i et 3MP eller højere eller? Noget andet jeg burde være vidende

Jeg fik lavet nogle billeder fra mit HP 320 2,1 mp og var endda meget
overrasket. Billeder er i almindelig størrelse og kom direkte fra forhandlerens
fremkaldermaskine på kodak fotopapir.

Det er ikke muligt at se, om billedet var taget på digital eller på et
almindelig instamatic kamera, så det overraskede mig. Billederne var taget i
sollys og var flotte både i farver og kontrast.

De kostede i øvrigt kun 4,95 pr styk og det tog en time... (Fotohandleren på
Gammel Nytorv)

Claus

Fra : Th Frydensberg

Dato : 23-05-03 11:14