Gal/genial-grænsen
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-03 03:59

Et læserbrev i Politiken 23maj03 antyder Kejserens Ny Klær vedr Trier-film
men anerkender at der er en hårfin grænse mellem _gal og genial_
Ved at reklamere for psykofarmaka, som han bruger, har Trier lagt sig klart
på den ene side af grænsen.
Hvis hans film kunne giver overskud uden statsstøtte og reklame fra statens
medier, ville han evt kunne bevise at han også har ikke-psykiatriske
kvaliteter.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Ole Alm

Dato : 23-05-03 10:02

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
statens
> medier, ville han evt kunne bevise at han også har ikke-psykiatriske

"Jeg er nu glad for at ham den fede marcipanspisende tugthusfange ikke fik
større inflydelse på DK end han desværre nåede før han helt blev afskrevet
som landsbytosse - hold kæft hvor ville verden dog havde været grå og
kedelig." - Ole Alm

"Og hvad har det med dk.kultur.film at gøre, ingenting, og undskyld for det,
men jeg er træt af at høre på BW's ævl, og er træt af at bare lade stå
til" - Ole Alm

One must be a wise reader to quote wisely and well.
A. Bronson Alcott (1799-1888), U.S. educator, social reformer. Table Talk,
bk. 1, "Quotation" (1877).

When one begins to live by habit and by quotation, one has begun to stop
living.
James Baldwin (1924-87), U.S. author. "White Racism or World Community?," in
Ecumenical Review (Oct. 1968; repr. in The Price of The Ticket, 1985).

Life itself is a quotation.
Jorge Luis Borges (1899-1986), Argentinian author. Heard by Jean Baudrillard
at a lecture given in Paris. Quoted in: Baudrillard, Cool Memories, ch. 5
(1987; tr. 1990).

Quotations are useful in periods of ignorance or obscurantist beliefs.
Guy Debord (b. 1931), French Situationist philosopher. Panegyric, vol. 1,
pt. 1 (1989).

I hate quotations. Tell me what you know.
Ralph Waldo Emerson (1803-82), U.S. essayist, poet, philosopher. Journals
and Miscellaneous Notebooks, vol. 2 (ed. by William H. Gillman, Alfred R.
Ferguson, and Merrell R. Davis, 1961), May 1849 entry.

Quotation . . . A writer expresses himself in words that have been used
before because they give his meaning better than he can give it himself, or
because they are beautiful or witty, or because he expects them to touch a
cord of association in his reader, or because he wishes to show that he is
learned and well read. Quotations due to the last motive are invariably
ill-advised; the discerning reader detects it and is contemptuous; the
undiscerning is perhaps impressed, but even then is at the same time
repelled, pretentious quotations being the surest road to tedium.
Henry W. Fowler (1859-1933), English lexicographer. A Dictionary of Modern
English Usage (1926).

Fra : Kevin

Dato : 23-05-03 11:51

d. 23/05/03 11:02 ytrede Ole Alm

> [...]
> Ecumenical Review (Oct. 1968; repr. in The Price of The Ticket, 1985).

Siger vist det hele i Bo Warmings tilfælde.
Der var en herinde der prøvede at lære mig at han er blevet mere stueren på
det sidste, her gælder det samme som pinisterne: intet er sket, hvis man
ikke vil yde modstand kan man vel ignorere som det mindste.?

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar