4x agp kontra 8x agp
Fra : Chipmand

Dato : 22-05-03 22:14

Hejsa
Jeg sad og havde en mindre diskution med en kammerat idag. Vi kunne
ikke blive enige håber i kan hjælpe. Hvor meget vinder man ved at
skifte sit bundkort (4x agp) ud med et 8x agp bundkort????.

Mvh
Chipmand

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 22-05-03 22:45

> Jeg sad og havde en mindre diskution med en kammerat idag. Vi kunne
> ikke blive enige håber i kan hjælpe. Hvor meget vinder man ved at
> skifte sit bundkort (4x agp) ud med et 8x agp bundkort????.

Selvom grafikkortet understøtter 8x AGP (og kører med det, selvf.), er
vindingen minimal. Mener at have læst det er 1-2%, og det er praktisk talt
ingenting.

// Troels

Fra : No1

Dato : 22-05-03 23:04

> Jeg sad og havde en mindre diskution med en kammerat idag. Vi kunne
> ikke blive enige håber i kan hjælpe. Hvor meget vinder man ved at
> skifte sit bundkort (4x agp) ud med et 8x agp bundkort????.

8x AGP ift. 4x AGP gør ingen forskel med nuværende grafikkort. Lidt ligesom
IDE133.

Fra : JRS

Dato : 22-05-03 23:25

"Chipmand" <chipmand@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke blive enige håber i kan hjælpe. Hvor meget vinder man ved at
> skifte sit bundkort (4x agp) ud med et 8x agp bundkort????.

Vil holde på at man intet vinder .. Nutidens grafikkort bruger slet ikke den
kæmpe båndbredte som agp8x byder på.. AFAIR har de stadig en del land
tilbage at boltre sig på ved 4x ..

MVH
JRS

Fra : Chipmand

Dato : 23-05-03 12:38

On Fri, 23 May 2003 00:25:02 +0200, "JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote:

> [...]
>kæmpe båndbredte som agp8x byder på.. AFAIR har de stadig en del land

Gælder det også hvis man nu sætter et 8xagp i et 8xagp bundkort??
Mvh
Chipmand

Fra : CeeJay

Dato : 23-05-03 13:29

> Gælder det også hvis man nu sætter et 8xagp i et 8xagp bundkort??

Et 8x AGP grafikkort kan kun køre 8x AGP i et bundkort der kan køre med 8x
AGP.
Det vil køre 4x AGP i et bundkort der kun kan køre 4x AGP.

Men som nævnt .. forskellen er ubetydelig.
I hvertfald med de kort der er på markedet nu.

Det var det samme dengang 4x AGP kom frem .. man vandt ikke noget på det ,
men gradvist som der kom hurtigere kort frem med tiden så blev 2x AGP for
lidt.

Men skifter du fra et gammelt kort til et nyere kort så kører det
naturligtvis hurtigere .. men det er ikke forskellen fra 4x AGP til 8x AGP
der gør det .. men selve typen af grafikkort.