Nye bremser..
Fra : Anders Winther

Dato : 27-03-01 14:17

Hej NG,
I vinterperioden skiftede jeg bremser og skiver på min XJ600S '92..
Jeg har kørt bremserne til.. Givet dem nogler "kogere", som Armand (så vidt
jeg husker) anbefalde.. Men efter at have kørt i en uge til to, er
bagbremsen begyndt at hvine når jeg bremser.. Jeg har i en to uger kørt med
den sådan.. I den tanke at det er noget der lige skal køres til..
Men kan det passe at det skal tage så lang tid..? Jeg køre dagligt en 40-50
km.. Inde i KBH.. Så der bliver da bremset en del..

Klodserne hedder vist EDC.. Og skiverne er originale Yamaha..

Nogle gode forslag til at stoppe hvineriet?

Mvh.
Anders Winher
XJ600S

Fra : Per Svein Moland

Dato : 27-03-01 14:27

On Tue, 27 Mar 2001 15:17:12 +0200, "Anders Winther"
<anders@cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Klodserne hedder vist EDC.. Og skiverne er originale Yamaha..
>
>Nogle gode forslag til at stoppe hvineriet?

Slutte å bremse med bakbremsen, mann! Det er jo livsfarlig.
--
Per Svein Moland - Hønda ST1100 (for Ekte Livsstilmotorsyklister ®)
Vestnes MC Klubb, http://www.geocities.com/vestnesmc/

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-03-01 14:50

"Per Svein Moland" <molandps@online.no> skrev i en meddelelse

> Slutte å bremse med bakbremsen, mann! Det er jo livsfarlig.

He, he, he, den var god!

De der blikskiver på bagsiden af klodserne, da du monterede dem, så huskede
du vel at smøre kobberfedt på bagsiden af bremseklodserne? Ellers kan det
være en mulig løsning på hyleriet.

Rittig

Fra : Janus

Dato : 27-03-01 19:23

> De der blikskiver på bagsiden af klodserne, da du monterede dem, så
huskede
> du vel at smøre kobberfedt på bagsiden af bremseklodserne? Ellers kan det
> være en mulig løsning på hyleriet.

ja på biler har du endda lapper af noget stof som du klæber på ydersiden af
b.bakken, de virker i øvrit af h.... til

Janus

Fra : Sand

Dato : 28-03-01 07:30

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> ja på biler har du endda lapper af noget stof som du klæber på
ydersiden af
> b.bakken, de virker i øvrit af h.... til
Hov,hov!!
Jeg kan ikke sige andet end, at det nu har hjulpet på mit "hvineri", på
Bol d'Oren, i 1½ sæsson.

Det er et spørgsmål om at få rengjort bagsiden af klodsen ordentligt,
får skåret "Anti-hyle"-tapen ordentlig til og få den presset ordentligt
på klodsen.
En anden løsning havde måske været at udskifte de originale
"blikfjedre", som skulle tage vibrationerne, men nu havde jeg lige tapen
ved hånden og det virker upåklageligt!

-
Mvh. Sand

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-01 16:05

Anders Winther wrote:

> Nogle gode forslag til at stoppe hvineriet?

Jeg blev engang anbefalet at rense skiven med husholdningssprit for at fjerne
bremseskivestøv og andet snask. Det hjalp da på mit hyleri.

/Robert
XJ600S

Fra : Morten Juel

Dato : 27-03-01 15:34

En god klat kobberfedt på bagsiden af dine klodser og så er hyleriet væk

Mvh
Morten
XS400 Seca

Fra : Armand

Dato : 29-03-01 02:40

Anders Winther <anders@cybercity.dk> skrev i en
> [...]
er
> bagbremsen begyndt at hvine når jeg bremser..

Nævnte jeg da ikke også noget omkring at affedte skiverne???

Brtemseskiver bliver gevaldigt fedtede med tiden: Trafik-film, voks fra
autoshampoen indkøbt i bedste mening, og "vådeskud" med
kædespray'en/utætte forgaffelben er blot nogle få årsager hertil. Test
skiveoverfladen med en tør ren finger eller klud og bliv overrasket

Afrensning: Rensebensin og/eller husholdnings-sprit i rigelige mængder
på en klud!! Evt. også på klodserne!

I tilgift kan du lige rense (slibe/file?) klodsernes (bagplade) pasning
i bremsecaliberen, således at de glider frit deri!

--
Armand.