Camping med helt små børn
Fra : HVL

Dato : 22-05-03 21:10

Hej Gruppe

Vi er en famile på 2 voksne og et barn som kraftigt overvejer en
campingferie til Nord-frankrig til sommer.

Vi har imidlertid lidt betænkeligheder over hvordan det er at campere
med et forholdsvist aktivt barn, som vil være 17-18 måneder på
afrejsetidspunktet.

Så hvis der er nogen her i gruppe der har erfaringer med at campere
med børn på den alder hører vi meget gerne om jeres erfaringer!

Vi satser på at køre om aftenen/først på natten i mindre etaper og
sove på motel på ud- og hjemturen, så selve turen er vi ikke så
bekymret for. Det er mere hvordan det er at have sådan en lille
størrelse på selve campingpladsen. som alle andre børn kan vores søn
godt være støjende indimellem, men det er måske ikke det store
problem?

Vi regner med at købe et telt (det her Outwell/winfield-telt:
http://www.outwell.dk/asp/telt.asp?id=12)på en rimelig størrelse, så
vi evt kan sidde "indendørs" hvis vejret er halvdårligt. Mad vil vi
lave på en primus.

Vi har tidligere camperet og været rigtigt glade for det, så nu er
spørgsmålet om det er lidt for tidligt, i forhold til den lille, at
begynde at campere igen..

Mange hilsner,
Familien Larsen

PS: Vores hotmail-adresse er vist forældet, så evt. svar skal helst
være via gruppen.

Fra : T. Hartung

Dato : 22-05-03 21:57

"HVL" <vemmedrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi har imidlertid lidt betænkeligheder over hvordan det er at campere
> med et forholdsvist aktivt barn, som vil være 17-18 måneder på

Hej

hmmmmm mine børn er født i cv'en knægten var 4 uger gammel da han var med
første gang - "sundhedsplejersken" mente det var uforsvarligt - mad på bål
og ulve om naten du ved - så hende smed vi ud - og to på camping!!

9 mdr. gammel og med til Italien i 3 uger - herlig !!!!

> Vi satser på at køre om aftenen/først på natten i mindre etaper og
> sove på motel på ud- og hjemturen, så selve turen er vi ikke så
> bekymret for.

øhh - hvornår vil du sove - om dagen ??? - nej ændre ikke på vanerne kør om
dagen hold lidt oftere - god tid = ingen Stress - kør så lidt tidligere ind
og hyg Jer med knægten - det er ferie - I kan næppe finde pladser sent på
aftenen/natten.

Det er mere hvordan det er at have sådan en lille
> størrelse på selve campingpladsen. som alle andre børn kan vores søn
> godt være støjende indimellem, men det er måske ikke det store
> problem?

hey hey hey - børn er altid velkommen på camping - og de elsker det, lad dem
da leve - og det er ikke noget problem at have små/store børn med - børn
elsker deres forældre - og hvor de er har de det godt - det er altid
forældrene der sætter begrænsningerne - ikke børnene.

Afsted med Jer på en dejlig ferie - nyd det og god tur syd på - og PS det er
ikke et uland Frankrig - de har alt - bare du har VISA er der ingen
problemer det tages overalt - på mange områder syntes jeg faktisk de er
bedre en os her i DK

mvh
T. Hartung

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-05-03 22:00

> [...]
> størrelse på selve campingpladsen. som alle andre børn kan vores søn
> godt være støjende indimellem, men det er måske ikke det store

Her kommer et svar lidt fra den anden side; vi var selv afsted (til Jylland)
med en lejet campingvogn sidste år. Vor første tur på camping med vor datter
på 4 år. Hun er selvfølgelig også ganske aktiv - og stort set aldrig til at
få i seng før midnat ! Mindst een aften afstedkom det en hel del larm fra
vor lille vogn - uden nogle kommentarer fra de omkringliggende. Ikke engang
en lille skulen fik vi næste morgen.
Til gengæld kan jeg heller ikke huske at have lagt mærke til nogen særlig
støj fra andre beboere på sådan en plads - hverken fra børn eller voksne.
Generelt er mit indtryk at folk er ganske gode til både at tage hensyn ved
ikke selv at støje sent og unødigt, men også ved ikke at lade sig mærke med
lejlighedsvis larm fra utilfredse børn.
Det var godtnok jylland og campingvogn, men jeg tror ikke at boformen eller
nationaliteten ændrer væsentligt på det. Og franskmændene er jo generelt
meget large overfor børn. Og til de enkelte, der måske skuler næste morgen
er det vel nok at smile undskyldene - det plejer da at virke i Netto
Så se i bare at få en go' ferie ud af det - det sku' jo ikke gerne være et
handicap at have børn.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Søren Uttrup

Dato : 23-05-03 12:56

Vi var afsted til Alcase sidte år med to piger, en på 3 mdr. og en på 3 år i
CV til flg. campingplads
http://www.camping-alsace.com/stecroix/index.htm
Det var ikke noget problem, man skal bare lade være med at stresse afsted,
og så lade børnene/barnet bestemme tempoet.
Det er selvfølgelig lidt nemmere med en CV, så kan man overnatte når, og
(næsten) hvor man vil. Et toilet i CV er heller ikke at foragte, men en på
18 mdr. bruger nok ble endnu, og skal derfor ikke bruge et toilet hver anden
time
I behøver forøvrigt ikke at lave mad over primus, de fleste størrer
campingpladser har et køkken til fri afbenyttelse. I må selvfølge gerne,
hvis i synes det er sjovt

Se i bare at komme afsted, og god tur

Fra : T. Hartung

Dato : 23-05-03 13:11

"Søren Uttrup" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> I behøver forøvrigt ikke at lave mad over primus, de fleste størrer
> campingpladser har et køkken til fri afbenyttelse.

hmmmmmm det er vist kun et nordisk fænomen - jeg har endnu ikke set køkkener
sydpå så der ville jeg nok passe på!

mvh
T. Hartung