Tilbud på Nikon 3100 hos Apple Store
Fra : Henrik Münster

Dato : 22-05-03 19:45

Er det her ikke et godt tilbud? Jeg synes, Nikon Coolpix 3100 plejer at
koste kr. 3.700,-. Køber man hos Apple er det vel en legitim udgave og
ikke en eller anden gråzone, parallel-importeret udgave.

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=SB6420

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-05-03 20:42

> [...]
> koste kr. 3.700,-. Køber man hos Apple er det vel en legitim udgave og
> ikke en eller anden gråzone, parallel-importeret udgave.

Det er en OK pris fra en alm. forhandler, men den kan fås på nettet til
omkring 3000 kr, altså et par hundrede mindre.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-05-03 21:10

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er en OK pris fra en alm. forhandler, men den kan fås på nettet til
> omkring 3000 kr, altså et par hundrede mindre.

Men Apples tilbud inkluderer et hukommelseskort på 128 MB, og så går det
vel nærmest lige op. Der er vel altid oplader og batteri med? Nogle
forhandlere reklamerer med, at det sælger de med, men man kan ikke altid
regne med, at det følger med hos discount-butikkerne. Jeg kan dårligt
forestille mig, at butikkerne ligefrem åbner æskerne og piller ting ud.
Omvendt laver Nikon vel heller ikke to forskellige pakker. Omvendt kan
jeg får et Canon Powershot 70 til kr. 2.875,- iflg. edbpriser.dk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-05-03 21:56

> [...]
> regne med, at det følger med hos discount-butikkerne. Jeg kan dårligt
> forestille mig, at butikkerne ligefrem åbner æskerne og piller ting ud

Jeg har lige opdaget det med hukommelseskortet. Så er det faktisk
billigt, når man tænker på hvilken butik det er. Apple Store er jo ikke
ligefrem en discount-butik.

> Omvendt laver Nikon vel heller ikke to forskellige pakker. Omvendt kan
> jeg får et Canon Powershot 70 til kr. 2.875,- iflg. edbpriser.dk.

Jeg har studeret digitalkamera i den seneste tid, da mit Kodak DC-290
efterhånden er moden til udskiftning. Canon Powershot A70 har også været
inde i billedet, men jeg og en kammerat (som også leder efter kamera) er
begge enige om at billederne er lidt uskarpe og mudrede, når de tages på
afstand. Det tager super tæt-på billeder, men det andet er irriterende.

Jeg er derfor blevet lun på et Nikon Coolpix 4300, men jeg tror også at
et 3100 er godt. Du skal dog ud og investere i batterier, da de
medfølgende ikke er opladelige.

Du kan evt. læse en test hos min favorit kamera-anmelder

http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix3100-review/index.shtml

Han foretrækker sjovt nok Canon A70, men jeg synes de minder meget om
hinanden. Nikon Coolpix 4300 tager væsentligt bedre billeder, men koster
også en tusse mere.

Jeg er ret sikker på, at du får det samme i æsken uanset hvor du køber
det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-05-03 22:36

> [...]

> Jeg er derfor blevet lun på et Nikon Coolpix 4300, men jeg tror også at
> et 3100 er godt. Du skal dog ud og investere i batterier, da de

Jeg synes lige, jeg læste en annonce fra en netbutik, hvor der stod, at
oplader og opladelige batterier var med. Måske er det noget, de altid
skriver, uden at tænke over over. I virkeligheden betyder det en del.
Det bliver nemt 6-800,- kr. for en kvalitetsoplader og batterier. Den
følger vel med f.eks. til Nikon 2500, der ikke bruger standardbatterier.
Til gengæld koster et ekstra specialbatteri ofte 600,- kr., og så er man
næsten lige så vidt. Man skal jo helst have et ekstra batteri.

> [...]
>
> Han foretrækker sjovt nok Canon A70, men jeg synes de minder meget om
> hinanden. Nikon Coolpix 4300 tager væsentligt bedre billeder, men koster

Jeg er helt enig med dig. Jeg kan faktisk også bedre lide billederne fra
Nikon 3100, når jeg ser dem på nettet. Din favoritanmelder er vist den
gammeldags type. Jeg tror, han lægger meget stor vægt på, at Canon har
mange manuelle insdstillinger. Den samlede vurdering afhænger jo af,
hvilke egenskaber, man lægger mest vægt på. Til gengæld kan han ikke
lide Nikon 3100, fordi det er dårligt i svagt lys. Der er ingen
hjælpelampe til autofokus, og man kan ikke stillei ISO manuelt. Derfor
kommer der let en del støj i billederne. Anmeldelsen af Nikon i Steve's
Digicams er meget mere positiv. Men alle hans billeder er taget i høj
sol. Måske er det forskellen. Sandheden er nok, at begge kameraer er
aldeles glimrende, og vi almindelige brugere vil være yderst tilfredse
med begge.

> Jeg er ret sikker på, at du får det samme i æsken uanset hvor du køber
> det.

Det vil jeg også tro, men man bliver jo overrasket nogle gange.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-05-03 06:01

> [...]
> Til gengæld koster et ekstra specialbatteri ofte 600,- kr., og så er man
> næsten lige så vidt. Man skal jo helst have et ekstra batteri.

Det har stor betydning ja. Det er lige før det kan betale sig at købe
Nikon Coolpix 4300, for der er genopladeligt batteri samt lader med.

> [...]
> sol. Måske er det forskellen. Sandheden er nok, at begge kameraer er
> aldeles glimrende, og vi almindelige brugere vil være yderst tilfredse

Ja de ser begge meget lækre ud og billederne er jo ganske gode, men man
bliver hurtigt lidt kræsen, når man sidder og sammenligner forskellige
kameraer.