Håndtering af flere filer
Fra : Trolle

Dato : 22-05-03 18:56

Hey,

jeg sidder pt. og udarbejder en multimedieafspiller som led i et projekt.
Jeg kan sagtens få min afspiller til at afspille div. videoklip og lydfiler.
Problemet er opstået da jeg vil oprette en playliste a la WMP og WinAmp.
Hvordan håndterer jeg/man bedst flere filer ad gangen? Jeg skal jo aflæse
informationen i mp3-filerne, da de indeholder artist, albuminfo og så videre.
Skal jeg blot oprette Files for hver fil jeg behandler, og så opbevare referencerne
i en hashtabel?
Gode ideer og links modtages med kysvante (i disse SARS-dage, )

--
Trolle

Fra : Soren Davidsen

Dato : 23-05-03 20:26

"Trolle" <trolle@trolle.dk> writes:

> [...]
> i en hashtabel?
> Gode ideer og links modtages med kysvante (i disse SARS-dage, )

Hvad er 'Files' ? Den har jeg ikke in mit Java API. Hvordan haandterer
du en mp3-fil ? Det er vel bare at goere det samme flere gange ? .

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Trolle

Dato : 23-05-03 22:17

> Hvad er 'Files' ? Den har jeg ikke in mit Java API. Hvordan haandterer
> du en mp3-fil ? Det er vel bare at goere det samme flere gange ? .

Files er File i flertal - den går jeg ud fra du har, ellers er det en noget
underlig java du har
Hvordan jeg håndterer en mp3-fil? Tja, det jeg gerne vil, er at kunne
eksportere de elementer i min playliste. Jeg har vist narret mig selv.
Jeg kan selvfølgelig bare bruge samme Fileobjekt til at gennemløbe
alle filerne og så bare gemme de aflæste data samt en sti til den pågældende
fil. Så kan jeg jo nøjes med at have en forbindelse til filerne, når jeg
skal
kopiere. Tak for dit svar, det hjalp mig faktisk igang med nogle tanker, *g*

--
Trolle

Fra : Soren Davidsen

Dato : 24-05-03 08:00

> Files er File i flertal - den går jeg ud fra du har, ellers er det en noget
> underlig java du har

Ja ok, du snakkede bare om at oprette Files for hver fil, og det
gav jo ikke meget mening.

Men ja, mit hint ville vaere at du har vel en abstraktion over din
mp3 fil, som du sagtens kan have flere af? Lidt ala:

interface PlayList {
// return List of MpFile
public List getMps();
}