OS 9.1 UPDATE....
Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-03 15:35

Hmm.......?

Jeg har en 6400/9.0
Jeg har en 8100/9.0

Dem vil jeg opgradere til 9.1.
Lægger en installer på en CD - og installerer på 6400´eren, fint - men -
8100 siger: "Hvis du vil opgradere OS 9 Til OS 9.1 skal du starte fra
CD´en OS 9.1"

Hvad pokker er nu det for nogle unoder......8100´eren har godtnok ikke
meget plads tilbage(99MB), men opdateringen fylder kun 93MB, og hvis det
var pladsen, ville den vel ikke sige sådan?

Og den CD har jeg jo ikke - det er bare installeren fra Apple jeg har
brændt og efterfølgende lagt på maskinerne.

Underligt?
M.

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-05-03 15:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Og den CD har jeg jo ikke - det er bare installeren fra Apple jeg har
> brændt og efterfølgende lagt på maskinerne.

Du har ikke brændt en "start-disk" altså en bootbar CD.

--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-05-03 16:18

Preben Bødker Nielsen - spam-01@tdcadsl.dk on 5/22/03 4:53 PM wrote:

> Du har ikke brændt en "start-disk" altså en bootbar CD.

Jeg mener at kunne huske at Nubus maskiner ikke kan opgraderes fra 9.1
update i download udgaven. Det skal være en original 9.1 update CD (eller en
kopi af en orginal).

Og efter lidt søgen på Apple support bekræfter jeg lige mig selv

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106089>

--
/peter

Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-03 19:37

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> kopi af en orginal).
>
> Og efter lidt søgen på Apple support bekræfter jeg lige mig selv

Tak, Peter
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-03 19:36

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Du har ikke brændt en "start-disk" altså en bootbar CD.

Nej....og ifg. P.Kiil & Apple duer den heller ikke
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-05-03 16:16

> [...]

> Og den CD har jeg jo ikke - det er bare installeren fra Apple jeg har
> brændt og efterfølgende lagt på maskinerne.

Der er vist noget med at 1. generation af PPC-maskiner skal have en
speciel installer - prøv at se i det tilhørende Tekst&Lyd-dokument.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-03 19:37

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Der er vist noget med at 1. generation af PPC-maskiner skal have en
> speciel installer - prøv at se i det tilhørende Tekst&Lyd-dokument.

Yes - er opklaret, øv - men tak
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)