Geografisk placering udfra ip / hostname
Fra : Janus Nielsen

Dato : 22-05-03 15:02

Er der nogen mulighed for at få en nærmere geografisk placering af en dansk
internet-forbundet computer, når man har ip-nummeret og hostname?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 22-05-03 15:42

"Janus Nielsen" <janus@prime-agency.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen mulighed for at få en nærmere geografisk placering af en
dansk
> internet-forbundet computer, når man har ip-nummeret og hostname?

Hej

Prøv at tag ip adr. og paste den ind på www.myip.dk
så får du DNS naven som kan fortælle lidt mere hvor henne person er ?
feks ip adr. 62.243.127.213 har DNS navnet 0x3ef37fd5.virnxx6.adsl.tele.dk
og her kan du se at det er en TDC ADSL linie og den Cr0 router står i Virum
alså
så er det en person som meget sikkert har forbindelse i Nordsjælland.

Det skal dog lige siges at det ikke altid stemmer og at det kun kan ses med
DSL & faste linier.

/Thomas Nielsen
TDN.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-05-03 16:15

In article <3eccd849$0$24633$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Janus Nielsen wrote:
> Er der nogen mulighed for at få en nærmere geografisk placering af en dansk
> internet-forbundet computer, når man har ip-nummeret og hostname?

Nej.

Nogle ISP'er er dog venlige og således afspejler deres hostnavn fx centralens navn.

Kør evt. en traceroute til hosten.

Ellers understøtter andre følgende i deres DNS registeringer,

http://www.ckdhr.com/dns-loc/

Der findes endvidere software indeholdende databaser over ip-gateway, som

http://www.dtek.chalmers.se/~d3august/xt/

Kortet over fx Danmark er mangelfuldt.

Generelt er det ikke sikkert at dataerne afspejler virkeligheden.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 22-05-03 17:45

Janus Nielsen wrote:

> Er der nogen mulighed for at få en nærmere geografisk placering af en dansk
> internet-forbundet computer, når man har ip-nummeret og hostname?

Nogen af de store net-drenge har "opfundet" et webtool til selvsamme
formål, lidt begrænset ikke visuelt, men ellers ok...

http://www.caida.org/tools/utilities/netgeo/

Ellers findes der også de visuelle "legetøjer":

http://www.visualware.com/visualroute/

http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm

Mvh.

Michael.

--
"May you always live life for a purpose, love like you've never been
hurt, and dance like none is watching...."

Fra : Kristian Rask

Dato : 22-05-03 18:16

Hej

On Thu, 22 May 2003 16:01:53 +0200, "Janus Nielsen"
<janus@prime-agency.dk> wrote:

>Er der nogen mulighed for at få en nærmere geografisk placering af en dansk
>internet-forbundet computer, når man har ip-nummeret og hostname?

I princippet nej - men DNS kan sandsynliggøre et og andet..
Hvis jeg nu har et /28 net fra TDC og ruter det til israel eller
sydafrika igennem en tunnel, så hjælper det jo ikke meget..

Traceroute kan selvf. vise visse ting... og igen også i relation til
DNS.

mvh

Kristian
In order to send email you must edit my mail address