Fuger og sokkel på parcelhus
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 08:14

Hej Alle

Jeg skal i gang med at ligge en ny fuge på vores 70'er gulsten parcel
hus samt rep. (der sidder løst puds, nogle steder) af sokkel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med fremgangsmåde samt materialer?

Jeg har været igang sidste år med at rep. sokkel (den ene side af
huset), hvor jeg (selv blandet) brugte bakkesand og cement - men jeg
syntes det er svært at ramme den rigtige farve, nogle steder på
sokkelen er den mørkere, andre steder lidt lyser.

Skal jeg have fat i noget tør mørtel? (til sokkelen) er det lettere?
og kan jeg bruge det samme til fugerne mellem murstene?

M.v.h.
Fam. Nielsen

Fra : HHIST

Dato : 22-05-03 14:33

"Fam. Nielsen" <N/A> wrote in message
> [...]
>
> Skal jeg have fat i noget tør mørtel? (til sokkelen) er det lettere?
> og kan jeg bruge det samme til fugerne mellem murstene?

Hej
Du skal bruge bakkemørtel til begge dele.
Med hensyn til farven handler det om at være meget nøjagtig med
blandingsforholdet, bare lidt mere eller mindre cement kan ses på farven når
det er hærdet.
mvh Finn