"Børnevenlige" campingpladser i Nordtyskla~
Fra : Nåså

Dato : 21-05-03 21:01

Hej,

Er der nogen der kender nogle pladser i Tyskland med gode
aktivitetsmuligheder for børn (8-10 år)?
Gerne noget med vand!.....og dyr....eller andet sjovt.
Det gør ikke noget, hvis det ikke lige ligger på campingpladsen, men helst i
nærheden.

På forhånd tak
Hilsen V. Martinussen

Fra : Ped

Dato : 22-05-03 00:04

Nåså wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen der kender nogle pladser i Tyskland med gode
> aktivitetsmuligheder for børn (8-10 år)?

<snip>

Hvad med "Camping auf dem Simpel", der ligger 5 km nord for Soltau? Ikke
fordi pladsen i sig selv er noget særligt - den er OK - men 800 meter
derfra ligger Heide-Park, der bestemt er et besøg værd. Se evt.
http://www.heidepark.de/ Jeg har lige været der i St. Bededagsferien med
en niece. Der er forlystelser af enhver art og for både store og små,
dog ikke noget vandland. Indgangsbilletten koster 26 euro, og der er
halv pris for børn under 1,20 m.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-05-03 23:07

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en niece. Der er forlystelser af enhver art og for både store og små,
> dog ikke noget vandland. Indgangsbilletten koster 26 euro, og der er

Enig, Heidepark er et rigtig godt sted med utallige forlystelser. Det er så
godt, at vi en gang i mellem tager en eendags tur derned. Så vidt jeg husker
er der ca. 230 km fra Puttgarten.
Vi kan anbefale Scandinavia camping
http://www.scandinavia-camp.de/dansk/index.html
Der er forskellige former for underholdning, en stor badesø, indendørs
swimmingpool m.m.
Den er nem at finde. Fra Hamburg køres mod Hannover og når man hopper af ved
Soltau afkørslen, skal man dreje til venstre, så man kører under motorvejen
mod øst. Ca. 3 km derudad og man er ved pladsen. Det er ca. 8-10 km fra
Heidepark.
Den bruges også meget som overnatningsplads af - ja skandinaver.

Kurt