fejlfinding: Grafikkort eller Motherboard?
Fra : Ole Olesen

Dato : 21-05-03 20:22

Symptom: Når jeg tænder maskinen, kommer der en høj pivetone fra
kortet(/deromkring i maskinen) (et palit geforce3 ti 200 - med zalman
hp80-passiv køling) Samtidigt er der ikke billede på og den stopper
(indlæser ikke XP)(Maskinen kører fint med et gammelt pci-kort.)

Forhistorie: Jeg tænkte:" jeg installerer sgu lige det der direct X 9" -
Der var lidt advarsler... "Dem ignorer jeg - det plejer jo ikke at betyde
noget!" Jeg kunne godt genstarte maskinen og den virkede fint, men da jeg
skulle genstarte nogle timer senere, kom den med ovennænte symptomer.

Nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål:

Tyder det på at grafikkortet er brændt af? eller
Kunne det være MB der stod af i svinget?

Er der måder at teste på?

Kan det være at det er Direct X 9 der er synderen? eller
Beror dette på en tilfældighed?

Er der nogen der sidder med noget info, der kunne belyse problemet?

MVH

/O.O\

Fra : Sander

Dato : 22-05-03 15:28

Et palit geforce 3 ti200 kan sagtens køre
med Directx 9.