Så er Gixxeren på værksted...
Fra : Jon Larsen

Dato : 21-05-03 19:04

Hej i NG'en.

Som i sikkert har læst har jeg haft en del problemer med den lille model her
på det sidste, og da jeg ikke selv kunne finde ud af hvad der var galt røg
den altså afsted.

I torsdags røg den lille maskine altså så på værksted, for nu skulle jeg
altså finde ud af hvad der var galt.
Vi blev enige om at jeg skulle tage den gamle motor med jeg havde liggende,
da jeg satte en anden brugt motor på i vinters. Den skulle bruges så fremt i
fald der var nogle gode dele på den der kunne bruges hvis tilsvarende dele
var i stykker på den der sidder i stellet.

Manden fra værkstedet ( jeg vil ikke nævne noget navn eller sted ) ringede
så i går og fortalte, at han havde fundet ud af at der ikke var særligt god
kompression på alle 4 cylindre på den "nye" motor.

Til gengæld sagde han at topstykket på den gamle motor så rigtig godt ud og
at det sagtens kunne bruges på den "nye" motor, hvis det nu var det der var
galt.

Øhhmmm tænkte jeg... hvad har det med sagen at gøre... var det ikke bedre om
han fandt ud af hvad der var galt med den "nye" motor INDEN han splitter den
gamle ad ???

Nå.. vi snakkede lidt videre, det viste sig at på den gamle motor var en
krydspind i cylinder nr 2. gået løs og havde revet cylinderen, og at der i
alle 4 cylindre sidder gammel rust.. Jeg sagde til ham at den jo havde stået
vinteren over i mine forældres skur, men han mente at det var af meget ældre
dato...

Nå ok.. vi blev så enige om ( selv om det egentlig var det han blev bedt
om ) at han skulle skille den "nye" motor ad, og se hvad der kunne være galt
siden der ikke var kompression nok.

Efter samtalen, snakkede jeg lidt med min far om det.. Han kunne
selvfølgelig heller ikke forstå denne fremgangsmåde, så han ringede til
værkstedet, og spurgte ganske pænt hvordan det kunne være at han skilte den
gamle reservedelsmotor ad, for at finde brugbare dele, inden han havde
fundet ud af hvad der var galt.. Så blev manden på værkstedet naturligvis
fornærmet, og spurgte om vi var mistroiske...

Men det er da meget reelt at spørge om sådan noget er det ikke ??? Vi
betaler trods alt manden for det arbejde han laver med mine ting..

Det endte næsten med at vi måtte undskylde, for at få ham til at kigge
videre på den.

Oven i det, fortalte min far at vi 2 -3 mdr. forinden havde fået målt
kompressionen på den "nye" motor og ( Det var Carsten midtfyns) Carsten
mente at den var ok, lidt lav men den havde stået et stykke tid så når der
kom smørrelse til så skulle den nok lukke tæt.

Det sjove er jo at det kom meget pludseligt.. faktisk kom det lige efter jeg
havde tjekket om nålene hang i samme højde.. Og så pludseligt bliver
stempler og stempelringe osv. altså ikke slidt.. ikke i løbet af 15 min, og
mens jeg står og roder med karburatorene.

Han kigger nu videre på den og vil ringe i næste uge ( før havde han
åbenbart ikke tid til at rode videre med den )
Jeg mener da at man burde tage en maskine ad gangen og så gøre arbejdet
færdigt..
Prøv at forestille sig en slagter sige at kunderne kan komme og hente deres
steg i næste uge for før har man ikke tid til at lave den...

Så nu håber jeg bare at det ikke er en alt for dyr omgang...

--
MVH.
Jon Larsen ( deprimeret )

Fra : wheeler

Dato : 21-05-03 20:10

"Jon Larsen" <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en

> Så nu håber jeg bare at det ikke er en alt for dyr omgang...

[KLIP]

Trist historie, og lidt speciel fremgangsmåde...

Om den bliver dyr ?......jeg hørte forleden om en mekaniker, der beregnede 7
timer på at hive en motor ud af en VF 750 F mhp. udskift af knaster...

Som jeg ser det har han endnu ikke lavet et stykke arbejde/stillet en
diagnose, som du ikke selv kunne have udført/gjort.

Test af kompression kræver (udover et kompressionsur) rundt regnet 5
minutter!

Om du så ville være i stand til at samle bagefter, tør jeg ikke spå om

Wheeler
Køb af nyere hysterisk velholdt CBR 600 (F3->) har interesse

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : MKS - 74

Dato : 21-05-03 20:26

On Wed, 21 May 2003 21:09:32 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

>Om den bliver dyr ?......jeg hørte forleden om en mekaniker, der beregnede 7
>timer på at hive en motor ud af en VF 750 F mhp. udskift af knaster...

Hæ,jeg kunne skifte motor på min VF500 på 2½ time

Jeg synes umiddelbart at dette her lyder som starten på gode penge
efter dårlige....

>Wheeler
>Køb af nyere hysterisk velholdt CBR 600 (F3->) har interesse

Hent en i Tyskland...Der er nok af dem og F3'erne starter i 20.000....

--
-Michael

Fra : wheeler

Dato : 21-05-03 20:36

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en

Hæ,jeg kunne skifte motor på min VF500 på 2½ time
[KLIP]
Tjahh en knallertkammerat under gymnasietiden brugte stort set det
samme..men han havde også rutinen i lige netop VF'-modellen =

> Jeg synes umiddelbart at dette her lyder som starten på gode penge
> efter dårlige....

[KLIP]
Tjahh...der er grænser for hvad en start-90'er babygixer kan bære af ekstern
konsulentbistand....kommer lige pludselig i tanke om mit RD-eventyr, som
uden eksterne værksteds-timer galoperede op i en 5-7 tusinde ;-/

> Hent en i Tyskland...Der er nok af dem og F3'erne starter i 20.000....

[KLIP]
Jup - har overvejet, ku være man sku' tjekke ToldSkats nye beregnings-site

Fra : Morten Juel

Dato : 21-05-03 20:59

[snip endnu en værksteds skræk historie]

Såå er den der igen, værkstedet laver noget helt ulogisk.. og vil ikke høre
på meninger fra ejeren... hvad helvede sker der for de værksteder ?!?!

Jon jeg håber at du i det mindste får noget brugbart tilbage ! ;o/ men det
lyder til at blive RIGTIGT dyrt, hvis han allerede har splittet begge
motorere ad ! ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-05-03 21:55

> Jon jeg håber at du i det mindste får noget brugbart tilbage ! ;o/ men det
> lyder til at blive RIGTIGT dyrt, hvis han allerede har splittet begge
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxx

Det har han så ikke gjodt endnu.. så så ville han vel kunne sige hvad der
skulle laves.. det kunne han jo ikke engang.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-05-03 21:58

Jon Larsen wrote:

> Det har han så ikke gjodt endnu.. så så ville han vel kunne sige hvad der
> skulle laves.. det kunne han jo ikke engang.

Hvis det var mig ville jeg nok sørge for at han IKKE laver noget uden (evt.
skriftlig) aftale først!
Der må være en grænse for hvor mange penge det kan betale sig at poste i den
motorcykel.

/Rune

Fra : Marco

Dato : 21-05-03 23:45

Hey jon.
Jeg ville nok finde et andet værksted inden han begynder på at lave noget.
han er jo nok blevet fornærmet. og det kan jo resultere i at han trækker
tiden ud o.s.v

Hilsen.
Morten...
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=225

Fra : mccracken

Dato : 22-05-03 10:31

"Jon Larsen" skrev d. 21-05-03 19:04 dette indlæg :

Jeg vil da egentlig gerne vide hvem der har "skruet" på dine motorer!

Mvh

McCracken

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-05-03 17:28

> Jeg vil da egentlig gerne vide hvem der har "skruet" på dine motorer!
>
> Mvh
>
> McCracken

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det må vente lidt.. jeg vil give ham chancen for at rette op på mit humør...
Hvis dette ikke sker, kan jeg lave en anmeldelse af ham på DMCN's hjemme
side.. det er nok det der er mest fair..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : wheeler

Dato : 22-05-03 18:25

> [...]

> Hvis dette ikke sker, kan jeg lave en anmeldelse af ham på DMCN's hjemme
> side.. det er nok det der er mest fair..

Misforstået fremgangsmåde i relation til hensigten med DMCN's anmelderliste
:-/....For at opnå et så realistisk billede (selvom dette synes nok så
umuligt?) bør alle anmeldelser fremgå - positive såvel som negative.
At du så opretholder anonymiteten i nærværende situation er op til dig selv!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-05-03 17:33

"mccracken" <mccracken.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> McCracken

Hedder du 'Doo' til fornavn.....?....

...... da jeg kender en, der hedder 'Ben DooVer'....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil