Pismo piver...
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-05-03 18:59

Jeg har en kammerat hvis PowerBook Pismo er begyndt at "pive". Dagligt
afgiver den en slags peecee-speaker lyd, noget der lyder i retning af:
"DUUUUUT", med en varighed på ca. 1-2 sek.

Hvad kan det være? Den fungerer ellers helt perfekt.

Config er: 400mhz/640mb/30gb/OS X 10.2.6.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-05-03 19:26

On Wed, 21 May 2003 19:58:34 +0200, Jesper Møller-Fink wrote:

> Hvad kan det være?

Det kan komme fra harddisken. Det er muligvis en skidt ting.
Hvis det er samme tidspunkt på dagen, kan det jo også være at han har
installeret noget alarm-snavs.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-05-03 14:08

> Det kan komme fra harddisken. Det er muligvis en skidt ting.

Ja... det var også det første jeg tænkte. Harddisken er dog ikke særlig
gammel. Det er en 30 gb IBM-disk. Den blev installeret i feb. md., men
derfor kan den selvfølgelig godt være defekt...

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-05-03 19:29

On Fri, 23 May 2003 15:07:37 +0200, Jesper Møller-Fink wrote:

> Ja... det var også det første jeg tænkte. Harddisken er dog ikke særlig
> gammel. Det er en 30 gb IBM-disk. Den blev installeret i feb. md., men
> derfor kan den selvfølgelig godt være defekt...

Jeg har oplevet harddiske der godt kan lide at sige en duuut-lyd når de
spinner op. Jeg har endnu ikke oplevet en af duuut-diskene dø eller bare
fejle, så jeg er ikke helt sikker på hvad meningen er med det.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-05-03 13:18

heltvildfalsk@adresse.com (Jesper Møller-Fink) writes:

> Jeg har en kammerat hvis PowerBook Pismo er begyndt at
> "pive". Dagligt afgiver den en slags peecee-speaker lyd, noget der
> lyder i retning af: "DUUUUUT", med en varighed på ca. 1-2 sek.

Altså en elektronisk lyd - eller mere en mekanisk lyd? Er der system
i, hvornår der sker?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-05-03 13:30

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Altså en elektronisk lyd - eller mere en mekanisk lyd? Er der system
> i, hvornår der sker?

Elektronisk lyd. Lidt ligesom en grim peecee-speaker lyd... Men vi kan
ikke lige finde ud af om lyden rent faktisk kommer ud af højttalerne.
Der er tilsyneladende ikke umiddelbart system i hvornår det sker... I
går skete det kl. 18.15, hvor den havde været tændt i mange timer og var
tilsluttet A/C adapter.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-05-03 16:30

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> [...]
> Der er tilsyneladende ikke umiddelbart system i hvornår det sker... I
> går skete det kl. 18.15, hvor den havde været tændt i mange timer og var

Hvordan med energibesparelse -> vågeblus. Er der sat hak ved "Sæt
harddisken på vågeblus, når det er muligt" ?
Jeg har haft samme oplevelse: en elektronisk pibelyd, og så nogle
sekunder før mac'en reagerede når disken åbenbart var faldet i søvn.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...