tråde der køres på bestemte tidspunkter
Fra : John Doe

Dato : 21-05-03 17:28

Hey,

Jeg er rendt ind i flere problemer med de kære tråde. Jeg leder efter en
måde at styre trådene op imod klokkeslættet. Fx tråd 1 startes men går
først igang 10 sekunder efter den er blevet startet. Ideen er at de ikke
bare skal sleep'e men det styres ud fra et calendar eller date object som
har hentet main's start tidspunkt.
Jeg skal jo være sikker på det er samme calendar instans alle tråde har
adgang til så umiddelbart minder det vel lidt om en singleton men hvudden
udføres det lige i praksis - og hvordan får jeg trådene til at checke
hvornår de skal starte arbejdet?

/Dennis

Fra : Soren Davidsen

Dato : 21-05-03 19:44

"John Doe" <himmelhunden_99@yahoo.com> writes:

> [...]
> adgang til så umiddelbart minder det vel lidt om en singleton men hvudden
> udføres det lige i praksis - og hvordan får jeg trådene til at checke

Proev at se paa java.util.Timer

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Rico Wind

Dato : 22-05-03 06:55

"John Doe" <himmelhunden_99@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> adgang til så umiddelbart minder det vel lidt om en singleton men hvudden
> udføres det lige i praksis - og hvordan får jeg trådene til at checke

Du kan evt bruge en binær semaphore til hver tråd, som fra starten er låst.
Du lader så tråden vente på denne semaphore, og når den skal vækkes, laver
du en signal på semaphoren inde fra dit calender objekt.

/rw

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 22-05-03 07:53

> [...]
> adgang til så umiddelbart minder det vel lidt om en singleton men hvudden
> udføres det lige i praksis - og hvordan får jeg trådene til at checke

Hej Dennis

Jeg har tidligere brugt http://webtools.dyade.fr/jdring/ - siden er godt nok
nede lige nu, men mon ikke det er midlertidig. Det virker som beskrevet
ovenfor.

/Søren

PS. Hvis sitet ikke kommer op, så prøve at søge efter jdring på google - der
er flere mirrors af det.

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 22-05-03 08:28

> Jeg har tidligere brugt http://webtools.dyade.fr/jdring/ - siden er godt
nok
> nede lige nu, men mon ikke det er midlertidig. Det virker som beskrevet
> ovenfor.

Hej igen

Søgte lige lidt mere, og fandt en reference til et andet projekt, som
umiddelbart lyder somom det kan mere end jdring:
http://www.part.net/quartz.html

/Søren