Mærkeligt lille problem
Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-05-03 17:04

Hej med jer...

Jeg kan ikke få en bestemt ting til at fungere, medmindre koden
ikke skal kunne validere, og det skal den. Hvis I går ind på
www.lassejensen.1go.dk/test1.html, og prøver at validere den, så
skulle der gerne være 0 fejl. Hvis I så bagefter prøver at gå ind
www.lassejensen.1go.dk/test2.html, og validere den, så er der
2 fejl. Problemet er så bare at test2, det er den der har det
rigtige design, men ikke kan validere. Test1, er den samme som
test2, bare ordnet, så den kan validere. Men designet er ikke det
samme mere.

Sådan ser det rigtige design ud: <div align=center> (test2), men
det er forkert, da div'en ikke er afsluttet, og så er det jo
klart jeg laver den om til den her: <div align=center></div>
(test1). Men altså test2, der bliver linkene centreret som de
skal, men det skal de også i test1, det virker bare ikke nå koden
er ordnet. Hvad skal jeg gøre for at både koden kan validere, og
linkene bliver centreret?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-05-03 17:31

"Lasse Jensen" <lassejensen@adslhome.dk> skrev

> [...]
> rigtige design, men ikke kan validere. Test1, er den samme som
> test2, bare ordnet, så den kan validere. Men designet er ikke det

Den <div>, du åbner lige før tabellen, skal du lukke igen med </div> lige
efter tabellen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-05-03 20:01

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den <div>, du åbner lige før tabellen, skal du lukke igen med </div> lige
> efter tabellen.

Hej Erik.

Det virkede selvfølgelig. Hvor dum må man være, det er da det mest simple,
tænk det havde jeg smidt helt ud, det ville være en idé at putte lidt
indhold i centreringen. Det er da fuldstændig klart at linkene ikke bliver
centreret, hvis jeg afslutter den på den forkerte side af koden. Jeg er en
torsk!

Mange tak for hjælpen, selvom jeg nok ville finde ud af, hvad problemet var,
og hvor dum man kan være at overse de mest simple ting.