Returvarer til Hein Gericke - update
Fra : MKS - 74

Dato : 21-05-03 16:50

For en 14 dages tid siden spurgte jeg om hvordan det lå med at få
tilbagebetalt returportoen når man måtte tilbagesende varer p.g.a
fejlsforsendelse fra Hein Gerickes side.Opfattelsen var måske nok at
denne "hang" man beklageligvis selv på - Jeg kan nu afsløre at det
rent faktisk er muligt at få erstattet returportoen fuldt ud,men at
man udtrykkeligt skal gøre dem opmærksom på de udgifter man har haft i
den forbindelse - Hvilket iøvrigt vel også kun er fair og god
forretningsskik

Citat fra mail :

"Sehr geehrter XXX

selbstverständlich bekommen Sie die Versandkosten von XX,yy Euro
erstattet.
Werde Ihnen den Betrag auf Ihr Visacardkonto gutschreiben."

--
-Michael

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 21-05-03 18:04

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlsforsendelse fra Hein Gerickes side.Opfattelsen var måske nok at
> denne "hang" man beklageligvis selv på -

Det samme gælder i øvrigt for alt køb i Danmark - også køb via nettet.

Citat fra Lov om køb (Købeloven).

§43, stk. 1: "Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt
den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet..... "
og senere
§43, stk. 3: "Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig at betale
skadeserstatning."

Blot til orientering....

Cheers!

Mvh.

Henrik, Aalborg

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 21-05-03 21:04

"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3ecbb17d$0$7596$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> og senere
> §43, stk. 3: "Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig at betale

Det er nok lidt OT, men det vil altså sige at jeg ikke kan opkrævet betaling
for returfragt af min ombyttede harddisk. Det var en jeg købte over nettet,
men der var fejl på så den røg retur med et ønske om ombytning. ringede så
efter 14 dage og rykkede for den, fik så at vide at hvis jeg ikke selv kørte
de 450km til KBH efter den skulle jeg betale porto.

Tobias

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 22-05-03 18:19

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kørte
> de 450km til KBH efter den skulle jeg betale porto.

Way OT, men her er nu et svar alligevel, da mange herinde køber MC-ting via
nettet.

§43, stk. 3 betyder du netop kan kræve erstatning (betalting) for de
udgifter du har haft for returfragt, så længe det drejer sig om en mangel.
En mangel er når en vare ikke lever op til de forudsætninger den er købt
under - eksempel en harddisk som ikke virker eller en forkert farve hjelm.

Mvh.

Henrik