Noder på nettet
Fra : Antje Jessen

Dato : 21-05-03 13:58

Hej gruppe,
er der nogen der ved om der er et sted på nettet hvor man kan hente
klavernoder? Gratis altså. Jeg er muligvis lidt naiv, men kan ikke
forestille at det ikke kan lade sig gøre på nogen som helst måde. Er godt
klat over at det bugner med sangtekster og akkorder, men hvor bliver noderne
af??
Antje

Fra : MP Jakobsen

Dato : 23-05-03 18:03

Der findes et program der hedder noget i stil med "NoteWorthy" (måske ikke
præcis det, men noget i den stil), samt andre, der kan udskrive midi-filer
som noder. Så gælder det bare om at finde midifilen man gerne vil have ud på
noder.

Det kan også godt betale sig at søge på "pianotabs" hvilket er lidt det
samme som guitar-tabs - bare til klaver. Det tager lige et par minutter at
lære, men det er ikke så 'præcist' som rigtige noder.

Pøj pøj med det.

MP

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-05-03 05:18

Nu skal H. Olesen jo blot overbevise sin nabo om, at alting kan findes
på nettet - og selvfølgelig kan man finde de oprindelige noder til
Indiens Nationalsang. De er her:
http://www.indianembassy.org/dydemo/page1.htm

mvh ole