Andet multimedie
bentjuul 3670
Søger program til stregtegning
Fra : MH

Dato : 21-05-03 12:51

For nogle år tilbage havde jeg et program som ganske let kunne fremstille
indtil flere forskellige stregtegninger ud fra et indscannet foto.
Nu vil skæbnen at jeg skal bruge dette program, men desværre kan jeg ikke
finde det.

Er der nogen herinde der kender det eller et tilsvarende?
Programet var faktisk i stand til a lave noget som mindede om en
blyantstegning af et foto, som faktisk lignede at det var tegnet i hånden
(kunst).

På forhånd tak

Michael Hansen

Fra : Thomas°°°

Dato : 21-05-03 15:12

"MH" <mh@oskars.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtil flere forskellige stregtegninger ud fra et indscannet foto.
> Nu vil skæbnen at jeg skal bruge dette program, men desværre kan jeg ikke

Photoshop har nogle standardfiltre, måske det er det program du tænker på?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : MH

Dato : 21-05-03 17:29

Nej det er det ikke. Det er et "stand alone" program...uha det er sørens
også jeg ikke kan huske hvad det hedder.
Det fede ved det var, at det lavede ganske ange forskellige "forslag" lige
fra fine streger til nærmest silhout osv. Ud fra disse kunne man så vælge
hvilket type man ville have...
Mener at jeg oprindeligt fik det fra sådan en forside CD-rom fra et
computerblad

Fra : Storm

Dato : 21-05-03 20:50

MH <mh@oskars.danmark> wrote:

> [...]
> hvilket type man ville have...
> Mener at jeg oprindeligt fik det fra sådan en forside CD-rom fra et

Kan det være Adobes Streamline du tænker på?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : MH

Dato : 21-05-03 22:32

Nej heller ikke...
Den stregtegning som man får lavet er ikke vektorbaseret og man kan ikke
umiddelbart arbejde videre med den, men blot printe den eller ruge den i et
størrer sammenhæng.

Fra : Storm

Dato : 22-05-03 08:50

MH <mh@oskars.danmark> wrote:

> [...]
> umiddelbart arbejde videre med den, men blot printe den eller ruge den i et

Kig i tråden "Billeder til Stregtegninger" - Peter Louman foreslår Ulead
photoImpact.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-05-03 22:31

> [...]
> Programet var faktisk i stand til a lave noget som mindede om en
> blyantstegning af et foto, som faktisk lignede at det var tegnet i hånden

Nu ved jeg ikke om det er rigtige, men jeg tror det er fauve matisse in
gray, eller noget i den stil, kan det passe ?
Jeg har programmet, og det fylder kun 1,5 mb, så jeg kan godt sende dig det
hvis det er.
Der står en lille tekst når man installere det, jeg har sat det ind under
her.

Fauve Software 1994

January 15, 1994

Matisse in Gray is a full grayscale version of the acclaimed
paint and photo-retouch program Fauve Matisse. This software
can be freely copied for individual use. You may not however
sell, repackage, or bundle this software without written
permission from Fauve Software.

Kim Larsen

---

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-05-03 17:50

Hej igen

Da der er mange der har villet have dette lille program, så har jeg nu lagt
det på min ftp-server, så kan i bare gå ind og hente det selv.

ftp= mythos.lir.dk
login= grafik
password= grafik

Programmet fylder pakket kun 1.5 Mb, så det tager ikke så lang tid at hente,
med mindre der er en stor flok der henter samtidig.

Kim Larsen

---

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-05-03 23:53

Hej igen

Jeg lukker for min ftp adgang her i løbet af natten, bare sådan for en
ordens skyld. Skulle der være en der ikke har fået det, og gerne vil have
det, så åbner jeg da gerne igen. Jeg kan sige så meget, at der har alt i alt
været 15 - 20 personer der har villet have dette program, det er meget
sjovt, med tanke på hvor gammelt det er.

Kim Larsen

---

Fra : Lars

Dato : 23-05-03 09:59

> [...]
> Programet var faktisk i stand til a lave noget som mindede om en
> blyantstegning af et foto, som faktisk lignede at det var tegnet i hånden

Jeg tænker at det kan være Procreate Painter som nu er oppe i vers. 7

Et andet program som kan lave en smule kul/streg/kridt/tegning ud af et foto
er MGI PhotoSuite.
Sidstnævnte er ikke nær så seriøst som førstnævnte.

Hilsen
Lars