|
| Triers sindsyge. Drejer¨sk? Fra : Bo Warming |
Dato : 21-05-03 11:49 |
|
Triers sindsyge. Drejer¨sk?
Fædre roser deres børn for derved at rose sig selv, og tyskere roser
danskere, fordi WW2-nederlag forbyder dem at rose sig selv, og Det Spiegel
citeres af Information dd. for at Dogville er
"ikke bange for at være nøgen eller gammeldags og det er den mest Drejerske
film nogensinde...."
Ikke en ros der lokker mig i biffen!
Drejer er støvet museumsgenstand, og talrige er lige så ubange.
Trier feteres af alle og har altid været forkælet af statsmagten, som han
betaler tilbage ved at kalde sig selv sindsyg.
Dronning Viktoria belønnede systemet med at være pioner for æter-bedøvelse
og jern-barnevogn, og Trier er på cipramil-lykkepille, for at Ferrosan og
psykiatrihospitalsvæsenet kan øge omsætningen
I EB 21-05-2003 svarer han SNAK MED MIN PSYKIATER(artikeloverskrift) når
han spørges om sin sygelige optagethed af voldtægt og seksuel ydmygelse.
For at distancere sig fra traditionel godhedsindustri oplyser han, at han
lige gerne vil dø som Hitler ctr som Che Guevara. Altså han er uden
altruisme.
Genier er aldrig sindsyge - Aristoteles påstod at de er, og er blevet
gentaget tid. Genier er - eller var - selvhjulpne og vil noget med deres liv
og vil ikke i afhængighed, så Grundtvig, Nietzsche, Strindberg, van Gogh og
de andre der lyves psykose på, søgte aldrig terapi vedr centrale
sjælespørgsmål, hvilket kendetegner - ja er definitionen på - at antal
førtidspensionister er som om en atomkrig havde gået hen over Danmark.
Misundelse mod genier gør det fristende at sladre at de er sindsforstyrrede.
Triers åndshovmod viser sig ved at han om pornofilm siger at han "kun har
set enkelte gode."
Der er så lidt overlap mellem porno-fiktion og oscarvinder-fiction så han
anlæggen Hollywoodske smagsdomme på den konkurerende kunstart er latterlig.
Porno skal hjælpe til gode onanioplevelser og gør et fint job.
Overlap er at begge er om jegERgod- oplevelse, og begge er extremt
urealistiske, men porno respekterer publikummet, filmskabere respekterer kun
prisuddelende smagsdommere.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com
| |
Lars Funck (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Lars Funck |
Dato : 21-05-03 12:45 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:nRIya.27675$MH1.8550@fe11.atl2.webusenet.com...
> "ikke bange for at være nøgen eller gammeldags og det er den mest
Drejerske
> film nogensinde...."
>
> Ikke en ros der lokker mig i biffen!
Heller ikke mig :)
> Genier er aldrig sindsyge - Aristoteles påstod at de er, og er blevet
> gentaget tid. Genier er - eller var - selvhjulpne og vil noget med deres
liv
> og vil ikke i afhængighed, så Grundtvig, Nietzsche, Strindberg, van Gogh
og
> de andre der lyves psykose på, søgte aldrig terapi vedr centrale
> sjælespørgsmål, hvilket kendetegner - ja er definitionen på - at antal
> førtidspensionister er som om en atomkrig havde gået hen over Danmark.
Den fatter jeg simpelthen ikke Bo. Hvad er det for noget med Genier,
sindsyge, førtidspensionister og atomkrig? Og hvordan hænger de sammen?
MVH
Lars
| |
Hauge (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 21-05-03 12:49 |
|
Hejsa
"Lars Funck" <Funck@deleteNetworldmedia.dk> wrote in message
news:3ecb66c4$0$32537$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Den fatter jeg simpelthen ikke Bo. Hvad er det for noget med Genier,
> sindsyge, førtidspensionister og atomkrig? Og hvordan hænger de sammen?
Han snakker igen bare for at gøre sig bemærket, og som altid, uden hoved
eller hale, bare en masse fine ord.
/Hauge
| |
Bo Warming (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 21-05-03 16:13 |
|
"Lars Funck" <Funck@deleteNetworldmedia.dk> wrote in message
news:3ecb66c4$0$32537$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:nRIya.27675$MH1.8550@fe11.atl2.webusenet.com...
>
> > "ikke bange for at være nøgen eller gammeldags og det er den mest
> Drejerske
> > film nogensinde...."
> >
> > Ikke en ros der lokker mig i biffen!
>
> Heller ikke mig :)
>
>
> > Genier er aldrig sindsyge - Aristoteles påstod at de er, og er blevet
> > gentaget tid. Genier er - eller var - selvhjulpne og vil noget med deres
> liv
> > og vil ikke i afhængighed, så Grundtvig, Nietzsche, Strindberg, van Gogh
> og
> > de andre der lyves psykose på, søgte aldrig terapi vedr centrale
> > sjælespørgsmål, hvilket kendetegner - ja er definitionen på - at antal
> > førtidspensionister er som om en atomkrig havde gået hen over Danmark.
>
> Den fatter jeg simpelthen ikke Bo. Hvad er det for noget med Genier,
> sindsyge, førtidspensionister og atomkrig? Og hvordan hænger de sammen?
La mig skære min telegramstil ud i pap
Genier kaldes sindsyge af de misundelige.
Har de ikke bedt om lægehjælp og aldrig voldet, så er de ikke sindsyge.
Men Trier der næppe har brug for lykkepiller, spiller rollen - til glæde for
Ferrosan. Product placement det sælger.
Antallet af førtidspensionister er vildt steget siden krigen - som om
atomkrig. Det giver job til behandlere og er dyrt for skatteydere.
Og hænger sammen med opreklameringen af psykofarmaka.
| |
Sunnyboy (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Sunnyboy |
Dato : 21-05-03 14:12 |
|
> Triers sindsyge. Drejer¨sk?
Først og fremmest tror jeg at Hr. Triers påståede sindsyge (som vel aldrig
er dokumenteret andet end gennem medierne som jo elesker den slags?) er et
rent mediestunt. To klip fra Cannes i år afslørede igen hans humor: først om
han var nervøs for screeningen, næ svarede han da han mente at man ikke
kunne være nervøs for sådan en lille ting, når man hele tiden gik og var
bange for at dø. Dertil han han "kun" havde taget 5mg valium - det er sgu da
humor.
Så min kommentar til dig er at Trier manipulerer alt og alle når han kan
komme til det (hør bare Koplevs krydsfelt:
http://www.dr.dk/kultur/PlayMedia.asp?ClipID=18586) - hvis ikke passer han
sig selv og bliver hjemme. Dette kunne måske kaldes sindsyge, men jeg vælger
at tolke det som værende et ualmindeligt sundt tegn i denne mediefikserede
verden at kunne modmanipulere.
> Fædre roser deres børn for derved at rose sig selv, og tyskere roser
> danskere, fordi WW2-nederlag forbyder dem at rose sig selv, og Det Spiegel
> citeres af Information dd. for at Dogville er "ikke bange for at være
nøgen eller gammeldags og det er den mest Drejerske
> film nogensinde...."
Min kommentar hænger delvist sammen med næste kommentar. Alligevel synes jeg
det er en grov og temmelig generaliserende parallel du kommer med, men jeg
synes du skulle vente med at tolke dit indtil du har set Dogville. Det kunne
jo være at den faktisk var utrolig nøgen da han ikke gør brug af kulliser og
overlader alt til skuespillerne. Dog skal jeg heller ikke kunne udtale mig
om din filmsmag, men din argumentation i næste kommentar er ihvertfald ikke
saglig (ved at du kan lide at provokere og synes til tider at det er fint
som f.eks. denne tråd).
Endvidere bruger du selv historien til en parallelisering for at argumentere
mod tyskerne, men mener at Dreyer bare er museumsgenstand så hvor
historiesaglig er du når det kommer til stykket?
> Drejer er støvet museumsgenstand, og talrige er lige så ubange.
Jeg regner med at du har set en enkelt film af Dreyer før du kan ytre en
stupid og ignorant kommentar som denne og hvad mener du med ubange?
Mvh Søren
| |
Bo Warming (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 21-05-03 16:09 |
|
"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
news:baftuc$1o4$1@sunsite.dk...
> > Triers sindsyge. Drejer¨sk?
>
> Først og fremmest tror jeg at Hr. Triers påståede sindsyge (som vel aldrig
> er dokumenteret andet end gennem medierne som jo elesker den slags?) er et
> rent mediestunt. To klip fra Cannes i år afslørede igen hans humor: først
om
> han var nervøs for screeningen, næ svarede han da han mente at man ikke
> kunne være nervøs for sådan en lille ting, når man hele tiden gik og var
> bange for at dø. Dertil han han "kun" havde taget 5mg valium - det er sgu
da
> humor.
> Så min kommentar til dig er at Trier manipulerer alt og alle når han kan
> komme til det (hør bare Koplevs krydsfelt:
> http://www.dr.dk/kultur/PlayMedia.asp?ClipID=18586) - hvis ikke passer han
> sig selv og bliver hjemme. Dette kunne måske kaldes sindsyge, men jeg
vælger
> at tolke det som værende et ualmindeligt sundt tegn i denne mediefikserede
> verden at kunne modmanipulere.
>
> > Fædre roser deres børn for derved at rose sig selv, og tyskere roser
> > danskere, fordi WW2-nederlag forbyder dem at rose sig selv, og Det
Spiegel
> > citeres af Information dd. for at Dogville er "ikke bange for at være
> nøgen eller gammeldags og det er den mest Drejerske
> > film nogensinde...."
>
> Min kommentar hænger delvist sammen med næste kommentar. Alligevel synes
jeg
> det er en grov og temmelig generaliserende parallel du kommer med, men jeg
> synes du skulle vente med at tolke dit indtil du har set Dogville. Det
kunne
> jo være at den faktisk var utrolig nøgen da han ikke gør brug af kulliser
og
> overlader alt til skuespillerne. Dog skal jeg heller ikke kunne udtale mig
> om din filmsmag, men din argumentation i næste kommentar er ihvertfald
ikke
> saglig (ved at du kan lide at provokere og synes til tider at det er fint
> som f.eks. denne tråd).
> Endvidere bruger du selv historien til en parallelisering for at
argumentere
> mod tyskerne, men mener at Dreyer bare er museumsgenstand så hvor
> historiesaglig er du når det kommer til stykket?
>
> > Drejer er støvet museumsgenstand, og talrige er lige så ubange.
>
> Jeg regner med at du har set en enkelt film af Dreyer før du kan ytre en
> stupid og ignorant kommentar som denne og hvad mener du med ubange?
Alle Drejers film jeg har set har kedet mig - lissom når jeg i oldævl skulle
læse Homer.
der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
og livet er kort
så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
UBANGE er svar på Spiegel/Information der roser Trier for ikke at være
bange.
Hverm er bange idag? For hvad?
At være bange for at kede er positivt.
Bjørk-fillmen som Trier lavede var ikke så slemt kedelig pga Bjørk, men
ellers har han oftest kedet mig.
| |
vadmand (21-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 21-05-03 17:15 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:juMya.34191$jH2.17343@fe09.atl2.webusenet.com...
?
>
> Alle Drejers film jeg har set har kedet mig - lissom når jeg i oldævl
skulle
> læse Homer.
>
> der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> og livet er kort
> så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
Du kan slet ikke tænke dig, at folk har en anden oplevelse end du? Det MÅ
være, fordi der er noget i vejen med dem? Er det ikke dig, der altid råber
op om "Bold, ej mand"? Nu sværter du personer, der har en anden filmsmag end
din. Fyyyyyy!
Per V.
| |
Niels Søndergaard (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 21-05-03 21:46 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>Du kan slet ikke tænke dig, at folk har en anden oplevelse end du? Det MÅ
>være, fordi der er noget i vejen med dem? Er det ikke dig, der altid råber
>op om "Bold, ej mand"? Nu sværter du personer, der har en anden filmsmag end
>din. Fyyyyyy!
Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
kedelig. Og det samme er von Trier. Og Bjørk. "Dancer in the Dark" er
da den værste gang gylle, der nogensinde er lavet, og jeg tror ikke
på, at nogen for alvor kan synes, den "film" er god. Send den til
skosværtefabrikken sammen med "Ordet" og "Gertrud".
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
vadmand (21-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 21-05-03 22:05 |
|
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en
>
> Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
> Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
> kedelig. Og det samme er von Trier. Og Bjørk. "Dancer in the Dark" er
> da den værste gang gylle, der nogensinde er lavet, og jeg tror ikke
> på, at nogen for alvor kan synes, den "film" er god. Send den til
> skosværtefabrikken sammen med "Ordet" og "Gertrud".
Min replik til Bo gik ikke på hans (eller din) filmsmag, men på, at han
pådutter folk med en anden smag skumle motiver i stedet for at acceptere, at
de bare har en anden smag.
Per V.
| |
Johannes Clausen (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Johannes Clausen |
Dato : 22-05-03 10:03 |
|
On Wed, 21 May 2003 22:45:39 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
>men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
>kedelig. Og det samme er von Trier.
Jeg vil ikke mene at Riget og Riget II er røvhamrende kedelige. Det er
noget af det bedste/sjoveste/mest uhyggelige har nogensinde har set.
Mvh
Johannes Clausen
| |
Niels Søndergaard (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 22-05-03 12:09 |
|
Johannes Clausen <hinors14@hotmail.com> skrev:
>Jeg vil ikke mene at Riget og Riget II er røvhamrende kedelige. Det er
>noget af det bedste/sjoveste/mest uhyggelige har nogensinde har set.
Du har ret, men de er heller ikke instrueret af von Trier, men af hans
"assistent" Morten Arnfred.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
AJC (22-05-2003)
| Kommentar Fra : AJC |
Dato : 22-05-03 20:07 |
|
Johannes Clausen <hinors14@hotmail.com> wrote in
news:4g4pcv8v5v5h2m354b3v9c2fo00qj678u6@4ax.com:
> On Wed, 21 May 2003 22:45:39 +0200, Niels Søndergaard
> <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:
>
>>men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
>>kedelig. Og det samme er von Trier.
>
> Jeg vil ikke mene at Riget og Riget II er røvhamrende kedelige. Det er
> noget af det bedste/sjoveste/mest uhyggelige har nogensinde har set.
Riget II var en stor skuffelse!
| |
Kevin (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Kevin |
Dato : 22-05-03 12:33 |
|
d. 21/05/03 22:45 ytrede Niels Søndergaard
> Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
> Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
> kedelig. Og det samme er von Trier.
Hvad med "Epedemic" "Europa" "Forbrydelsens element" ?
Hvis I mener at sindsyge og fobi er det samme, så er alle der er bange for
eddderkopper sindsyge?
Vh Kevin Vilhelmsen
--
Fjern nospam ved privat svar
| |
Bo Warming (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 22-05-03 14:47 |
|
"Kevin" <tikenospam@privat.dk> wrote in message
news:BAF28226.10336%tikenospam@privat.dk...
> d. 21/05/03 22:45 ytrede Niels Søndergaard
>
> Hvis I mener at sindsyge og fobi er det samme, så er alle der er bange for
> eddderkopper sindsyge?
"Sindsyg" er skældsord og/eller synonym med psykose-diagnosticeret.
Hvis man tager sin edderkoppeangst med oprejs pande og bare undgår
eddekoppne, så er man ikke diagnosticeret.
At Trier går i medierne med sin ligegyldige hobby, at gå til psykiater og
gøre sig til zombi pr lykkepiller, virker på mig som at han ikke har noget
meningsfuldt på hjerte, men blot skal klynke og vække sympati og reklamere
for at "selv berømtheder kan få brug for psykiatere".
Store kunstnere kender begrænsningens kunst og udtaler sig om vigtige ting
kun - jeg finder ham middelmådig.
| |
Niels Søndergaard (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 22-05-03 17:25 |
|
Kevin <tikenospam@privat.dk> skrev:
>d. 21/05/03 22:45 ytrede Niels Søndergaard
>
>> Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
>> Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
>> kedelig. Og det samme er von Trier.
>
>Hvad med "Epedemic" "Europa" "Forbrydelsens element" ?
Ja, lige netop. Røvkedeligt, prætentiøst LORT.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
vadmand (22-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 22-05-03 23:20 |
|
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:3eupcv8pgfl6d9j98uc9v777ftmtuvo0d1@4ax.com...
> Kevin <tikenospam@privat.dk> skrev:
>
> >d. 21/05/03 22:45 ytrede Niels Søndergaard
> >
> >> Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
> >> Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
> >> kedelig. Og det samme er von Trier.
> >
> >Hvad med "Epedemic" "Europa" "Forbrydelsens element" ?
>
> Ja, lige netop. Røvkedeligt, prætentiøst LORT.
>
det er det, jeg elsker ved denne nyhedsgruppe: Altid saglige og
velunderbyggede vurderinger.
Per V.
| |
Niels Søndergaard (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 23-05-03 12:58 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>> Ja, lige netop. Røvkedeligt, prætentiøst LORT.
>>
>det er det, jeg elsker ved denne nyhedsgruppe: Altid saglige og
>velunderbyggede vurderinger.
Hvad savner du? "Røvkedelig" betyder, at jeg har kedet mig .
"Prætentiøst" betyder, at jeg finder det kunstigt og opstyltet. Hvad
er det, du savner? Hvorfor bruge alenlange forklaringer på at
beskrive, hvordan man er nået frem til konklusionen, når det alligevel
ikke ændrer den? Du synes åbenbart, at von Trier er god. Fint nok. Det
forstår jeg godt, uden at du behøver uddybe det. Hvis du skrev en lang
redegørelse for, hvorfor du synes, han er god, ville jeg alligevel
ikke gide læse den, og selv om jeg læste den, ville jeg ikke ændre
holdning, for jeg bryder mig simpelthen ikke om den mands måde at lave
film på.
Det hele er et spørgsmål om smag, og smag kan ikke diskuteres eller
ændres med argumenter.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
ML-78 (23-05-2003)
| Kommentar Fra : ML-78 |
Dato : 23-05-03 00:12 |
|
> Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
> Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
> kedelig. Og det samme er von Trier. Og Bjørk.
Ja, der er alt for lidt kampscener og action. Hvem i alverden kan dog
underholdes af film, der ikke indeholder det? Fart på!
Forresten er "Vampyr" en fremragende film.
ML-78
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 01:42 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
news:bajlg4$2tdp$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg havde ikke troet, at jeg nogensinde skulle erklære mig enig med Bo
> > Warming om noget som helst, men Dreyer /er/ sgu da røvhamrende
> > kedelig. Og det samme er von Trier. Og Bjørk.
>
> Ja, der er alt for lidt kampscener og action. Hvem i alverden kan dog
> underholdes af film, der ikke indeholder det? Fart på!
Bjørk skyder vist en politimand i "Dancer in the dark".
Og hans våsede "Riget" søgte at begå sig i splat-branchen.
Selvfølgelig er der fremragende ikke-voldelige film der belyser psykiske
problemer i samfundet, fx Woody Allens. Men det er ikke noget som
dogme-fantaster har evner til.
Dansk film var fremragende i Olsenbandens tid og i Dirck Passers tid, men
nu lever den på TV-reklame - journalister og skuespillere klapper hinanden
på skuldrene,
Vi spærres inde i en falsk virkelighed og naive sjæle tror at prisuddeling
er udtryk for kvalitet.
| |
Niels Søndergaard (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 23-05-03 12:59 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:
>Ja, der er alt for lidt kampscener og action. Hvem i alverden kan dog
>underholdes af film, der ikke indeholder det? Fart på!
>Forresten er "Vampyr" en fremragende film.
Gaaaab!
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Bo Warming (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 21-05-03 22:26 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bag8mm$pp6$1@sunsite.dk...
> Du kan slet ikke tænke dig, at folk har en anden oplevelse end du? Det MÅ
> være, fordi der er noget i vejen med dem? Er det ikke dig, der altid råber
> op om "Bold, ej mand"? Nu sværter du personer, der har en anden filmsmag
end
> din. Fyyyyyy!
Jeg sværter aldrig nogen til der betaler for hvad de bruger, af egen pung
Når korruption indføres - statsstøtte - så må forventes noget alment værdsat
a la Olsenbanden, som et minimum.
Men sådan genialitet har Drejer og Trier aldrig nærmet sig.
| |
vadmand (21-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 21-05-03 23:36 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:__Rya.59466$9j5.44445@fe04.atl2.webusenet.com...
> "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:bag8mm$pp6$1@sunsite.dk...
> > Du kan slet ikke tænke dig, at folk har en anden oplevelse end du? Det
MÅ
> > være, fordi der er noget i vejen med dem? Er det ikke dig, der altid
råber
> > op om "Bold, ej mand"? Nu sværter du personer, der har en anden filmsmag
> end
> > din. Fyyyyyy!
>
> Jeg sværter aldrig nogen til der betaler for hvad de bruger, af egen pung
Hvem tror du har betalt min billet, når jeg går ind og ser en Dreyer- eller
Trier-film?
Per V.
| |
Bo Warming (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 22-05-03 00:24 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bagv0c$nm7$1@sunsite.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:__Rya.59466$9j5.44445@fe04.atl2.webusenet.com...
> > "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> > news:bag8mm$pp6$1@sunsite.dk...
> > > Du kan slet ikke tænke dig, at folk har en anden oplevelse end du? Det
> MÅ
> > > være, fordi der er noget i vejen med dem? Er det ikke dig, der altid
> råber
> > > op om "Bold, ej mand"? Nu sværter du personer, der har en anden
filmsmag
> > end
> > > din. Fyyyyyy!
> >
> > Jeg sværter aldrig nogen til der betaler for hvad de bruger, af egen
pung
>
> Hvem tror du har betalt min billet, når jeg går ind og ser en Dreyer-
eller
> Trier-film?
Ser du dogmefilm så har de hårdtarbejdende profit-søgende ansvarlige
ikkeasociale danskere betalt for dig, bl.a. ved at DR og TV2 giver gratis
reklame for disse kunst-på-krykker produktioner
| |
Ole Alm (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Ole Alm |
Dato : 22-05-03 15:35 |
|
> Jeg sværter aldrig nogen til der betaler for hvad de bruger, af egen pung
> Når korruption indføres - statsstøtte - så må forventes noget alment
værdsat
> a la Olsenbanden, som et minimum.
>
Det er en myte, at Olsenbanden altid var alment værdsat, #2 havde et
underskud på over 500.000 kroner, og fik støtte til at dække underskudet,
ellers var der ikke blevet lavet en #3. Så uden statsstøtte havde
Olsenbanden været glemt for længst.
mvh
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 02:08 |
|
"Ole Alm" <ole_alm@hotmail.com> wrote in message
news:3ecce084$0$21554$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Jeg sværter aldrig nogen til der betaler for hvad de bruger, af egen
pung
> > Når korruption indføres - statsstøtte - så må forventes noget alment
> værdsat
> > a la Olsenbanden, som et minimum.
> >
>
> Det er en myte, at Olsenbanden altid var alment værdsat, #2 havde et
> underskud på over 500.000 kroner, og fik støtte til at dække underskudet,
> ellers var der ikke blevet lavet en #3. Så uden statsstøtte havde
> Olsenbanden været glemt for længst.
Private sponsorer havde nok trådt til, hvis Bahs og Balling tænkte sig godt
om og kom med et nyt projekt.
I hovedsagen gav disse film overskud, uden at blive reklameret vildt for af
TV.
Dirck Passer og Morten Korck film er også solstrålehistorier.
Kunst for folket. Ikke fascistisk elitær skatteborgerforagtende indspisthed.
Vi vil ophæve radiomonopolet og hermed indfrre fri konkurrence. Samtidig vil
vi indføre døgn-TV og radio, hvad angår alle tre nuværende programmer - vel
at mærke uden at det skal koste en krone mere. Vi vil i vid udstrækning
benytte os af genudsendelser. Samtidig vil vi afskaffe det skidne vand
radiorådet - og samtidig give plads for en minoritet som Erhardt Jakobsens
aktive lytterkomite. Den skal naturligvis til orde i æteren. Glistrup
1872
Alle forældre må finde sig i, at deres afkom udvikler sig på en anden måde,
end de egentlig havde tænkt sig, da barnet blev født.
Specialisterne er, som specialister plejer at gøre det, gået for vidt på
ophavsrettens område.
Specialisterne tilstræber en ophavsretslig beskyttelse,
der går ud i alle spidsfindigheder,
som i det lange løb vil vise sig samfundsmæssigt ulykkelig. Glistrup 1975
Jeg er uenig i, hvad du siger, men jeg vil til døden forsvare din ret til
at sige det. Francois de Voltaire (forsvare betyder ikke at
stjæle fra skatteyderne og så financiere)
Millhouse= Barts friend "We got to spread this stuff around. Let us put it
on the internet" Bart: "No - we have to reach people , whose opinion
actually matter." The SimpsonsFamily, TV3+
| |
vadmand (23-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 23-05-03 09:10 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:coeza.9533$HE5.2165@fe05.atl2.webusenet.com...
> Dirck Passer og Morten Korck film er også solstrålehistorier.
> Kunst for folket. Ikke fascistisk elitær skatteborgerforagtende
indspisthed.
Dirch (sådan staves han) lavede mange lortefilm ind imellem genistregerne,
og kun de 3-4 første Korch (sådan staves han) -film er andet en ren
spekulation. I øvrigt var Korchs blod-og-jord-holdning i høj grad
præfascistisk.
Per V.
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 15:22 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bakl0q$v4$1@sunsite.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:coeza.9533$HE5.2165@fe05.atl2.webusenet.com...
>
> > Dirck Passer og Morten Korck film er også solstrålehistorier.
> > Kunst for folket. Ikke fascistisk elitær skatteborgerforagtende
> indspisthed.
>
> Dirch (sådan staves han) lavede mange lortefilm ind imellem genistregerne,
> og kun de 3-4 første Korch (sådan staves han) -film er andet en ren
> spekulation. I øvrigt var Korchs blod-og-jord-holdning i høj grad
> præfascistisk.
POSTfascistisk må være hvad du mener - du ved godt at Musolini kom før
Korch(tak for retledning vedr mine ikkemeningsforstyrrende h-k fejl.)
Knut Hamsun's "Markens grøde" kan du kalde præ-fascistisk, siden du absolut
vil reklamere for fascisme som noget halvvejls godt og kun halvvejs skidt.
At lægge vægt på fysisk arbejde i naturen er der megen trivsel i. At
ned-prioritere pyntesyge og intellektualisering og fjogede statussymboler
såsom kejserens-ny-klær-udartet kunst er også et indlysende gode. At
respektere brugernes smag og ikke forkæle, men overlade til markedsfrihed -
godt du bringer emnet op - der er sgu meget godt i selv de fascistiske og
nazistiske grundtanker som Versailles-fredens fædre desværre fik skadet ved
at fabrikere revanche-krig.
Arbeit macht frei - god grundtanke. Kraft durch freude - god grundtanke.
Kinder, kirche, küche - lad dog folk vælge frit uden skatteyderforkælelse af
børnehaver. At smagsdommere gør kvinder skamfulde ved at se tegnefilm
hjemme med børnene og kødgryderne, hvor ækelt.
MorgenTV2 har fået kolde fødder og bruger snart halvdelen af sendetiden på
kødgryder - jo , der var meget god tænkning der led nederlag sammen med det
krigsskabte onde diktatur.
Er du uenig i følgende Morten Korch-citat - eller den efterfølgende hyldest
til den del af de gamle dage, der var gode?
I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten Korch en
Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med
pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.
( "Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth-ætlinge,
som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. Vore tilværelsers
livskvalitet bygger på fællestraditionerne herfra. De udløser ro, tryghed og
velvære i vort lille danske smørhul. Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil
vi have det. At kede sig er noget af det værste." Glistrup1991 )
| |
Sunnyboy (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Sunnyboy |
Dato : 21-05-03 17:22 |
|
> der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> og livet er kort
> så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
Igen en ignorant kommentar fra dig Bo - har du ligefrem taget patent på at
være smagsdommer nu?
| |
Bo Warming (21-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 21-05-03 22:29 |
|
"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
news:bag93t$ssj$1@sunsite.dk...
> > der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> > og livet er kort
> > så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
>
> Igen en ignorant kommentar fra dig Bo - har du ligefrem taget patent på at
> være smagsdommer nu?
Ignoranter er uvidende om noget - hvad bør jeg vide noget om her?
Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed skaber
størst mulig lykke for flest mulig.
Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke kulturluksus,
som kan købes godt og billigt fra USA og vi tilfører ikke særlig kvalitet og
danskhed som er millionerne værd
| |
AJC (21-05-2003)
| Kommentar Fra : AJC |
Dato : 21-05-03 23:07 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in
news:j2Sya.59540$9j5.16223@fe04.atl2.webusenet.com:
> "Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
> news:bag93t$ssj$1@sunsite.dk...
>> > der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
>> > og livet er kort
>> > så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
>>
>> Igen en ignorant kommentar fra dig Bo - har du ligefrem taget patent
>> på at være smagsdommer nu?
>
> Ignoranter er uvidende om noget - hvad bør jeg vide noget om her?
>
> Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed
> skaber størst mulig lykke for flest mulig.
> Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke
> kulturluksus, som kan købes godt og billigt fra USA og vi tilfører
> ikke særlig kvalitet og danskhed som er millionerne værd
Hørt!
| |
vadmand (21-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 21-05-03 23:38 |
|
"AJC" <ajc@deletejubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:3ecbf886$0$25057$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in
> news:j2Sya.59540$9j5.16223@fe04.atl2.webusenet.com:
>
> > "Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
> > news:bag93t$ssj$1@sunsite.dk...
> >> > der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> >> > og livet er kort
> >> > så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
> >>
> >> Igen en ignorant kommentar fra dig Bo - har du ligefrem taget patent
> >> på at være smagsdommer nu?
> >
> > Ignoranter er uvidende om noget - hvad bør jeg vide noget om her?
> >
> > Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed
> > skaber størst mulig lykke for flest mulig.
> > Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke
> > kulturluksus, som kan købes godt og billigt fra USA og vi tilfører
> > ikke særlig kvalitet og danskhed som er millionerne værd
>
> Hørt!
Bonderøve!
Per V.
| |
Niels Søndergaard (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 22-05-03 12:11 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>> Hørt!
>
>Bonderøve!
Så er jeg også en bonderøv, uagtet jeg bor i Valby.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Sunnyboy (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Sunnyboy |
Dato : 22-05-03 21:52 |
|
> Så er jeg også en bonderøv, uagtet jeg bor i Valby.
Efter mine rejser i Danmark syntes jeg at støde på bonderøve
overalt...uagtet om folk bor i Valby og jeg selv måske er en bonderøv
| |
ML-78 (22-05-2003)
| Kommentar Fra : ML-78 |
Dato : 22-05-03 23:54 |
|
> >> Hørt!
> >
> >Bonderøve!
>
> Så er jeg også en bonderøv, uagtet jeg bor i Valby.
En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
spørgsmål om sindstilstand.
ML-78
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 01:45 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
news:bajkfe$2rjo$1@news.cybercity.dk...
> > >> Hørt!
> > >
> > >Bonderøve!
> >
> > Så er jeg også en bonderøv, uagtet jeg bor i Valby.
>
> En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
> spørgsmål om sindstilstand.
Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den af
film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
Kejserens Ny Klær ses genopført med dogme-tosser som kejser-beundrere og DF-
og Glistrup-bonderøve der søger at trænge gennem mediemuren med klar logisk
analyse "ELITEN HAR IKKE TØJ PÅ"
| |
vadmand (23-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 23-05-03 09:07 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:13eza.7463$Zd6.4571@fe06.atl2.webusenet.com...
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
> news:bajkfe$2rjo$1@news.cybercity.dk...
> > > >> Hørt!
> > > >
> > > >Bonderøve!
> > >
> > > Så er jeg også en bonderøv, uagtet jeg bor i Valby.
> >
> > En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
> > spørgsmål om sindstilstand.
>
> Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den af
> film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
> Kejserens Ny Klær ses genopført med dogme-tosser som kejser-beundrere og
DF-
> og Glistrup-bonderøve der søger at trænge gennem mediemuren med klar
logisk
> analyse "ELITEN HAR IKKE TØJ PÅ"
>
Kejserens ny klæder er nok det mest misbrugte af HCs eventyr. Enhver idiot
kan bruge det om noget, han ikke forstår.
Per V.
| |
Jens Thomsen (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 23-05-03 10:58 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:bakkqa$sv3$1@sunsite.dk...
> Kejserens ny klæder er nok det mest misbrugte af HCs eventyr. Enhver idiot
> kan bruge det om noget, han ikke forstår.
Det dæmrer. Det er måske derfor, at Niels er så glad for det? ;-P
--
Jens Thomsen
"Here lies David St. Hubbins... and why not? "
| |
ML-78 (23-05-2003)
| Kommentar Fra : ML-78 |
Dato : 23-05-03 18:50 |
|
> > En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
> > spørgsmål om sindstilstand.
> Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den af
> film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
Og kan man tilfældigvis godt lide Dreyer og lignende "kedelige" film, er man
snob og blærerøv.
ML-78
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 19:19 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
news:baln13$2o5i$1@news.cybercity.dk...
> > > En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
> > > spørgsmål om sindstilstand.
>
> > Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den af
> > film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
>
> Og kan man tilfældigvis godt lide Dreyer og lignende "kedelige" film, er
man
> snob og blærerøv.
Ukorrekt.
Og det har ingen skrevet.
Enhver er salig i sin tro.
Man kan måske kaldes snylter og parasit, ved at man lever på nas og nyder
hvad skatteydere har finansieret, fx dogmefilm - men den beskrivelse
fornærmer næppe nogen for det er så almindeligt.
NB: Vadmand hvæsede "bonderøv" - derfor er han snob. Ikke pga hans
filmsmag - hallucinerer du, siden du kan tænke at jeg kunne angribe
anderledes smag?
´HVIS DU TROR AT BONDERØV ER ET UDTRYK DER KAN FORNÆRME MIG, så læs følgende
om jord&blod mm
Fascismen var både ond og god - her om det gode
Knut Hamsun's "Markens grøde" kan du kalde præ-fascistisk, hvis man vil
reklamere for fascisme som noget halvvejs godt og kun halvvejs skidt.
At lægge vægt på fysisk arbejde i naturen er der megen trivsel i. At
ned-prioritere pyntesyge og intellektualisering og fjogede statussymboler
såsom kejserens-ny-klær-udartet kunst er også et indlysende gode. At
respektere brugernes smag og ikke forkæle, men overlade til markedsfrihed -
godt du bringer emnet op - der er sgu meget godt i selv de fascistiske og
nazistiske grundtanker som de socialistiske Versailles-freds-fædre desværre
fik skadet ved at fabrikere revanche-krig.
Arbeit macht frei - god grundtanke. Kraft durch freude - god grundtanke.
Kinder, kirche, küche - lad dog folk vælge frit uden skatteyderforkælelse af
børnehaver. At smagsdommere gør kvinder skamfulde ved at se tegnefilm
hjemme med børnene og kødgryderne, hvor ækelt.
MorgenTV2 har fået kolde fødder og bruger snart halvdelen af sendetiden på
kødgryder - jo , der var meget god tænkning der led nederlag sammen med de
krigsskabte onde diktaturer.
Er du uenig i følgende Morten Korch-citat - eller den efterfølgende hyldest
til den del af de gamle dage, der var gode?
I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten Korch en
Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med
pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.
( "Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth-ætlinge,
som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. Vore tilværelsers
livskvalitet bygger på fællestraditionerne herfra. De udløser ro, tryghed og
velvære i vort lille danske smørhul. Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil
vi have det. At kede sig er noget af det værste." Glistrup1991 )
Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com
| |
vadmand (23-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 23-05-03 22:31 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:baln13$2o5i$1@news.cybercity.dk...
> > > En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er et
> > > spørgsmål om sindstilstand.
>
> > Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den af
> > film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
>
> Og kan man tilfældigvis godt lide Dreyer og lignende "kedelige" film, er
man
> snob og blærerøv.
Tak fordi du fattede min pointe med at give igen med samme mønt
Per v.
| |
Bo Warming (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 24-05-03 07:48 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bam3v4$7jt$1@sunsite.dk...
>
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:baln13$2o5i$1@news.cybercity.dk...
> > > > En bonderøv har ikke noget med geografisk placering at gøre. Det er
et
> > > > spørgsmål om sindstilstand.
> >
> > > Og Per Vadmand snobberi falder tilbage på ham selv. Har man ikke den
af
> > > film-eliten anerkendte smag, er man "bonderøv".
> >
> > Og kan man tilfældigvis godt lide Dreyer og lignende "kedelige" film, er
> man
> > snob og blærerøv.
>
> Tak fordi du fattede min pointe med at give igen med samme mønt
Så er vi nede på børnehaveplanet
"Det var Per V der begyndte"
Hvorfor forstår marxister aldrig Gandhis ord om at øje for øje gør verden
blind?
| |
vadmand (24-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 24-05-03 08:37 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:ItEza.35899$HE5.35836@fe05.atl2.webusenet.com...
> Så er vi nede på børnehaveplanet
Der har vi vist været længe
> "Det var Per V der begyndte"
Gu var det ej. Du kaldte folk, der kan lide Trier og Dreyer for snobber og
blærerøve.
> Hvorfor forstår marxister aldrig Gandhis ord om at øje for øje gør verden
> blind?
>
Hvad har marxister med det her at gøre?
Per V.
| |
Bo Warming (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 24-05-03 10:23 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:ban7ep$t5c$1@sunsite.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:ItEza.35899$HE5.35836@fe05.atl2.webusenet.com...
> > "Det var Per V der begyndte"
>
> Gu var det ej. Du kaldte folk, der kan lide Trier og Dreyer for snobber og
> blærerøve.
Lær at læse. Og skriv ned på papir hvis du ikke kan huske. 23 mau kl 244
brugte jeg snob-skældsordet om folk, der forplumrer debatten ved umotiveret
at kalde andre for BONDERØVE, altså dig.
Du svigtede al netikette.
Jeg moraliserede imod at man går efter mand i stedet for efter bold.
Du begyndte at trække debat om film ned på offtopic børnehave
mudderkastnings-planet,
> > Hvorfor forstår marxister aldrig Gandhis ord om at øje for øje gør
verden
> > blind?
> >
> Hvad har marxister med det her at gøre?
Marxister vil løse alt ved forbud og lemlestende revolution, planøkonomi og
statstilskud og anden vold. De afstedkommer at vi blinder hinanden i had.
Liberalister er milde anarkistiske fri ånder, der ønsker minimalstat uden
diktatoriske smagsdommere betalt med skattestjålne midler.
| |
Sunnyboy (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Sunnyboy |
Dato : 24-05-03 10:58 |
|
> Liberalister er milde anarkistiske fri ånder, der ønsker minimalstat uden
> diktatoriske smagsdommere betalt med skattestjålne midler.
Du bryder dig måske bare ikke om når Dreyer og Von Trier kritiserer
fascitiske lande? Dreyer om jødeforfølgelsen i Vredens Dag og Von Trier om
USAs hykleri. Hvad være er; de bliver sgu også støttet af en stat!
| |
Bo Warming (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 24-05-03 11:08 |
|
Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
news:banfnn$lut$1@sunsite.dk...
> > Liberalister er milde anarkistiske fri ånder, der ønsker minimalstat
uden
> > diktatoriske smagsdommere betalt med skattestjålne midler.
>
> Du bryder dig måske bare ikke om når Dreyer og Von Trier kritiserer
> fascitiske lande? Dreyer om jødeforfølgelsen i Vredens Dag og Von Trier om
> USAs hykleri. Hvad være er; de bliver sgu også støttet af en stat!
Hvorfor skulle jeg have sympatier for eller imod jødeforfølgelser.
Er advokat Rørdam tilhænger af politimord når han forsvarer
Blekingegadebanden.
Jeg ønsker sandhed om holocaust, men sætter jøder lige så højt som
antiantisemitten Nietzsche gjorde.
Drejers og Triers politiske budskaber interesserer mig meget lidt -
- at Trier straks brugte sin taletid forleden til at hetze mod
indvandringsmodstandere, bekræfter til en vis grad danskerflertallets
oplevelse af, at han er luder og rød lejesvend, uden integritet og
kunstneriskhed .
Havde det relation til hans film? På ingen måde. Men han skal købe sig
støtte til næste film, og godhedsindustrien belønner propagandister, helt
som Goebbels gjorde.
Jeg benærker at ingen kan forsvare mudderkasteren Per "Bonderøv" Vadmands
(bevidste?) fejllæsning.
| |
Niels Søndergaard (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 24-05-03 11:51 |
|
"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev:
>Du bryder dig måske bare ikke om når Dreyer og Von Trier kritiserer
>fascitiske lande? Dreyer om jødeforfølgelsen i Vredens Dag og Von Trier om
>USAs hykleri.
Personlig er jeg bedøvende ligeglad med, hvad Dreyer og Trier
kritiserer eller ikke kritiserer. Problemet er, at de ikke kan gøre
det underholdende.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
ML-78 (24-05-2003)
| Kommentar Fra : ML-78 |
Dato : 24-05-03 19:10 |
|
> Lær at læse. Og skriv ned på papir hvis du ikke kan huske. 23 mau kl 244
> brugte jeg snob-skældsordet om folk, der forplumrer debatten ved
umotiveret
> at kalde andre for BONDERØVE, altså dig.
Nej, Bo Warming. Det var 21. maj kl. 17.08, før nogen have nævnt ordet
bonderøve:
"der er gode opdaterede kunstværker om samme emne og livet er kort så Drejer
nævnes kun af snobber og blærerøve"
Altså lige omvendt af, hvad du nu påstår.
ML-78
| |
Kevin (24-05-2003)
| Kommentar Fra : Kevin |
Dato : 24-05-03 20:24 |
|
d. 24/05/03 20:09 ytrede ML-78
> Nej, Bo Warming. Det var 21. maj kl. 17.08, før nogen have nævnt ordet
> bonderøve:
>
> "der er gode opdaterede kunstværker om samme emne og livet er kort så Drejer
> nævnes kun af snobber og blærerøve"
Forget Bo Warming
Og kom videre med jeres liv!
Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar
| |
Bo Warming (25-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 25-05-03 00:23 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
news:baociq$rs0$1@news.cybercity.dk...
> > Lær at læse. Og skriv ned på papir hvis du ikke kan huske. 23 mau kl 244
> > brugte jeg snob-skældsordet om folk, der forplumrer debatten ved
> umotiveret
> > at kalde andre for BONDERØVE, altså dig.
>
> Nej, Bo Warming. Det var 21. maj kl. 17.08, før nogen have nævnt ordet
> bonderøve:
>
> "der er gode opdaterede kunstværker om samme emne og livet er kort så
Drejer
> nævnes kun af snobber og blærerøve"
Det er dejligt at vi fik gentaget og belyst
1. at mine velbegrundede generalisationer om "snobber og blærerøve" er
ontopic kultur.film der rammer plet mht emnet. Da de ikke er personrettede
er de ikke injurierende for nogen,
2. Vadmands totalt malplacerede OT-mudderkast imod personer der plat og
ubegrundet kaldes "bonderøve" fordi de ikke er enige med ham om filmstøtte,
altså politik, var krtisabel GÅEN EFTER MANDEN OG IKKE EFTER BOLDEN
3- at Vadmand faktisk læser bedre end jeg havde troet, idet jeg huskede
nogle timer galt mht kronologien.
Iøvrigt skal nu nedenfor gentages et indlæg fra andre ng, som jeg ellers
ikke turde bringe her hvor OT-hysterikere ville falde over mig. Vadmand
skriver, at den artikel jeg copypaster her er Information _idag_. Han læser
vist datoer lidt galt. Den er ikke i den papir-Information som jeg abbonerer
på, idag, men artiklen er velskrevet, så jeg har indsat med versaler nogle
tiltrængte kommentarer
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:3ecf7bd0$0$24629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:hcIza.34107
> >
> > "Aabenraa Byråd drøfter maj 1993 ændringer i skolernes badeindretninger,
> > fordi hunkønsmuhamedanerbørn »af religiøse årsager« ikke vil udstille
> deres
> > nøgenhed for kammeraterne. Heller ikke for andre muslimske piger. Poul
> Erik
> > Clausen i Jyllands-Posten 9. juni 1993.
> >
>
> Hvilket kan være en stor fordelk for de mange ikke-muslimske kvinder og
> mænd, der heller ikke bryder sig om at vise siug nøgne, men ikke tør sige
> det, fordi de ikke har religionen, men kun almindelig blufærdioghed som
> påskud.
JEG SYNS at bluf-færdighed (Soya mente at så mange f'er er bedst stavemåde)
er dum følelse - åbenhed og nul bluf er bedst. Staten skal ikke forkæle
dumhed. Det kan folk selv arbejde sig ud af, især hvis der ikke lefles for
hemmelighedskræmmeriet.
> Kære Bo - læs mit indlæg om smålighed i Information i dag
> http://www.information.dk/Indgang/VisArkiv.dna?pArtNo=20030523145191.txt
Den er ikke i min papiravis idag og bedre end link er copypaste
som her
Først pisser I på os...
Debat 23. maj 2003
Af PER VADMAND forfatter
Måske ønsker fremmedhaderne i virkeligheden, at fremkalde en
radikalisering af indvandrerdebatten
Smålighed
I Dresden anskaffede man i 30'erne nogle smarte, moderne sporvogne.
Disse vogne havde lukkede perroner og komfortable sæder, ja, vist endda
varmeapparater. Sidst i trediverne udstedte Dresdens byråd så en forordning
om, at de nye vogne ikke måtte benyttes af jøder, der altså var henvist til
de gammeldags vogne med træk og træsæder.
Dette er et godt eksempel på den absurde smålighed, der også i vore
dage præger folk, der ønsker at genere medborgere af »fremmed« etnisk
oprindelse - eller for den sags skyld af anden politisk eller kulturel
observans.
BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod muslimer
Man kan tage den debat, der har været om muslimske pigers ret til at
bære tørklæde offentligt. Enhver kan gøre sig sine tanker om en religion
eller kultur, der er så sexangst, at den finder den slags nødvendigt for
ikke at pirre mændene, men derfra og så til at forbyde piger, der ønsker
det, at bære tørklæde, er der et godt stykke vej.
Så møder man argumentet: »Skal rockere så også have lov til at bære
rygmærker, hvis de vil arbejde som kassedamer?« - en tænkt situation, der
siger mere om den, der har udtænkt den, end om den virkelighed, vi andre
færdes i. 'Rockere og rygmærker'-argumentet kan udskiftes med 'nazister og
hagekors', hvilket det ikke bliver (ret meget) mindre absurd af.
Sidestillingen af tørklædet, som bæres af blufærdighed eller tradition, og
politiske symboler er absurd, hvis man gider tænke sig om.
Tilbage i de glade 60'ere, brændte rødstrømperne deres bh'er, fordi de
fandt dette klædningsstykke kønsundertrykkende. Selv de mest rabiate dengang
ville næppe have drømt om at forbyde andre kvinder at gå med bh. De håbede
snarere, at de med deres eksempel kunne få andre kvinder til frivilligt at
smide bh'en.
Samme fremgangsmåde burde være indlysende, når det gælder tørklædet.
BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE IDAG
Alenlange debatter
Lignende alenlange debatter har været ført angående menuen i
børnehaver, hvor det er fremmedhaderne umuligt at fatte, at i en
institution, hvor man kun har mulighed for at have én ret på menuen hver
dag, er det praktisk at den består af noget, alle kan spise.
At der er institutioner og virksomheder, som går for vidt (f.eks.
afskaffelse af julefrokoster) i iveren efter 'politisk korrekthed' efter
amerikansk mønster modsiger ikke, at kværulanteriet over ganske almindelige
og uskadelige tiltag gang på gang benyttes til at gøre livet surt for især
muslimske indvandrere.
Jævnfør forskellige kommunale myndigheders forbavsende behændighed,
når det gælder om at finde argumenter for ikke at bygge en moské eller
anlægge en muslimsk begravelsesplads i netop deres kommune. Endnu et
eksempel er nogle muslimers ønsker om at få hængt badeforhæng op foran et
par brusekabiner i offentlige svømmehaller. Det er jo gribende!
BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
RELIGION/IDEOLOGI
Jeg er faktisk sikker på, at hvis disse forhæng kom op, ville der være
adskillige 'folkedanskere', som også ville foretrække at bade i fred for
nyfigne blikke. Men nu er det altså muslimer, der har bedt om det, og så er
det pludselig et enormt problem. Ligesom det for et års tid siden vakte
voldsom forargelse, at en gruppe muslimske kvinder for egne midler og uden
for almindelig åbningstid lejede sig ind i en københavnsk svømmehal for at
bade uden mænds nærvær.
Det seneste eksempel - og det, der gav stødet til denne svada - er
Dansk Folkepartis protester imod, at man i forbindelse med en kampagne for
brug af sikkerhedsseler også har haft den formastelighed at trykke nogle af
kampagneplakaterne på et par af indvandrersprogene. Helt ærligt: Hvor småt
kan det blive? Hvornår har man hørt Pia Kjærsgaard beklage sig over, at
busser til Kastrup er beskiltet »Airport«? eller at der findes skilte på
tysk ved den jyske vestkyst og på Bornholm?
BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
Spurve og kondorer
Måske synes nogen, at man blot skal grine ad eller trække på skulderen
over disse forkrampede forsøg på at forsure en gruppe medborgeres hverdag.
Det mener jeg, er forkert.
Ved at gøre alting inden for indvandrerkulturerne lige slemt og skyde
med kanoner mod såvel spurve som kondorer forsøger højrefløjen at få det til
at se ud, som om alle, der påberåber sig en smule sans for proportioner,
'går ind for' for eksempel klitorisomskæring eller æresdrab, ved hjælp af
det yndede polemiske manipulationstrick, der hedder »Hvis du mener A, må du
jo nødvendigvis også mene B.« Det betyder, at man midt i en diskussion om
bespisning i børnehaver pludselig skal til at bruge en masse tid på at
fastslå, at man ikke går ind for skamfering af småpigers kønsorganer. En
yderst effektiv form for afsporing.
Alle disse ting er selvfølgelig et irritationsmoment for os, der gerne
vil have indvandrerdebatten ført på saglige og anstændige præmisser. Men vi
overlever det såmænd nok.
Det værste er, at fremmedhaderne gennem netop denne daglige
nålestikschikane risikerer at fremkalde netop det, som de så hyklerisk
BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger overdrivelse
påberåber sig at bekæmpe, nemlig en radikalisering af såvel danskere
som indvandrere. Nu skrev jeg risikerer - for visse gruppers vedkommende
ville ordet 'ønsker' nok være mere relevant. De unge indvandrere, der
allerede i dag føler sig tiltrukket af de yderligtgående bevægelser, kan med
stor ret påberåbe sig det gamle bz'er-slogan »Først pisser I på os, og så
siger I, at vi lugter.«
| |
vadmand (25-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 25-05-03 09:36 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com>
> Iøvrigt skal nu nedenfor gentages et indlæg fra andre ng, som jeg ellers
> ikke turde bringe her hvor OT-hysterikere ville falde over mig. Vadmand
> skriver, at den artikel jeg copypaster her er Information _idag_. Han
læser
> vist datoer lidt galt. Den er ikke i den papir-Information som jeg
abbonerer
> på, idag, men artiklen er velskrevet, så jeg har indsat med versaler nogle
> tiltrængte kommentarer
>
> "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:3ecf7bd0$0$24629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> > news:hcIza.34107
Læs det endelig, men gør Bo den tjeneste at springe hans udhævede
kommentarer over, da de blot beviser, at manden ikke kan læse indenad.
Per V.
> Først pisser I på os...
> Debat 23. maj 2003
> Af PER VADMAND forfatter
> Måske ønsker fremmedhaderne i virkeligheden, at fremkalde en
> radikalisering af indvandrerdebatten
>
>
> Smålighed
> I Dresden anskaffede man i 30'erne nogle smarte, moderne sporvogne.
> Disse vogne havde lukkede perroner og komfortable sæder, ja, vist endda
> varmeapparater. Sidst i trediverne udstedte Dresdens byråd så en
forordning
> om, at de nye vogne ikke måtte benyttes af jøder, der altså var henvist
til
> de gammeldags vogne med træk og træsæder.
> Dette er et godt eksempel på den absurde smålighed, der også i vore
> dage præger folk, der ønsker at genere medborgere af »fremmed« etnisk
> oprindelse - eller for den sags skyld af anden politisk eller kulturel
> observans.
>
> BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
>
> DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod muslimer
>
>
>
> Man kan tage den debat, der har været om muslimske pigers ret til at
> bære tørklæde offentligt. Enhver kan gøre sig sine tanker om en religion
> eller kultur, der er så sexangst, at den finder den slags nødvendigt for
> ikke at pirre mændene, men derfra og så til at forbyde piger, der ønsker
> det, at bære tørklæde, er der et godt stykke vej.
> Så møder man argumentet: »Skal rockere så også have lov til at bære
> rygmærker, hvis de vil arbejde som kassedamer?« - en tænkt situation, der
> siger mere om den, der har udtænkt den, end om den virkelighed, vi andre
> færdes i. 'Rockere og rygmærker'-argumentet kan udskiftes med 'nazister og
> hagekors', hvilket det ikke bliver (ret meget) mindre absurd af.
> Sidestillingen af tørklædet, som bæres af blufærdighed eller tradition, og
> politiske symboler er absurd, hvis man gider tænke sig om.
> Tilbage i de glade 60'ere, brændte rødstrømperne deres bh'er, fordi
de
> fandt dette klædningsstykke kønsundertrykkende. Selv de mest rabiate
dengang
> ville næppe have drømt om at forbyde andre kvinder at gå med bh. De håbede
> snarere, at de med deres eksempel kunne få andre kvinder til frivilligt at
> smide bh'en.
> Samme fremgangsmåde burde være indlysende, når det gælder tørklædet.
>
> BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE IDAG
>
>
> Alenlange debatter
> Lignende alenlange debatter har været ført angående menuen i
> børnehaver, hvor det er fremmedhaderne umuligt at fatte, at i en
> institution, hvor man kun har mulighed for at have én ret på menuen hver
> dag, er det praktisk at den består af noget, alle kan spise.
> At der er institutioner og virksomheder, som går for vidt (f.eks.
> afskaffelse af julefrokoster) i iveren efter 'politisk korrekthed' efter
> amerikansk mønster modsiger ikke, at kværulanteriet over ganske
almindelige
> og uskadelige tiltag gang på gang benyttes til at gøre livet surt for især
> muslimske indvandrere.
> Jævnfør forskellige kommunale myndigheders forbavsende behændighed,
> når det gælder om at finde argumenter for ikke at bygge en moské eller
> anlægge en muslimsk begravelsesplads i netop deres kommune. Endnu et
> eksempel er nogle muslimers ønsker om at få hængt badeforhæng op foran et
> par brusekabiner i offentlige svømmehaller. Det er jo gribende!
>
> BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
> RELIGION/IDEOLOGI
>
>
>
> Jeg er faktisk sikker på, at hvis disse forhæng kom op, ville der
være
> adskillige 'folkedanskere', som også ville foretrække at bade i fred for
> nyfigne blikke. Men nu er det altså muslimer, der har bedt om det, og så
er
> det pludselig et enormt problem. Ligesom det for et års tid siden vakte
> voldsom forargelse, at en gruppe muslimske kvinder for egne midler og uden
> for almindelig åbningstid lejede sig ind i en københavnsk svømmehal for at
> bade uden mænds nærvær.
> Det seneste eksempel - og det, der gav stødet til denne svada - er
> Dansk Folkepartis protester imod, at man i forbindelse med en kampagne for
> brug af sikkerhedsseler også har haft den formastelighed at trykke nogle
af
> kampagneplakaterne på et par af indvandrersprogene. Helt ærligt: Hvor småt
> kan det blive? Hvornår har man hørt Pia Kjærsgaard beklage sig over, at
> busser til Kastrup er beskiltet »Airport«? eller at der findes skilte på
> tysk ved den jyske vestkyst og på Bornholm?
>
> BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
>
>
> Spurve og kondorer
> Måske synes nogen, at man blot skal grine ad eller trække på
skulderen
> over disse forkrampede forsøg på at forsure en gruppe medborgeres hverdag.
> Det mener jeg, er forkert.
> Ved at gøre alting inden for indvandrerkulturerne lige slemt og
skyde
> med kanoner mod såvel spurve som kondorer forsøger højrefløjen at få det
til
> at se ud, som om alle, der påberåber sig en smule sans for proportioner,
> 'går ind for' for eksempel klitorisomskæring eller æresdrab, ved hjælp af
> det yndede polemiske manipulationstrick, der hedder »Hvis du mener A, må
du
> jo nødvendigvis også mene B.« Det betyder, at man midt i en diskussion om
> bespisning i børnehaver pludselig skal til at bruge en masse tid på at
> fastslå, at man ikke går ind for skamfering af småpigers kønsorganer. En
> yderst effektiv form for afsporing.
> Alle disse ting er selvfølgelig et irritationsmoment for os, der
gerne
> vil have indvandrerdebatten ført på saglige og anstændige præmisser. Men
vi
> overlever det såmænd nok.
> Det værste er, at fremmedhaderne gennem netop denne daglige
> nålestikschikane risikerer at fremkalde netop det, som de så
hyklerisk
>
> BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger overdrivelse
>
> påberåber sig at bekæmpe, nemlig en radikalisering af såvel danskere
> som indvandrere. Nu skrev jeg risikerer - for visse gruppers vedkommende
> ville ordet 'ønsker' nok være mere relevant. De unge indvandrere, der
> allerede i dag føler sig tiltrukket af de yderligtgående bevægelser, kan
med
> stor ret påberåbe sig det gamle bz'er-slogan »Først pisser I på os, og så
> siger I, at vi lugter.«
>
>
>
| |
Bo Warming (25-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 25-05-03 19:11 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bapva2$6ac$1@sunsite.dk...
> Læs det endelig, men gør Bo den tjeneste at springe hans udhævede
> kommentarer over, da de blot beviser, at manden ikke kan læse indenad.
Per Vadmand begrunder sin anklage således
"Jeg oplevede i din kommentar til din arytikel, at du flere gange benægtede
fakta, såsom at der findes racisme og chikane mod indvandrere i Danmark. Det
gør der, det er et oblektivt faktum, og din guru Glistrup har flere gange
udtalt, at alle, der ikke er racisater er landsforrædere."
"Landsforrædder" er i fredstid et upræcist slangord som der ikke kan
defineres "løgn" udfra
Glistrup er ikke guru men en person jeg undertiden bruger, som man bruger et
leksikon.
Per påstår jeg "benægter fakta" men her har vi mine indskudte kommentarer -
kun den sidste har et præg så man kan påstå at der "benægtes fakta" - og det
kan man alligevel ikke fordi ordet "fremmedhader" indebærer så stærke
negative følelser, at det giver mening at hævde, at det ikke er et dækkende
ord om nogen i DK.p.t.
Heller ikke ordet "smålig" er så veldefineret at det kan give mening når Per
taler om at "benægte fakta"
> BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
> DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod muslimer
> BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE IDAG
> BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
> RELIGION/IDEOLOGI
> BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
> BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger overdrivelse
| |
vadmand (25-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 25-05-03 20:31 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:Bw7Aa.80956
>
> Per påstår jeg "benægter fakta" men her har vi mine indskudte
kommentarer -
>
> > BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
> > DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod muslimer
>
Det var netop det, jeg dokumenterede i mit indlæg.
> > BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE IDAG
Totalt irrelevant. Men rigtigt nok. Her var måske et punkt, hvor Bo og jeg
kunne blive enige
> > BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
> > RELIGION/IDEOLOGI
Hvorfor det, når kristne ikke skal. Og jeg fastholder, at blufærdighed ikke
er enestående for muslimer.
> > BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
Det er der også i indvandrere.
> > BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger overdrivelse
Det indrømmer Bo oven i købet SELV er faktabenægtelse. Enhver kan tage et
kig i dk.politik eller dk.politik.indvandring og finde dokumentation.
Per V.
>
>
| |
Bo Warming (25-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 25-05-03 21:03 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bar5mc$ovj$1@sunsite.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:Bw7Aa.80956
> >
> > Per påstår jeg "benægter fakta" men her har vi mine indskudte
> kommentarer -
> >
> > > BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
> > > DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod
muslimer
> >
> Det var netop det, jeg dokumenterede i mit indlæg.
Du causerede sjovt og hyggeligt om dit synspunkt, som ikke er fakta-agtigt -
og jeg mener du er skingert paranoid - faktabenægtelse er et ord du
misbruger
Holdninger er på et andet plan
> > > BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE
IDAG
>
> Totalt irrelevant. Men rigtigt nok. Her var måske et punkt, hvor Bo og jeg
> kunne blive enige
>
Da det var irrelevant af dig at bringe bryster ind i debatten synes jeg at
jeg ville føje noget til , som let glemmes
> > > BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
> > > RELIGION/IDEOLOGI
>
> Hvorfor det, når kristne ikke skal. Og jeg fastholder, at blufærdighed
ikke
> er enestående for muslimer.
Men blufærdighed rager staten en høstblomst. Kun marxister ønsker barnepige
om bagatelsager
> > > BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
>
> Det er der også i indvandrere.
HA HA HA
Der er udgifter i indvandrere
> > > BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger
overdrivelse
>
> Det indrømmer Bo oven i købet SELV er faktabenægtelse. Enhver kan tage et
> kig i dk.politik eller dk.politik.indvandring og finde dokumentation.
Nej jeg mener ikke der eksisterer sådanne hadere i DK. Der er i DF klogt
analyserende saglige kritikere af indvandringen, men hadere af personer er
et vildskud. Man er helst fri for dem, men de er ikke værd at hade.Hvad skal
man med had? I Oslo har en hvid dræbt en sort fra en bande der havde
lemlestet ham. Her var nok lidt (forståeligt) had.
| |
vadmand (25-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 25-05-03 21:25 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:2c9Aa.103397$wy4.73257@fe07.atl2.webusenet.com...
> "vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:bar5mc$ovj$1@sunsite.dk...
> >
> > "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> > news:Bw7Aa.80956
> > >
> > > Per påstår jeg "benægter fakta" men her har vi mine indskudte
> > kommentarer -
> > >
> > > > BW: SELVFØLGELIG VAR MAN SMÅLIG EFTER VERSAILLESFREDEN
> > > > DET HAR INGEN RELEVANS IDAG, hvor vi ikke er smålige mod
> muslimer
> > >
> > Det var netop det, jeg dokumenterede i mit indlæg.
>
> Du causerede sjovt og hyggeligt om dit synspunkt, som ikke er
fakta-agtigt -
> og jeg mener du er skingert paranoid - faktabenægtelse er et ord du
> misbruger
> Holdninger er på et andet plan
>
> > > > BW: BH-AFSKAFFELSE VAR KLOG, MEN HINDREDE IKKE SILIKONE-MODE
> IDAG
> >
> > Totalt irrelevant. Men rigtigt nok. Her var måske et punkt, hvor Bo og
jeg
> > kunne blive enige
> >
> Da det var irrelevant af dig at bringe bryster ind i debatten synes jeg at
> jeg ville føje noget til , som let glemmes
>
> > > > BW: DE MÅ SELV AFHOLDE SÆR-UDGIFTER PGA DERES SÆRLIGE
> > > > RELIGION/IDEOLOGI
> >
> > Hvorfor det, når kristne ikke skal. Og jeg fastholder, at blufærdighed
> ikke
> > er enestående for muslimer.
>
> Men blufærdighed rager staten en høstblomst. Kun marxister ønsker
barnepige
> om bagatelsager
>
> > > > BW: DER ER INDTÆGT OG PR I FLYREJSENDE
> >
> > Det er der også i indvandrere.
>
> HA HA HA
> Der er udgifter i indvandrere
>
> > > > BW: FREMMED HADERE FINDES IKKE og chikane er skinger
> overdrivelse
> >
> > Det indrømmer Bo oven i købet SELV er faktabenægtelse. Enhver kan tage
et
> > kig i dk.politik eller dk.politik.indvandring og finde dokumentation.
>
> Nej jeg mener ikke der eksisterer sådanne hadere i DK. Der er i DF klogt
> analyserende saglige kritikere af indvandringen, men hadere af personer er
> et vildskud. Man er helst fri for dem, men de er ikke værd at hade.Hvad
skal
> man med had? I Oslo har en hvid dræbt en sort fra en bande der havde
> lemlestet ham. Her var nok lidt (forståeligt) had.
>
Q.E.D. Du benægter fakta. Slut herfra.
Per V.
| |
Bo Warming (26-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 26-05-03 04:24 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bar8qe$gh0$1@sunsite.dk...
> > man med had? I Oslo har en hvid dræbt en sort fra en bande der havde
> > lemlestet ham. Her var nok lidt (forståeligt) had.
> Q.E.D. Du benægter fakta. Slut herfra.
Du skrev "Kære Bo Warming"
idet du efterlyste kommentarer til din "Informations artikel idag"
Jeg fandt den, selvom den var fra nogle dage tidligere end angivet.
Jeg anerkender nu, at der i Norge er sandsynliggjort et enkeltstående
eksempel på fremmedhad, nemlig at en ung mand som en somalibande havde
lemlestet ubegrundet ved tidligere angreb, blev slået tilbage med et næppe
tilsigtet dødsfald som resultat.
Jeg har altså indrømmet at din fremmedhad-pointe gælder i udlandet.
Da din artikel handlede om danske forhold,
og da QED betyder quod erat demonstrandum, altså at du mener at have halet
et bevis hjem
så må jeg gentage at "Per kan ikke læse" i den betydning at du misbruger det
danske sprog.
Jeg benægter ikke facta. Men vi læser og vurderer visse facta forskelligt.
Du ønsker størst mulig lykke for flest mulig mennesker ved at går venstre om
forhindringerne og jeg ved at gå højre(liberalistisk) om forhindringerne, og
der er ingen grund til at pådutte hinanden at vi "benægter fakta", selvom
skæbnen har landet os i - som du selv erkender - uenighed der kun er
uenighed om visse politiske emner, ikke om alle .
Jeg skriver ofte mit telefonnummer i slutningen af mine indlæg. Det hænder
at garvede debatører ringer og vi får en hyggelig snak om de punkter vi er
uenige om. Jeg syns at tekst-debat beriges når man har hørt folks stemme.
Hilsen Bo Warming 35861000
| |
vadmand (21-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 21-05-03 23:38 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:j2Sya.59540
> Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed skaber
> størst mulig lykke for flest mulig.
Sludder. Markedsfrihed skaber størst mulig udnyttelse af de mange for de få.
> Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke kulturluksus,
> som kan købes godt og billigt fra USA
Såsom Ricki Lake-show?
og vi tilfører ikke særlig kvalitet og
> danskhed som er millionerne værd
Jeg troede du og Glistrup gik ind for at forsvare dansk kultur, men det er
åbenbart ikke imod alle.
Per V.
>
| |
Bo Warming (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 22-05-03 00:26 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bagv3v$o6o$1@sunsite.dk...
>
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> news:j2Sya.59540
> > Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed skaber
> > størst mulig lykke for flest mulig.
>
> Sludder. Markedsfrihed skaber størst mulig udnyttelse af de mange for de
få.
>
> > Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke
kulturluksus,
> > som kan købes godt og billigt fra USA
>
> Såsom Ricki Lake-show?
>
> og vi tilfører ikke særlig kvalitet og
> > danskhed som er millionerne værd
>
> Jeg troede du og Glistrup gik ind for at forsvare dansk kultur, men det er
> åbenbart ikke imod alle.
Man skader dansk kultur ved at forkæle hvad statsvenner morer sig med at
producere
Vi ønsker forsvar via FRIHED - skattefrihed, personlig frihed, mindre
lovjungle
Vi skal ikke berøve dig for at forkæle noget du ikke gider.
| |
Sunnyboy (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Sunnyboy |
Dato : 22-05-03 21:50 |
|
> Ignoranter er uvidende om noget - hvad bør jeg vide noget om her?
Du bør ihvertfald vide noget om hvordan film udvikler sig gennem historien
og ikke affærdige alt det du ikke kan lide som oldævl og andre
ligegyldigheder. Fint at du ikke bryder dig om Dreyer og Trier, men din
argumenteren om at det er for snobber og blærerøve er simpelthen for kedelig
at høre på og uden idéer.
> Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed skaber
> størst mulig lykke for flest mulig.
> Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke kulturluksus,
> som kan købes godt og billigt fra USA og vi tilfører ikke særlig kvalitet
og
> danskhed som er millionerne værd
Du vil simpelthen importere kulturen godt og billigt fra USA - endnu en
kedelig provokation uden idéer. Du må da have lidt visioner for fremtiden
istedet for at udslynge meningsløse ord som kulturluksus? Hr. Warming jeg
søger bare lidt opfindsomhed og kreativitet i dine kommentarer istedet for
den evindelige negativitet jeg synes du udstråler.
| |
Niels Søndergaard (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 22-05-03 22:05 |
|
"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> skrev:
>Du bør ihvertfald vide noget om hvordan film udvikler sig gennem historien
>og ikke affærdige alt det du ikke kan lide som oldævl og andre
>ligegyldigheder. Fint at du ikke bryder dig om Dreyer og Trier, men din
>argumenteren om at det er for snobber og blærerøve er simpelthen for kedelig
>at høre på og uden idéer.
Herregud, manden kalder jo bare en spade for en spade.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
vadmand (22-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 22-05-03 23:22 |
|
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en
>
> Herregud, manden kalder jo bare en spade for en spade.
Nej, manden (Bo W) kalder folk med en anden smag end hans for spader -
samtidig med, at han i tide og utide proklamere "Bold, ikke mand" - det er
sgu da diobbeltmoral, så det basker.
Og hans bortforklaring om, at folk godt må være smagsdommere, bare de er
"privatisertede" er simpelthen for tynd.
Per V.
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 01:54 |
|
vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:bajij3$sbb$1@sunsite.dk...
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en
> >
> > Herregud, manden kalder jo bare en spade for en spade.
>
> Nej, manden (Bo W) kalder folk med en anden smag end hans for spader -
> samtidig med, at han i tide og utide proklamere "Bold, ikke mand" - det er
> sgu da diobbeltmoral, så det basker.
>
> Og hans bortforklaring om, at folk godt må være smagsdommere, bare de er
> "privatisertede" er simpelthen for tynd.
Selvfølgelig kan en dommer uden magtmidler ikke gøre skade.
Læserbrevsskrivende smagsdommere gør kun indtryk hvis de er overbevisende,
altså har ret.
Kun statsstøttede dommere kan fejlplacere millionbevilginger og straffe
fysisk.
Mine smagsdomme ville være værdiløse hvis nogen kunne imødegå dem med facts
og logik.
Men man kan kun gå i clinch med budskabernes rigtighed, ved at lyve at jeg
går efter mand-ej-bold og at jeg kalder folk for spader. Citer ordret. Og
når du ikke kan det, så bed denne ng om undskyldning for din løgn.
Vadmand kalder modparter for "bonderøve". Det er hans niveau
Jeg analyserer Triers intriger , ikke for at angribe den uinteressante Trier
men fordi han er gjort til symbol for dogme-ideologien, som der hældes
millioner i.
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 02:00 |
|
"Sunnyboy" <ssohlREMOVE@cs.auc.dk> wrote in message
news:bajd50$844$1@sunsite.dk...
> > Ignoranter er uvidende om noget - hvad bør jeg vide noget om her?
>
> Du bør ihvertfald vide noget om hvordan film udvikler sig gennem historien
> og ikke affærdige alt det du ikke kan lide som oldævl og andre
> ligegyldigheder.
Jeg ved alt om hvordan film udvikler sig godt, når selvhjulpen, og
korrumperes af statsstøtte.
> > Smagsdommere er OK når de er privatiserede som jeg. Markedsfrihed skaber
> > størst mulig lykke for flest mulig.
> > Skattestjålne penge bør gå til politi og skadestuer og ikke
kulturluksus,
> > som kan købes godt og billigt fra USA og vi tilfører ikke særlig
kvalitet
> og
> > danskhed som er millionerne værd
>
> Du vil simpelthen importere kulturen godt og billigt fra USA
Ja og Tyskland og Frankrig - det koster få kr at tekste eller synkronisere,
og de laver meget kvalitet der sælger på det fri marked, og ikke er tæt
knyttet til landets egen kultur.
Når en Bahs og Balling igen stikker næsen frem, så vil private sponsorer
støtte dem indtil de er etableret og kan leve af egen profit.
Der er ingen bedrift i at få Cannes priser - mafiaen har intern aftale om at
man klapper enstænkende venner på skuldrene
| |
ML-78 (23-05-2003)
| Kommentar Fra : ML-78 |
Dato : 23-05-03 00:02 |
|
> der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> og livet er kort
> så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
"Dreyer kritiseres kun af folk, der nemt kedes og ikke er i stand til at
forstå hans film."
Se bare, hvor nemt dit udsagn var at gennemhulle og afvise.
ML-78
| |
Bo Warming (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 23-05-03 01:48 |
|
"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
news:bajksu$2s63$1@news.cybercity.dk...
> > der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> > og livet er kort
> > så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
>
> "Dreyer kritiseres kun af folk, der nemt kedes og ikke er i stand til at
> forstå hans film."
>
> Se bare, hvor nemt dit udsagn var at gennemhulle og afvise.
Hvis Drejer havde noget at sige vor tid, ville han spilles andre steder end
Cinematek-museum-bif
Hvis Trier havde kvalitet, ville TV ikke behøve give ham gratis reklame til
millioner af kroners værdi.
Han er medie-luder , ansat til at propagandere for at Danmark skal gøres
muslimsk og dem der ikke mener som han er onde.
| |
vadmand (23-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 23-05-03 09:07 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
news:_5eza.7505$Zd6.3899@fe06.atl2.webusenet.com...
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
> news:bajksu$2s63$1@news.cybercity.dk...
> > > der er gode opdaterede kunstværker om samme emne
> > > og livet er kort
> > > så Drejer nævnes kun af snobber og blærerøve
> >
> > "Dreyer kritiseres kun af folk, der nemt kedes og ikke er i stand til at
> > forstå hans film."
> >
> > Se bare, hvor nemt dit udsagn var at gennemhulle og afvise.
>
> Hvis Drejer havde noget at sige vor tid, ville han spilles andre steder
end
> Cinematek-museum-bif
>
> Hvis Trier havde kvalitet, ville TV ikke behøve give ham gratis reklame
til
> millioner af kroners værdi.
>
> Han er medie-luder , ansat til at propagandere for at Danmark skal gøres
> muslimsk og dem der ikke mener som han er onde.
>
Hvordan kom muslimer nu ind i billedet? Styr din paranoia.
Og tjek lige Triers tilskuertal.
Per V.
| |
Niels Søndergaard (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 23-05-03 13:20 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>Og tjek lige Triers tilskuertal.
Okay, så springer jeg på tråden igen, men jeg vil godt lige slå fast,
at jeg normalt er uenig med Warming og ikke ønsker at blive taget til
indtægt for hans forskruede menneskesyn.
Jeg kender ikke Triers tilskuertal, men hvis du mener, han sælger
mange biletter, og at det i sig selv er et argument for noget som
helst, bruger du jo netop en logik, som du tidligere har taget afstand
fra.
Jeg synes, det er okay, at Trier laver film, og at der er nogen, der
gider se dem - det må de jo selv om - men jeg vil dælenduleme have lov
til at synes, det er noget lort, han laver, at det er for galt, at
skatteyderne skal finansiere det, og enhver, der synes noget andet,
fortjener at få ommøbleret femøren med et stykke vådt wienerbrød.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
vadmand (23-05-2003)
| Kommentar Fra : vadmand |
Dato : 23-05-03 22:30 |
|
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kender ikke Triers tilskuertal, men hvis du mener, han sælger
> mange biletter, og at det i sig selv er et argument for noget som
> helst, bruger du jo netop en logik, som du tidligere har taget afstand
> fra.
Nej, det er Bo, der påstår, at Trier kun eksisterer i kraft af statstilskud.
> Jeg synes, det er okay, at Trier laver film, og at der er nogen, der
> gider se dem - det må de jo selv om - men jeg vil dælenduleme have lov
> til at synes, det er noget lort, han laver, at det er for galt, at
> skatteyderne skal finansiere det, og enhver, der synes noget andet,
> fortjener at få ommøbleret femøren med et stykke vådt wienerbrød.
Altså: Den smag skal afgøre, hvad staten skal finansiere?
Per V.
> --
> Niels Søndergaard
>
> Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
> Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Niels Søndergaard (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 23-05-03 23:39 |
|
"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:
>> Jeg synes, det er okay, at Trier laver film, og at der er nogen, der
>> gider se dem - det må de jo selv om - men jeg vil dælenduleme have lov
>> til at synes, det er noget lort, han laver, at det er for galt, at
>> skatteyderne skal finansiere det, og enhver, der synes noget andet,
>> fortjener at få ommøbleret femøren med et stykke vådt wienerbrød.
>
>Altså: Den smag skal afgøre, hvad staten skal finansiere?
Mener du "min" smag? Ja, det ville da være herligt (for mig), ligesom
det vel også ville være din ønskedrøm, at din smag skulle være
altafgørende. Men sådan er verden jo (gudskelov) ikke skruet sammen.
Jeg ville nødig leve i en verden, hvor du dikterede, hvad jeg skulle
synes om, og jeg er sikker på, du har det på samme måde.
--
Niels Søndergaard
Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere
| |
Niels Søndergaard (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Niels Søndergaard |
Dato : 23-05-03 13:05 |
|
"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev:
> ansat til at propagandere for at Danmark skal gøres
>muslimsk og dem der ikke mener som han er onde.
Jesus Christ! Nu står jeg af denne tråd.
Niels Søndergaard
PS. Von Trier /er/ atså en prut i en spand ymer.
| |
Lars Funck (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Lars Funck |
Dato : 23-05-03 13:15 |
|
"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:dg3scvkneku63nfm9q4ep8uaj5cduvoo9n@4ax.com...
> PS. Von Trier /er/ atså en prut i en spand ymer.
En stor tak fra alle os med en meget grafisk fantasi :)
MVH
Lars
| |
Thomas (26-05-2003)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 26-05-03 13:20 |
|
Jeg har hørt, at Lars von Trier på vej til Melodi Grand Prix i Parken
i 2001 forærede sin egen og konens billet til nogle tilfældigt
forbipasserende på fortorvet.
Respekt for det.
VH
Thomas
| |
Magnus Dreyer (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Magnus Dreyer |
Dato : 22-05-03 12:52 |
|
| |
|
|