Benzinhane på Gix'er
Fra : Morten Christensen

Dato : 27-03-01 11:29

Hey NG.

Min kæreste, GSX600F årg. '91, har fået lidt for meget lak, så man kan ikke
se, hvordan benzinhanen skal stå, da bogstaverne er tværet ud.

Jeg mener den har 3 stillinger:
Fremad, som kørselsretningen,
Ned mod asfalten,
bagud mod føreren.

Hvilken stilling skal den stå i, for ikke at sluge reserve-tanken, uden man
opdager det, og heller ikke stå til frit gennemløb??

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Sand

Dato : 27-03-01 12:01

"Morten Christensen" <morten@mummitrold.dk> wrote in message
> Hvilken stilling skal den stå i, for ikke at sluge reserve-tanken,
uden man
> opdager det, og heller ikke stå til frit gennemløb??
Jeg kender ikke Gix'en konkret, men "normalt" er det flg.

Opad: Reserve
Fremad: Lukket
Nedad: Norma

Mvh. Sand

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-03-01 13:41

"Sand" <a.pedersen@tricon.dk> wrote in message
> [...]
> uden man
> Jeg kender ikke Gix'en konkret, men "normalt" er det flg.

Der er nu ikke nogen "luk"-funktion på denne hane.
Derimod, hvis man viul lukke for tilførselen helt til karburatorerne, skal
man løfte tanken op, og dernede sidder der en lille hane, man skal lukke
vha. en screw-driver.

Og den kan heller ikke stå "opad" ;(

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jan Olsen

Dato : 27-03-01 22:09

Hejsa Morten

jeg mener at huske at ned er normal (ON) og frem er reserve (RES)....bag må
jo så være 'åben'(PRI)....mht at lukke for fuel......så vidt jeg husker har
den en membranlukker der virker ved undertrykket fra karburatoren. Derfor
behøver man ikke en 'lukket' ---- jeg burde huske det da jeg har en gsx750
fra samme årgang,,,,,,,,meeen der er jo ikke hverdag man kigger
derned....

mvh.

Jan

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-03-01 22:27

Hmm...

Måske...
Jeg prøvede nemlig forleden dag at køre med den i "nedad"-stilling, og der
gik nålen ret langt ned mod det røde, før den begyndte at hoppe i motoren.
Til gengæld nåede jeg kun at køre 130 km siden jeg tankede op, og det får
mig til at tro, at det må have været "fri gennemløb" (PRI) og det er jo ikke
så godt for min efterhånden slunke tegne-dreng.

Så der er en kiks-kage (eller anden efter smag og behag) til den som kommer
med det gyldne tip inden bakketuren torsdag

Fra : Jan Olsen

Dato : 28-03-01 01:06

> [...]
kommer
> med det gyldne tip inden bakketuren torsdag

Hmmmmmm......nu tvinger du mig jo til at gå ned i garagen for at tjekke det,
men jeg er nu helt (næsten) sikker på at ned er ON......men de andre kan jeg
ikke lige huske.......Du kan nemt finde ud af hvilken der er PRI....pil
benzin slangen af og drej på hanen, når det pøser ud med en væske der smager
grimt......så har du fundet PRI.....

mvh.

Jan

Fra : Michael Helsvig

Dato : 28-03-01 03:24

Morten Christensen wrote:

> Min kæreste, GSX600F årg. '91, har fået lidt for meget lak, så man kan ikke
> se, hvordan benzinhanen skal stå, da bogstaverne er tværet ud.

Der har altid været tradition for, at frem er lukket, ned er normal, mens
tilbage er reserve.

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-03-01 17:02

Der er ikke noget "lukket"

Det er jo ikke en Puch Maxi jeg kører på, lige som din Giullera ;P

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jan Olsen

Dato : 28-03-01 22:05

Hejsa var nede og tjekke maskinen og det forholder sig som jeg sagde
tildligere on ned, Pri bagud og reserve frem.

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-03-01 00:44

> Hejsa var nede og tjekke maskinen og det forholder sig som jeg sagde
> tildligere on ned, Pri bagud og reserve frem.
> mvh.
>
> Jan
*snip*

Hmmm....
Hvodden dælen ka'et så vær' at den sluger benzin som ind i H*******, når den
står ned af?
Og det er også som om, at det punkt der nomalt hedder
"Nu-skal-du-lige-dreje-på-mig,-så-du-ikke-kører-tør" det forsvinder, når
hanen peger ned i jorden?

Hmmm.. Det må jeg finde ud af i weekenden, når jeg kommer op til forældrene
på deres gård og værksted.... *tænke på skruenøgler*

Ka' i ha' en fjong weekend, guys!

(Sez ogzå i mår'n, do *hehe*)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 29-03-01 11:20

> [...]
> Og det er også som om, at det punkt der nomalt hedder
> "Nu-skal-du-lige-dreje-på-mig,-så-du-ikke-kører-tør" det forsvinder,

Har du undersøgt, om der er vand i tanken? Da jeg kørte min den gang
nyindkøbte mini-gixxer hjem fra forhandleren, kørte jeg "tør" 2 gange på
motorvejen, fordi der lå en masse vand i tanken .

--
Susanne

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-03-01 08:35

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> nyindkøbte mini-gixxer hjem fra forhandleren, kørte jeg "tør" 2 gange på
> motorvejen, fordi der lå en masse vand i tanken .

Indrømmet: Narj ;-(

Men det bliver gjort i weekenden, da jeg alligevel er hos mine forældre i
nord(mørk)jylland og deres værksted....

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup