Autonummerering i SQL (interbase)
Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 21-05-03 11:27

Hejsa allesammen.

Jeg er ret ny i det her, og er igang med et projekt på min skole, men nu er
jeg løbet ind i seriøse problemer... jeg har rundt omklring læst det her med
"CREATE GENERATOR EMPNO_GEN;
COMMIT;
CREATE TRIGGER CREATE_EMPNO FOR EMPLOYEES
BEFORE INSERT POSITION 0
AS BEGIN
NEW.EMPNO = GEN_ID(EMPNO_GEN, 1);
END"
Men hvorhenne skal det sættes ind?
jeg har eks det her sql kode
/* til tabellen patient */
create domain dPatientnr as integer;
create domain dNavn as varchar(40);
create domain dAdresse as varchar(40);
create domain dPostnr as integer;
create domain dBynavn as varchar(20);
create domain dTelefonnr as integer;
create domain dSygesgr as integer;
create domain dCprnr as varchar(10);

hvor jeg gerne vil have dPatientnr til at blive autonummereret.

/*her oprettes tabellen Patient */
create table patient (
Navn dNavn,
Adresse dAdresse,
Postnr dPostnr,
Bynavn dBynavn,
TLF dTelefonnr,
Sygesikringsgruppe dSygesgr,
Cprnr dCprnr,
constraint patientPK primary key (patientnr)
);

men hvorhenne skal jeg putte det ind, jeg har prøvet en hulans masse, og er
ved at gå ud af mit gode skind.

Hilsen
Rasmus

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 21-05-03 11:29

sorry.. skulle måske have været i en anden gruppe.. blev smidt herind da jeg
sidder med resten i java, så det var en tanketorsk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-05-03 12:34

In <1053512820.24108.0@eunomia.uk.clara.net> "Rasmus Trenskow" <rasmus@trenskow.com> writes:

> [...]

>"CREATE GENERATOR EMPNO_GEN;
>COMMIT;
>CREATE TRIGGER CREATE_EMPNO FOR EMPLOYEES

CREATE TRIGGER CREATE_dPatientnr FOR dPatientnr istedet for ?

/Martin