Skærme
Fijala 3554
TFT og hastighed
Fra : Frank N

Dato : 21-05-03 10:39

Jeg skal ud og købe nyt grafikkort og ny skærm.
Grafikkortet bliver Radeon 9800 Pro, og som de fleste nok kan regne ud, er
det for at fyre en masse grafik af, meget hurtigt.

Jeg kunne meget godt tænke mig en fladskærm, da mit skrivebord ikke er
forfærdeligt dybt, men jeg er meget i tvivl mht. hastigheden på fladskærme
contra CRT skærme.

Kan man efterhånden få fladskærme der matcher hastigheden på CRT, evt. vha.
DVI, eller skal man stadig holde sig til CRT?

Mvh Frank

Fra : David T. Metz

Dato : 21-05-03 12:28

Frank N skriblede:

> Kan man efterhånden få fladskærme der matcher hastigheden på CRT,

Ja.

> evt. vha. DVI,

Det har ikke noget med sagen at gøre. Det afgørende (for hastighed) er
skærmens rise+fall time - oftest kaldet "responstid",

> eller skal man stadig holde sig til CRT?

Det kommer an på prioriteringen. Mange mener at ifm. fx 3D-shooters får man
et bedre billede, med mere dybde. CRT kan vist også som regel levere større
lysstyrke. Til kontorapplikationer er TFT uovertruffen imho.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 21-05-03 12:28

Frank N skriblede:

Fra : Frank N

Dato : 21-05-03 13:25

> Ja.

Hvilken responstid skal man satse på? Jeg har set en på 25ms.

- Frank

Fra : Lars

Dato : 21-05-03 14:01

On Wed, 21 May 2003 14:25:03 +0200, "Frank N" <ask@me.dk> wrote:

>Hvilken responstid skal man satse på?

Så lav som muligt.

> Jeg har set en på 25ms.

Der er masser af skærme (17" hvis det er det du leder efter?) med
16ms, fx LG 1710B (har jeg selv), Acer AL732 (som det virker som
om mange i denne gruppe har) og Hitachi CML174SXW (svjh).

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>