SMS-konkurrencer
Fra : JS

Dato : 21-05-03 08:57

Er alle disse konkurrencer, hvor det kun er muligt at deltage, hvis man har
en mobiltelefon, lovlige?
På en eller anden vis er de vel egentlig også købsbetingede, i og med at de
koster 4 kr. at deltage i!?

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 21-05-03 10:00

JS <JS_443@hotmail.com> wrote:
> [...]
> en mobiltelefon, lovlige?
> På en eller anden vis er de vel egentlig også købsbetingede, i og med at de

Det er svjv lovligt at lave konkurrencer hvor det er påkrævet at man
indsender en kupon, hvor et frimærke koster 4,25 (eller nok 4 kroner,
hvis det er B-post ..) .. og det kræver jo også, at man har en kuglepen
man kan udfylde kuponnen med. Jeg tror ikke forskellen er større.

Men det er jo selvfølgelig bare en analogi.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-05-03 10:09

In article <baff6p$ai2$1@news.mihtjel.dk>, Rune B. Broberg wrote:

> [...]
> man kan udfylde kuponnen med. Jeg tror ikke forskellen er større.
>
> Men det er jo selvfølgelig bare en analogi.

Forskellen er lidt størrer da firmaet der afholder konkurencen
som regel får en ikke uvæsentlig del af pengene fra sms'en.
Med et brev får de ikke noget.

JonB

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 21-05-03 14:19

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote in

> Forskellen er lidt størrer da firmaet der afholder konkurencen
> som regel får en ikke uvæsentlig del af pengene fra sms'en.
> Med et brev får de ikke noget.
For et stykke tid siden så jeg i bladet ide-nyt en konkurrence hvor man
netop kunne være med både ved at sende SMS men også pr. brev. Hvis man
ville være med pr. brev var betingelsen at man satte 6,50 kr på i frimærker
(selv om det var et alm. lille brev til 4,25)
Hvem scorer det overskyende i dette tilfælde?
Dem der udsender ide-nyt har vel ingen interresse i at PostDanmark tager
alt det overskyende porto.

mvh
Jesper

Fra : JS

Dato : 21-05-03 18:08

"Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvem scorer det overskyende i dette tilfælde?
> Dem der udsender ide-nyt har vel ingen interresse i at PostDanmark tager

Er det ikke at sidestille med "morgennisserne" i sin tid. Der gik
overfrankeringen vist til et eller andet godt formål...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-05-03 18:15

In article <3ecbb281$0$29519$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, JS wrote:

> [...]
>
> Er det ikke at sidestille med "morgennisserne" i sin tid. Der gik
> overfrankeringen vist til et eller andet godt formål...

Var det ikke pga. af et specielt julemærke ?

JonB

Fra : Aston Villadsen

Dato : 21-05-03 18:26

On Wed, 21 May 2003 17:14:32 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:

>Var det ikke pga. af et specielt julemærke ?

Nej - Morgennisserne havde en speciel aftale med Post DK om at det
ekstra porto der sad på brevene blev talt op og derefter udbetalt af
posten til velgørende formål.

Der var tale om ganske almindelige frimærker man satte på brevene.

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 21-05-03 20:25

Hej

Nu har jeg checket og det var ide-nyt, men det var "kun" 5,50 kr man skulle
sætte på. Jeg har mailet dem og spurgt om hvordan det foregår, så nu må vi
se hvad de svarer. Jeg skal nok give besked.

mvh Jesper

Fra : Aston Villadsen

Dato : 21-05-03 11:56

On Wed, 21 May 2003 09:00:09 +0000 (UTC), "Rune B. Broberg"
<usenet@mihtjel.dk> wrote:

> [...]
>man kan udfylde kuponnen med. Jeg tror ikke forskellen er større.
>
>Men det er jo selvfølgelig bare en analogi.

Ja det er det - men den holder ikke helt.
Kunne man ikke forestille sig, at man kunne cykle hen til arrangøren
af konkurrencen og aflevere sin kupon?
Man kan jo ikke bare lige tage hen til arrangøren og SMS'e gratis.

Men det er jo selvfølgelig bare en analogi :)