OSX login på Novell/ZenWorks
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-05-03 08:16

Noget til de hardcore:
Jeg skal til at arbejde på en skole, hvor jeg med min iBook kan gå på
internettet via skolens net ved at sætte TCP/IP til DHCP - så futter jeg
udenom kommunens proxy og har et uovervåget hul igennem.
Det er meget tilfredsstillende, men!
Det kunne være sejt at kunne komme til sit server-drev og andre
server-ressourcer. Så spørgsmålet lyder:
Kan OSX logge ind på en "Novell server v.5.1 med ZenWorks 3 til
styring af bl.a. policies på bruger- og maskinniveau"?
--
Poul

Fra : Michael Williams

Dato : 21-05-03 09:11

"Poul Skovmand Thingholm" <fjern_pst@phenomen.dk> wrote in message
> Så spørgsmålet lyder: Kan OSX logge ind på en "Novell server v.5.1

Ja - det kan man godt -
efter den sidste Mac Klient fra Novell selv (kom under NetWare 4.11)
så outsourcede Novell udviklingen af Mac Klient til ProSoft Engineering
http://www.prosoftengineering.com
Her kan en opdateret udgave købes for $ 149,-

> med ZenWorks 3 til styring af bl.a. policies på bruger- og maskinniveau"?
Nej det kan man ikke -
de policies der tales om i ZENWorks 3, 3.2 og 4
er styresystemspecifikke policies -
nemlig rettet mod udelukkende Windowsbaserede systemer.

Williams

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-05-03 13:22

Michael Williams <michael@b¯rnokfjernes.williams.at> wrote:

> [...]
> http://www.prosoftengineering.com
> Her kan en opdateret udgave købes for $ 149,-

Takker for oplysningen - også til Peter Kiil via mail
Det kan fint ende med en sådan, hvis den kan bruges til at finde
printere, netværksdrev og sådan.

> Nej det kan man ikke -
> de policies der tales om i ZENWorks 3, 3.2 og 4
> er styresystemspecifikke policies -
> nemlig rettet mod udelukkende Windowsbaserede systemer.

Dvs. at jeg ikke kan kontrolleres efter et evt. logon via prosofts
program? At jeg selv skal tildele mig ressourcer, drev, tilladelser
eller hvad? I så tilfælde tror jeg ikke at jeg må, eller selv har
evnerne
--
Mvh. Poul

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-05-03 16:18

Poul Skovmand Thingholm - fjern_pst@phenomen.dk on 5/21/03 2:21 PM wrote:

> Takker for oplysningen - også til Peter Kiil via mail

Den var egentlig tiltænkt gruppen, men jeg var sgu nok ikke helt vågen...

--
/peter