Sidefod med aktuelt afsnit
Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-05-03 07:45

Jeg sidder og skriver en større opgave i Word fra Office XP. Opgaven er
opdelt i afsnit med underafsnit og for at give lidt overblik, vil jeg
gerne have overskriften for det aktuelle underafsnit i sidefoden.

Underafsnittene er overskrifter af niveau 2 og er automatisk
nummererede. Jeg vil gerne både have nummerering og titel på
underafsnittet vist.

Er der nogen, der har et forslag til hvordan det sættes op, så det sker
pr. automatik? Hjælpen i Word går på en manuel løsning, hvilket ikke er
så fedt med 80 sider, der sandsynligvis vil blive forskubbet i forhold
til hinanden.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : pre

Dato : 21-05-03 10:30

Indsæt et Styleref felt i foden {Styleref Overskrift 2}. Feltboksen
har identificeret overskrifterne. Der er en switch der viser afsnit
nummeret.

pre

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-05-03 05:07

pre wrote:

> Indsæt et Styleref felt i foden {Styleref Overskrift 2}. Feltboksen
> har identificeret overskrifterne. Der er en switch der viser afsnit
> nummeret.

Ah ja. StyleRef var lige det jeg ledte efter og der var ingen
problemer med at få afsnitsnummeret med. Takker.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Stefan Majland

Dato : 30-05-03 10:51

Nu har jeg prøvet at indtaste {Styleref Overskrift 2} og {Styleref
"Overskrift 2"} i foden, selvfølgelig efter at have lavet nogle
forskellige overskrifts typografi typer. Jeg får desværre kun en
almindelig tekst. Hvad har jeg misset

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-05-03 10:55

Hej Stefan

Når det drejer sig om felter, skal { } indsættes
med <Ctrl><F9>, ellers læser Word blot parenteserne
som almindelig tekst.

Leo Heuser
MVP Excel

Followup to newsgroup only, please.

Fra : Stefan Majland

Dato : 01-06-03 22:53

Jeg takker
Det var det jeg ikke fattede.
Nu virker det:)

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-06-03 06:09

Velbekomme.

Fra : pre

Dato : 30-05-03 11:50

Du har læst som nogen læser bibelen og har overset henvisningen til
feltboksen som i netop dette tilfælde er en god hjælper til at få
resultatet rigtigt frem. Bl. a. undgår du problemet med at skrive
med/uden gåseøjne, fordi den overskrift der kan bruges i din tekst,
allerede står i boksens indstillinger.

I øvrigt var det ikke "dit spørgsmål" - hvilket kun betyder at det
oprindelige svar var beregnet på et lidt anderledes problem.

pre