excel til java igen
Fra : Gimmer

Dato : 21-05-03 06:52

hvis jeg prøver at skrive:

System.out.println(rs.getString(1));
String res = rs.getString(1);
System.out.println("2");
System.out.println(res);

while(res!="1006");
{
rs.next();
res=rs.getString(1);
}

Så Skriver den føsrt fint ud...(sys.our.pri) men så snart jeg prøver at
gemme resultatet i res og skriver res ud (String res)
skriver computeren no data found! jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal
gøre nogen som kan hjælpe! så den når aldrig ned til while løkken...
hvilket jeg meget gerne vil have
mange tak
vh Gimmer

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 21-05-03 06:58

Gimmer wrote:

> [...]
> skriver computeren no data found! jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal
> gøre nogen som kan hjælpe! så den når aldrig ned til while løkken...

Fra beskrivelsen af ResultSet.next():

public boolean next()
throws SQLException

Moves the cursor down one row from its current position. A ResultSet
cursor is initially
positioned before the first row; the first call to the method next makes
the first row the
current row; the second call makes the second row the current row, and
so on.

Du skal altså lave en rs.next(); før du prøver at hente noget ud.

Ulrik Magnusson

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 21-05-03 07:43

> System.out.println(rs.getString(1));