Q: Grafikkort til ca. kr. 1.000-1.750,-
Fra : [4800]TaDaa

Dato : 20-05-03 23:11

Jeg er blevet træt af altid og halte bagefter alle de andre når vi sidder og
spiller...
Jeg ville selvfølgelig gerne kunne købe et Radeon 9800 Pro, men det siger
min pengepung nej til!!! (Øv!!!)
Prisen skal hellere være kr. 1.000,- end kr. 1.750,-. Men stadig er det
prisrammen...

Krav:
AGP x8
128 Mb DDR
Mulighed for montering af ZALMAN VGA Heatpipe (ZM80A-HP) - Noget med nogle
huller...
Skal have god TV-Out (Helst min. 1024x768)

Jeg har gennem længere tid kigget på GF4 TI4200 kort men er så begyndt at
høre mere og mere positive udmeldinger om Radeon kortene...
Hvis i nu var mig (Bare for en dag) og skulle ud og købe et nyt grafikkort,
hvad ville I så købe så'en helt specifikt...
Mærke...
Model...
(Gerne et link...)

Send gerne kopi "Cc:" af Jeres svar til min mail: tadaa@mail.dk

/Regards
TaDaa

Fra : No1

Dato : 20-05-03 23:25

> Krav:
> AGP x8

Findes der motherboards, hvor man ikke kan køre AGP x4?

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 20-05-03 23:54

> Findes der motherboards, hvor man ikke kan køre AGP x4?

Sikkert ikke, men når nu bundkortet understøtter x8, hvorfor så ikke udnytte
det... (^8

/Regards
TaDaa

Fra : No1

Dato : 21-05-03 00:36

> Sikkert ikke, men når nu bundkortet understøtter x8, hvorfor så ikke
udnytte
> det... (^8

Fordi grafikkortet ikke kan udnytte det. Tag det med, hvis det er der bare
lad være at betale mere for det. Kig på benchmarks. fx tomshardware.com

Jeg ville tage et Ti4200 eller R9500Pro. Ti4200 kan køre de spil man kan få
i dag, udmærket. Du kunne jo evt. spare de ca. 700 kr. til der kommer nye
spil med nye krav. At købe til fremtidens hardware krav er dyrt og det er
ikke altid at man kan købe den slags grafikkort selvom man giver 5000kr.

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 21-05-03 08:56

> Fordi grafikkortet ikke kan udnytte det. Tag det med, hvis det er der bare
> lad være at betale mere for det. Kig på benchmarks. fx tomshardware.com

Ok...

> Jeg ville tage et Ti4200 eller R9500Pro.

Sjovt du lige nævner dem... Jeg sad faktisk lige og sammenlignede disse 2
modeller på
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-05.html

Men efter, endnu, et besøg på edbpriser.dk har jeg præsteret at forvirre mig
selv igen... Hvor meget skal man gå op i RAMDAC, Memoryclock og coreclock ?
Hvad skal man sigte efter ?
Jeg spørger her fordi efter at ha' kigget på de forskelllige Ti4200, toner
dette billede frem:

RAMDAC: 350 og 2 x 350MHz
Memoryclock: 250, 400, 500 & 570 MHz
Coreclock: 250, 270 & 570 MHz
(Kort fra XFX, Soltek, Innovision, Asus og Prolink)

Til sammenligning har Tyan et Radeon 9500 Pro med flg.
RAMDAC: 2x400 MHz
Memoryclock: 270 MHz
Coreclock: 275 MHz

Sapphire har ligeledes et Radeon 9500 Pro, men her kan jeg ikke finde de
nærmere specifikationer...
Jeg har dog læst et eller andet sted at Tyan, har "åbnet" for overclocking
af deres kort (i BIOS), hvorimod man kan have problemer med andre kort...
Salgsgas eller ???

På forhånd tak

/TaDaa

Fra : No1

Dato : 21-05-03 11:24

> Men efter, endnu, et besøg på edbpriser.dk har jeg præsteret at forvirre
mig
> selv igen... Hvor meget skal man gå op i RAMDAC, Memoryclock og coreclock
?

Det er lidt ligegyldigt.

> Hvad skal man sigte efter ?

Et kort der kan afvikle dine spil tilfredsstillende. Tjek nogle benchmarks
på de spil du gerne vil spille i den opløsning du gerne vil have.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-05-03 17:51

Jeg har lige bestilt et Sapphire Radeon 9700 hjem fra England - til lige
under 2000,- kr . Hvis du vil bruge et par hundrede extra er det nok det
bedste køb - ellers kan jeg varmt anbefale Radeon 9500 _Pro_

--
----------
Fjern N O N i mail adressen ved direkte svar !

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 21-05-03 23:53

"Uffe S. Callesen" <uscNON@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige bestilt et Sapphire Radeon 9700 hjem fra England - til lige
> under 2000,- kr . Hvis du vil bruge et par hundrede extra er det nok det
> bedste køb - ellers kan jeg varmt anbefale Radeon 9500 _Pro_

Hmmmm.... Kan du hjælpe med et link... plus evt et site ala edbpriser.dk
bare i UK ???

Er det Radeon 9700 eller 9700 Pro ???

/Regards
TaDaa

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 22-05-03 16:30

overclockers.co.uk - det er non pro udgaven (som som-regel nemt kan clockes
op til en Pro)

--
----------

Fra : Jerry og Pia

Dato : 25-05-03 21:20

hvorfor ikke bare købe dette kort hos compumail.

Club 3D ATI 9700 128MB DDR RAM TV-DVI til kun 1799 kr.

http://www.compumail.dk/products/vare-oversigt.php?varenummer=43091

mvh jerry

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 25-05-03 21:52

Tak for hjælpen alle sammen...

Det er blevet til et Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis - Umiddelbart et
rigtig godt og hurtigt kort, hvis man skal tro på alle testene...

/TaDaa